Citat:
Ursprungligen postat av
marcusp123
Vad anser ni om att ta subuxone som någon smugglat ut från sin mottagning genom att ha haft den i munnen redan?
Finns det några risker och nackdelar med det? Förutom att det är mindre mängd.
Kan det bli så att det skulle kunna vara starkare på vissa ställen av tabletten eftersom den har lösts upp lite ? Att kanske de andra ämnena i tabletten har tagits upp och det som torkat är mer koncentrerat ?
Bara en liten tanke jag har eftersom det alternativet finns men jag kommer använda det som sista alternativ, kanske. Jag använder små mängder nasalt.
Hepatit smittar bara vid blodkontakt. Men du kan ju få herpes. Låter du tabletten ligga och torka i 2 veckor så är 100% av alla bakterier och virus döda. Men redan vid 2-3 dagar är typ 90-95% av alla smittämnen döda. Det är klart att du kan skölja tabletten, men då förloras en del (till), och det är fortfarande inte 100%. Det enda du behöver oroa dig för är herpes i mina ögon och jag har ju det redan så...
Men jag köper aldrig spottsub ner då jag helt enkelt tycker det är äckligt. Men priset är billigare. I min stad 100 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Varför kan det vara olika biverkningar på olika buprenorfintabletter (utan naloxon) när dom innehåller samma aktiva substans? Är det pga olika bindmedel, utfyllningsmedel eller vad?
Vad menar du med biverkningar?
Jag har nog testat alla fabrikat och under flera år och har inte kunnat se någon skillnad i det avseendet. Men vissa fabrikat föredrar man av olika skäl. Men det är av andra skäl än biverkningar.