2011-01-14, 02:05
Medlem
hunt3rSs avatar
det där med att man spyr är ju oftast bara första gången en tränings sak helt enkelt
Citera
2011-01-14, 08:44
Medlem
knoxahs avatar
Bumpar denna tråd då jag har ett Fentanylplåster på armen som jag mått stenbra av i två och ett halvt dygn av. Suboxone har jag även införskaffat (med det där naloxoneskräpet i sig) och jag undrar om någon kan ge mig fakta hur de fungerar tillsammans.

Annars tänkte jag fortsätta på plåstret + det andra jag har till måndag och sen vänta till tisdag/ons med att ta suboxonen. Låter det som en mer säker plan? Jag vill givetvis ha ut så mycket som möjligt av det goda och Fentanylplåster har blivit min nya kärlek.

Tacksam för snabbt svar då jag sitter här med plåster nummer två bredvid mig.
Citera
2011-01-14, 11:05
Medlem
Dolcontinas avatar
Att du inte gillade så mycket som du trodde du skulle göra kan bero på lite olika saker... För det första kanske opioider inte är din grej, som du själv skrev också, men sedan så är opioider ofta en sådan drog man måste "vänja" sig vid... av nån konstig anledning.

Det finns många inlägg här på FB som beskriver hur besviken man blev på ruset, att man förväntat sig mycket mer... men senare så älskar personen samma rus. Opioider är också en sådan drog som kan vara extremt skönt när man väl är fast på det. När då folk läser alla kärleksförklaringar till drogen så förväntar de sig det mest underbara ruset när de testar första gången. De här mest extrema kärleksförklaringarna (och hatkänslorna) till drogen kommer ju oftast från typ heroinister som är fast både fysiskt och psykiskt och det finns fan inget som är mer underbart än att få ta opioider när man har abstinens. Att ta opioider när man inte är fysiskt fast är trots allt inte samma sak som att ta det när man är fysiskt fast.

Men hur som helst, det här med att man ibland måste vänja sig vid drogen (utan att behöva bli fysiskt fast)... Vet inte vad det beror på faktiskt, om det är kroppen/hjärnan som måste vänja sig eller vad 17 det är. Samma grej kan uppstå om man byter opioid... har hänt mig några ggr. När jag bytte från Morfin (Dolcontin) till Sub gillade jag inte Suben speciellt mycket alls men jag hade inget val eftersom Dolcen sinat. Jag längtade tills jag skulle få Dolc igen, kunde inte uppskatta Suben mer än som överlevnadsdrog. Men... när jag väl fick tag i Dolcontin igen så insåg jag plötsligt hur jävla mycket jag gillade Sub och det blev min nya älsklingsopioid. Skitsvårt att förklara det här... hur ett rus kan gå ifrån att inte vara så speciellt skönt till att bli det mest underbara rus man upplevt. För det är samma rus ju men man uppskattar det plötsligt. Skitskumt...

Det kan gå till på lite olika vis, de här tillvänjningsperioderna. Hur många försök som behövs för att man ska börja älska det är såklart olika. Jag vet iaf att det kan gå till så här, har sett det flera gånger hos vänner eller på nätet då. Det är jätteofta man får höra "Det var väl inget speciellt? Vad fan är det folk älskar med opioider?" Samma person är senare totalförälskad i dem.

Att kräkas på opioider kan vara ett gissel för många, speciellt när det gäller Sub faktiskt. Ofta så är det bara i början "man" kräks men många kräks varje gång... speciellt om man bara tar det ibland. Tar man det varje dag så blir det såklart ofta bättre efter ett tag. Jag har börjat bli extremt dålig på Oxy och det tar tid innan kroppen vänjer sig såpass att jag slutar spy. Åksjuketabs eller antihistaminer (eller vad det är folk tar mot illamående) är väl det man kan prova... det hjälper tydligen många väldigt mycket iaf. Har själv aldrig orkat testa det men borde väl göra det. Är så sällan jag tar Oxy eller på ett sånt vis att jag blir spysjuk.
Citera
2011-01-14, 13:03
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Bumpar denna tråd då jag har ett Fentanylplåster på armen som jag mått stenbra av i två och ett halvt dygn av. Suboxone har jag även införskaffat (med det där naloxoneskräpet i sig) och jag undrar om någon kan ge mig fakta hur de fungerar tillsammans.

Annars tänkte jag fortsätta på plåstret + det andra jag har till måndag och sen vänta till tisdag/ons med att ta suboxonen. Låter det som en mer säker plan? Jag vill givetvis ha ut så mycket som möjligt av det goda och Fentanylplåster har blivit min nya kärlek.

Tacksam för snabbt svar då jag sitter här med plåster nummer två bredvid mig.

Har satt på plåstret nu och börjar bli moffad. Vågar jag chansa på att trycka upp en halv suboxone i en rövpanna?
Citera
2011-01-14, 14:33
Bannlyst
Kör Subutex IV istället, tar 10sek för att känna av ruset och du får i dig allt perfekt !
Citera
2011-01-14, 14:56
Medlem
josefsvensssonLOLs avatar
20-30 min brukar jag räkna med
Citera
2011-01-14, 15:24
Medlem
knoxahs avatar
Bump igen. Någon som vet?
Citera
2011-01-14, 16:10
Medlem
CoupDeGraces avatar
Någon timme brukar det ta för mig.
Citera
2011-01-14, 16:51
Medlem
det brys nog på hur bra man tar upp linnan lr e jag helt ute och cyklar?
Citera
2011-01-14, 17:12
Medlem
josefsvensssonLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
det brys nog på hur bra man tar upp linnan lr e jag helt ute och cyklar?

Jo det är sant.. Drar man för hårt åker det ju ner i halsen och sen magen = längre tid
Citera
2011-01-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josefsvensssonLOL
Jo det är sant.. Drar man för hårt åker det ju ner i halsen och sen magen = längre tid
+ sämre effekt
Citera
2011-01-14, 18:21
Bannlyst
Jag har tagit sub i många år och det brukar ta 15-20 min innan jag känner av det om jag snortar.
Fast jag har många olika svar om det beroende på person. Eftersom jag hjälper till att dela ut detta underbara rusmedel till folket så får jag många svar.
Men snittet på dem som köper av mig låter det som ungefär en halvtimme om det tas nasalt.
I munnen tar det längre tid och ruset suger i förhållande till den förtjusande näsan. (Slå i sig räknas givetvis inte)

Om jag får låna tråden lite bara- Hus mycket får ni betala får en sub???
Själv lämnar jag iväg dem för 150 kr/st fast jag har hört att en del banditer tar över 400kr st. Då menar jag Subutex och inte skiten suboxone.

Så gott folk, vad betalar ni???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in