2014-11-05, 19:49
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Fungerar romerska siffror upp till 3?

Ja, jo ja. Jo.
Citera
2014-11-05, 20:02
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Blandar alltid mellan höger och vänster.

Om du har ett armbandsur så har den runt vänsterarmen, det underlättar.

mvh.
Citera
2014-11-05, 21:18
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Dessutom finns det hårda och mjuka vokaler, men jag vet inte vilka som är vilka.

De rimmar

A O U Å Mjuka som limpa....min lärare måla en limpa och skrev bokstäverna på liman
E I Y Ä Å Ö Hårda som hårdmacka......hon gjorde en rund hårdmacka och skrev lika där och denna satt upp i klassrummet framför tavlan som andra saker.....Men vet fanimig inte varför idag jag ska kunna det???

Eller färgsystemet ROGGBIV......I är Indigo!!! Varför i helvete ska jag veta detta då det borde finnas bättre saker jag ska kunna!!!! Offside i fotboll kommer jag aldrig lära mig eller historia om krigen hit o dit
Citera
2014-11-05, 22:27
Bannlyst
Jag är 22 och det här är legit hur min signatur ser ut: http://i.imgur.com/8zZ3ojh.png

Jättehemskt när jag måste signera nått kvitto eller papper och någon ser
Citera
2014-11-06, 03:31
Medlem
Crucifixions avatar
Vad släktingar och liknande på längre håll heter, i dubbel bemärkelse, eller vad fan det är; som syssling (som tydligen är detsamma som tremänning, såg jag nu), pyssling, svåger, Har väl i och för sig kanske sina förklaringar.

Aldrig orkat lära mej speciellt många namn på fågelarter, fiskar, svampar och blommor då det är så jävla trist. Kan i genomsnitt hur fem av varje ser ut plus dess namn. Händer väl att människor någon gång ibland förväntar sig att man kan kunna urskilja en påsklilja från en prästkrage eller ifall svampen är aptitlig eller slår ut alla kroppens organ vid förtäring, när man visar sig kunna vissa andra saker. Dålig på maträtter också "trots" att jag är veggie. Av någon anledning knyter många ihop vegg med att man per automatik ska kunna göra en massa komplicerade långkok och annat märkvärdigt. Själv föredrar jag fryspizza. Hela det här stycket kopplar jag delvis till något som kallas "medelklass" och sånt som man bara ska kunna där. Något jag skyr som pesten.

Nu har jag fan läst minst en handfull liknande kommentarer kring den här. Hur svårt kan det egentligen vara att förstå innebörden av orden: "Som att få reda på att typ Uppsala var Sveriges näst största stad när man alltid trott att det var Göteborg, lika omtumlande."?

Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Jag kan faktiskt på rak arm inte komma på något jag verkligen inte kan (kanske är lite det som är risken, jag tror att jag vet/kan men i själva verket har jag helt fel höhö).
Fina är att forskning just att visat att det stämmer. Ju mindre du kan, desto mer tror du också att du kan (Nej, ni får leta upp artiklarna själva). Vilket förklarar varför exempelvis alla stolpskott här på FB är så in i bomben envisa med det de tror.
Citera
2014-11-06, 05:03
Medlem
kan inte månaderna, januari, februari, mars, april, maj, juni juli, augusti, oktober, november, december. september ska va någonstans
Citera
2014-11-06, 05:32
Medlem
Elvislever241s avatar
jag kan inte lära mig höger och vänster
,
Citera
2014-11-06, 10:15
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
,

Det hær ær helt obegripligt før mig.

Høger - Vænster måste ju ændå vara en av de mest basala kunskaperna? Kan du klockan? Kan du knyta skorna? Kan du cykla och simma?
Citera
2014-11-06, 10:21
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
De rimmar

A O U Å Mjuka som limpa....min lärare måla en limpa och skrev bokstäverna på liman
E I Y Ä Å Ö Hårda som hårdmacka......hon gjorde en rund hårdmacka och skrev lika där och denna satt upp i klassrummet framför tavlan som andra saker.....Men vet fanimig inte varför idag jag ska kunna det???

samma här, kan komma på den där jävla ramsan ibland och störa mig på att skiten sitter så hårt samtidigt som jag har glömt vissa saker som man borde veta.

aouå - jätten klampar på

eiyäö - mjuka flingor utav snö
Citera
2014-11-06, 10:27
Medlem
jadrapatrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
,

Hade gärna velat att ni som skriver att ni har problem med höger eller vänster, om ni är en man eller kvinna. Därför det ska vara vanligare för kvinnor att ha detta "underliga" problem, hade varit kul om det visade sig att merparten av de som har detta problem i tråden visade sig vara kvinnor

Även vänsterhänta ska statistisk sätt ha detta problem.
Citera
2014-11-06, 10:32
Medlem
Blandar alltid ihop juli juni augusti, måste alltid nynna på Gessles sommardänga med samma namn för kunna särskilja dem.. är 27 dooh!
Citera
2014-11-06, 10:33
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marty87
Blandar alltid ihop juli juni augusti, måste alltid nynna på Gessles sommardänga med samma namn för kunna särskilja dem.. är 27 dooh!

Du menar Juni, Juli och augusti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in