Citat:
Ja visst är det fantasier och jag tror knappast på dem själv.
Därför är det inte mycket att spinna vidare på.
Men den fantasin utgick ifrån att Madi antytt att hon bär på någon hemlighet, som hon håller inne med för att inte skada Rami. Enligt ett av hennes mystiska meddelanden.
Därför är det inte mycket att spinna vidare på.
Men den fantasin utgick ifrån att Madi antytt att hon bär på någon hemlighet, som hon håller inne med för att inte skada Rami. Enligt ett av hennes mystiska meddelanden.
Det finns en hemlighet och jag tror inte den har med Yara att göra, annat än att Yara kan ha sagt som utlösande faktor, att hon kommer berätta för sin mamma och pappa, eller någon annan om hur elaka de är. På ett barnsligt sätt, som barn gör.
Om det är ett realistiskt hot så ser jag det mer som att Madi skulle kunna redogöra för alla luckor den dagen Yara dog av misshandeln. För jag har en känsla av att Rami inte bara var en åskådare. Jag tror han slog, och som Yara hade sagt; hårdare.
Brottsplaten är för planerad, och tillrättalagd av Rami, med all bevisning som pekar på Madi. I tillägg så skriker Madi mycket och är illa omtyckt. Man kan inte få en bättre en mördare, för ingen gillar kvinnor som är högljudda. Att hon är kvinna är en extra bonus, en sak som visar på hur moderna dessa araber trots allt är.
Jag skulle önska att någon med skinn på näsan, med goda språkkunskaper tog ner Madi på jorden och hade ett samtal med henne. För hon är den ska ta smällen för dessa karlar, precis som Yara gjorde innan henne. Med det menar jag inte att hon är oskyldig, men jag tror båda slog Yara, men att åklagaren måste nöja sig med vad hon kan styrka, och hoppas på att domstolen benar ut hennes svåra sits med juridiska resonemeng.
Det som ger mig dessa vibbar är främst att Madi håller kontakten med sina barn, och att Rami inte gör det.
Var ser jag den rapporten?