Vad släktingar och liknande på längre håll heter, i dubbel bemärkelse, eller vad fan det är; som syssling (som tydligen är detsamma som tremänning, såg jag nu), pyssling, svåger, Har väl i och för sig kanske sina förklaringar.
Aldrig orkat lära mej speciellt många namn på fågelarter, fiskar, svampar och blommor då det är så jävla trist. Kan i genomsnitt hur fem av varje ser ut plus dess namn. Händer väl att människor någon gång ibland förväntar sig att man kan kunna urskilja en påsklilja från en prästkrage eller ifall svampen är aptitlig eller slår ut alla kroppens organ vid förtäring, när man visar sig kunna vissa andra saker. Dålig på maträtter också "trots" att jag är veggie. Av någon anledning knyter många ihop vegg med att man per automatik ska kunna göra en massa komplicerade långkok och annat märkvärdigt. Själv föredrar jag fryspizza. Hela det här stycket kopplar jag delvis till något som kallas "medelklass" och sånt som man bara
ska kunna där. Något jag skyr som pesten.
Nu har jag fan läst minst en handfull liknande kommentarer kring den här. Hur svårt kan det egentligen vara att förstå innebörden av orden: "Som att få reda på att typ Uppsala var Sveriges näst största stad när man alltid trott att det var Göteborg, lika omtumlande."?
Citat:
Ursprungligen postat av
AmadeusKrieg
Jag kan faktiskt på rak arm inte komma på något jag verkligen inte kan (kanske är lite det som är risken, jag tror att jag vet/kan men i själva verket har jag helt fel höhö).
Fina är att forskning just att visat att det stämmer. Ju mindre du kan, desto mer tror du också att du kan (Nej, ni får leta upp artiklarna själva). Vilket förklarar varför exempelvis alla stolpskott här på FB är så in i bomben envisa med det de tror.