2014-11-06, 12:45
Medlem
Shotgun92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Lär mig aldrig om det ska vara VVV eller WWW till hemsidor, får ha allting bookmarkat.

Du behöver inte skriva "www" utan enbart söka på "flashback.org".

Dålig på matte!
Sveriges karta är jag ingen höjdare på heller
Citera
2014-11-06, 13:01
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Är lite av en klockdyslektiker.ibland blandar jag ihop en 24h klocka med en 12h klocka.

12.15 så ser jag bara tvåan i timtalet och tror att klockan är kvart över två.
Skriver ibland 11.20 istället för 23.20.
Detta händer mig ibland också, dock bara när jag är ruskigt trött och ska räkna ut något. Då kan jag tvärt i några millisekunder tänka att kl. 14 då är klockan fyra.

Kan inte ett jävla skit om bilar. Inte speciellt intresserad heller men nästan hela min umgängeskrets är nästan sjukligt intresserade.
Citera
2014-11-06, 13:55
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Jag vill också bikta mig!

- Jag blandar ihop September, och oktober. Men jag blir bättre på det.
- Jag har svårt för klockslagen 13-24, speciellt 19. Men jag blir bättre på det också. Brukar tänka att klockan är den andra siffran minus 2 om klockan är mellan 13-19. Om klockan är 19 är klockan 9-2 vilket är 7 = Epic win 20-24 måste man dock nöta in.
- Ej existerande lokalsinne, detta kommer jag dock aldrig att bli bättre på.
Citera
2014-11-06, 14:10
Medlem
tordnapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
J
Ja, så efter lite konstiga frågor så förstod hon att jag trodde Danmark var en Ö som inte satt ihop med något annat land. Hon var chockad över att jag inte visste det och jag var helt snurrig. Som att få reda på att typ Uppsala var Sveriges näst största stad när man alltid trott att det var Göteborg, lika omtumlande.

Fan vad sjukt. Dubbelcheck där för mig.
Citera
2014-11-06, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Veen
Jag är 22 och det här är legit hur min signatur ser ut: http://i.imgur.com/8zZ3ojh.png

Jättehemskt när jag måste signera nått kvitto eller papper och någon ser

Gulligt!

Jag har inget lokalsinne överhuvudtaget.
Reste till Cypern själv, och det är ett under att jag är hemma igen.
Veckan därnere gick jag dock mest vilse hela tiden.
Citera
2014-11-06, 15:26
Medlem
Storsnusarns avatar
Fram tills att jag var 20 år ungefär trodde jag Skövde låg uppåt i Sverige, låter ju enligt mig som ett riktigt norrlandsplace. Riktigt illa är det väl inte men det är det enda jag kom på nu.

MvH
Citera
2014-11-06, 16:03
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucifixion
Fina är att forskning just att visat att det stämmer. Ju mindre du kan, desto mer tror du också att du kan (Nej, ni får leta upp artiklarna själva). Vilket förklarar varför exempelvis alla stolpskott här på FB är så in i bomben envisa med det de tror.

precis! jag känner igen resonemanget. En parallell till det är vad jag kallar för "A-kurs-syndromet", det innebär att folk som precis börjat på universitetet och läster/läst sin första A-kurs inom valfritt ämne känner sig jäkla säkra på sig själva och känner att de befinner sig lite på en nivå "över" alla andra (icke-universitets-studenter).

Mitt inlägg syftade mer till att jag på rak arm inte kommer på någon rejält basal kunskapslucka. Typ veckans dagar, månadsordning, multiplikationstabell etc etc : )
Sen finns det ju ingen som kan "allt", det är ju givet. Man bör vara ödmjuk inför sin okunskap. För varje fråga man får svar på så uppstår det ofta två nya -> ju mer vi kan, desto mindre vet vi'ish
Citera
2014-11-06, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
precis! jag känner igen resonemanget. En parallell till det är vad jag kallar för "A-kurs-syndromet", det innebär att folk som precis börjat på universitetet och läster/läst sin första A-kurs inom valfritt ämne känner sig jäkla säkra på sig själva och känner att de befinner sig lite på en nivå "över" alla andra (icke-universitets-studenter).

Mitt inlägg syftade mer till att jag på rak arm inte kommer på någon rejält basal kunskapslucka. Typ veckans dagar, månadsordning, multiplikationstabell etc etc : )
Sen finns det ju ingen som kan "allt", det är ju givet. Man bör vara ödmjuk inför sin okunskap. För varje fråga man får svar på så uppstår det ofta två nya -> ju mer vi kan, desto mindre vet vi'ish

Så sant som det var sagt!
Fast som tidigare universitetsstuderande, tycker jag fortfarande att vi alla var dumma i huvudet
En skock får som skulle drillas in i något som andra bestämt med teorier och tillvägagångssätt samt en studieanda som bara är till för att forma folk efter en viss mall.

Läste psykologi och juridik parallellt på den "fria" terminen och blev förvirrad.
Ordbajsa på ena kursen och håll dig jävligt strikt på den andra.

Men jag håller med dig, får man ett svar, så har man två eller fler frågor till.
Å andra sidan.
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.

Kan för övrigt inget om twitter, kvitter, instagram, hashtags och allt det där, och har försökt mig på facebook men ser ingen mening och begriper inte syftet.
Citera
2014-11-06, 18:07
Bannlyst
Jobbade i en fjärdeklass en gång och var övertygad om att kossor inte hade horn "onaturligt ju" vilket en annan lärare talte om för eleverna fnysande att de visst hade.
Citera
2014-11-06, 18:48
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Jobbade i en fjärdeklass en gång och var övertygad om att kossor inte hade horn "onaturligt ju" vilket en annan lärare talte om för eleverna fnysande att de visst hade.

Så nu har du en ko med horn som avatar på Flashback för att inte glömma bort det?
Citera
2014-11-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rilind
Antal dagar på månaderna kan jag inte.
Enkelt! Flera här påstår att man skall räkna sina knogar, men mej veterligen har man åtta knogar och det är betydligt fler dagar på en månad än åtta st
Citera
2014-11-06, 22:44
Medlem
Brain Damages avatar
Av mina brister lider jag nog mest av min namnafasi. Jag har otroligt svårt att lära mig personnamn, gatunamn etc. Möter jag nya människor finns det inte en chans att jag kommer ihåg vad de heter nästa gång vi träffas vilket kan vara rätt pinsamt. Säger någon att "vi träffas på xxxgatan" så måste jag i princip alltid kika på kartan var den ligger. Titta på kartan behöver jag å andra sidan i bara göra en gång innan jag åker så kan jag ta mig dit med mitt utmärkta kartminne.

Övriga tillkortakommanden:
Urusel på huvudräkning
Urusel på all teoretisk grammatik
Värdelös på geografi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här