2014-11-02, 13:47
Medlem
Vad anser ni om att ta subuxone som någon smugglat ut från sin mottagning genom att ha haft den i munnen redan?

Finns det några risker och nackdelar med det? Förutom att det är mindre mängd.

Kan det bli så att det skulle kunna vara starkare på vissa ställen av tabletten eftersom den har lösts upp lite ? Att kanske de andra ämnena i tabletten har tagits upp och det som torkat är mer koncentrerat ?

Bara en liten tanke jag har eftersom det alternativet finns men jag kommer använda det som sista alternativ, kanske. Jag använder små mängder nasalt.
Citera
2014-11-03, 16:13
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Visst har blivit sjukt billigt på sistone, men 3st 8or för 150 låter för bra för att vara sant, var han stenad eller?

Ja tycker också att det var helt sjukt och trodde ett ögonblick att han försökte blåsa(innan jag såg tabsen då)
Men det är nog som du säger, han satt och noddade och var fett väck sen snabb affär och gå därifrån.

Hans polare fattade nog direkt, då en av dem följde efter mig direkt och ville köpa en av dem för 100kr...so lucky shot
Citera
2014-11-03, 20:19
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Tyvärr stämmer det, men man lär sig älska substansen på ett annat sätt när det inte är "spännande" längre. Man kan ju som sagt köra IV, gärna med en xanor i lösningen. Då noddar du kan jag lova. Ingen skjuts men du är i "noddstadie" från att det slår tills det är dags för nästa skott!
Kan nog bara hålla med til viss del. Men jag glömmer alfrig absolut första gången jag tog trad oo shit vad jag skulle vilja må så bra :/
Citera
2014-11-03, 20:20
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusp123
Vad anser ni om att ta subuxone som någon smugglat ut från sin mottagning genom att ha haft den i munnen redan?

Där går gränsen hepatit/ gulsot och allt möjligt skit kan finnas . En sub kostar max 300 kr om du inte är helt jävla nere så bör du kasta skiten.
Citera
2014-11-03, 20:21
Medlem
Vad säger ni om smådoser 1mg och en sömntablett Lorazepam till natten. Är det totalt safe elr ?
Citera
2014-11-03, 20:39
Medlem
Hur kan jag ha pissat positivt för "BUP" då jag aldrig har rört drogen/droger? Har heller inte tagit någon medicin (förutom Ipren osv).

Tror ni man kan få utslag för BUP på polisens snabbtest (väntar just nu på analysen) utav kosttillskott, pre-workouts t ex?
Citera
2014-11-05, 13:56
Medlem
KringExs avatar
Varför kan det vara olika biverkningar på olika buprenorfintabletter (utan naloxon) när dom innehåller samma aktiva substans? Är det pga olika bindmedel, utfyllningsmedel eller vad?
Citera
2014-11-05, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcusp123

Kan det bli så att det skulle kunna vara starkare på vissa ställen av tabletten eftersom den har lösts upp lite ? Att kanske de andra ämnena i tabletten har tagits upp och det som torkat är mer koncentrerat ?

Bara en liten tanke jag har eftersom det alternativet finns men jag kommer använda det som sista alternativ, kanske. Jag använder små mängder nasalt.

Hepatit smittar bara vid blodkontakt. Men du kan ju få herpes. Låter du tabletten ligga och torka i 2 veckor så är 100% av alla bakterier och virus döda. Men redan vid 2-3 dagar är typ 90-95% av alla smittämnen döda. Det är klart att du kan skölja tabletten, men då förloras en del (till), och det är fortfarande inte 100%. Det enda du behöver oroa dig för är herpes i mina ögon och jag har ju det redan så...

Men jag köper aldrig spottsub ner då jag helt enkelt tycker det är äckligt. Men priset är billigare. I min stad 100 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Varför kan det vara olika biverkningar på olika buprenorfintabletter (utan naloxon) när dom innehåller samma aktiva substans? Är det pga olika bindmedel, utfyllningsmedel eller vad?

Vad menar du med biverkningar?
Jag har nog testat alla fabrikat och under flera år och har inte kunnat se någon skillnad i det avseendet. Men vissa fabrikat föredrar man av olika skäl. Men det är av andra skäl än biverkningar.
Senast redigerad av lusen88 2014-11-05 kl. 15:00.
Citera
2014-11-05, 15:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Hepatit smittar bara vid blodkontakt. Men du kan ju få herpes. Låter du tabletten ligga och torka i 2 veckor så är 100% av alla bakterier och virus döda. Men redan vid 2-3 dagar är typ 90-95% av alla smittämnen döda. Det är klart att du kan skölja tabletten, men då förloras en del (till), och det är fortfarande inte 100%. Det enda du behöver oroa dig för är herpes i mina ögon och jag har ju det redan så...

Men jag köper aldrig spottsub ner då jag helt enkelt tycker det är äckligt. Men priset är billigare. I min stad 100 kr.

Vad menar du med biverkningar?
Jag har nog testat alla fabrikat och under flera år och har inte kunnat se någon skillnad i det avseendet. Men vissa fabrikat föredrar man av olika skäl. Men det är av andra skäl än biverkningar.

Vilken Buprenorfintablett föredrar du?
Citera
2014-11-05, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vilken Buprenorfintablett föredrar du?

Nu var det flera år sedan. Men orginalet var bäst när det fanns. Sen tyckte jag Actavis och Sandoz var bra. Det är vad jag minns nu. Subutex i form av "b2"-or, var nog min absoluta favorit.
Citera
2014-11-05, 15:33
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Nu var det flera år sedan. Men orginalet var bäst när det fanns. Sen tyckte jag Actavis och Sandoz var bra. Det är vad jag minns nu. Subutex i form av "b2"-or, var nog min absoluta favorit.

Jo, inget slår ju dom riktiga B8rna Och Buprenotex 2 mg tyckte jag var bra, små och som portionsförpackade
Citera
2014-11-05, 22:21
Medlem
fredus avatar
Jag brukar ibland få rätt så mycket empati/sympati under mina buprenorfin rus, särskilt när ruset börjar avta. Händer det också åt någon annan, och vad kan det bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in