Citat:
Ursprungligen postat av
AmadeusKrieg
precis! jag känner igen resonemanget. En parallell till det är vad jag kallar för "A-kurs-syndromet", det innebär att folk som precis börjat på universitetet och läster/läst sin första A-kurs inom valfritt ämne känner sig jäkla säkra på sig själva och känner att de befinner sig lite på en nivå "över" alla andra (icke-universitets-studenter).
Mitt inlägg syftade mer till att jag på rak arm inte kommer på någon rejält basal kunskapslucka. Typ veckans dagar, månadsordning, multiplikationstabell etc etc : )
Sen finns det ju ingen som kan "allt", det är ju givet. Man bör vara ödmjuk inför sin okunskap. För varje fråga man får svar på så uppstår det ofta två nya -> ju mer vi kan, desto mindre vet vi'ish

Så sant som det var sagt!
Fast som tidigare universitetsstuderande, tycker jag fortfarande att vi alla var dumma i huvudet
En skock får som skulle drillas in i något som andra bestämt med teorier och tillvägagångssätt samt en studieanda som bara är till för att forma folk efter en viss mall.
Läste psykologi och juridik parallellt på den "fria" terminen och blev förvirrad.
Ordbajsa på ena kursen och håll dig jävligt strikt på den andra.
Men jag håller med dig, får man ett svar, så har man två eller fler frågor till.
Å andra sidan.
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
Kan för övrigt inget om twitter, kvitter, instagram, hashtags och allt det där, och har försökt mig på facebook men ser ingen mening och begriper inte syftet.