2014-11-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja visst är det fantasier och jag tror knappast på dem själv.
Därför är det inte mycket att spinna vidare på.
Men den fantasin utgick ifrån att Madi antytt att hon bär på någon hemlighet, som hon håller inne med för att inte skada Rami. Enligt ett av hennes mystiska meddelanden.

Det finns en hemlighet och jag tror inte den har med Yara att göra, annat än att Yara kan ha sagt som utlösande faktor, att hon kommer berätta för sin mamma och pappa, eller någon annan om hur elaka de är. På ett barnsligt sätt, som barn gör.

Om det är ett realistiskt hot så ser jag det mer som att Madi skulle kunna redogöra för alla luckor den dagen Yara dog av misshandeln. För jag har en känsla av att Rami inte bara var en åskådare. Jag tror han slog, och som Yara hade sagt; hårdare.

Brottsplaten är för planerad, och tillrättalagd av Rami, med all bevisning som pekar på Madi. I tillägg så skriker Madi mycket och är illa omtyckt. Man kan inte få en bättre en mördare, för ingen gillar kvinnor som är högljudda. Att hon är kvinna är en extra bonus, en sak som visar på hur moderna dessa araber trots allt är.

Jag skulle önska att någon med skinn på näsan, med goda språkkunskaper tog ner Madi på jorden och hade ett samtal med henne. För hon är den ska ta smällen för dessa karlar, precis som Yara gjorde innan henne. Med det menar jag inte att hon är oskyldig, men jag tror båda slog Yara, men att åklagaren måste nöja sig med vad hon kan styrka, och hoppas på att domstolen benar ut hennes svåra sits med juridiska resonemeng.

Det som ger mig dessa vibbar är främst att Madi håller kontakten med sina barn, och att Rami inte gör det.
Citera
2014-11-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad exakt vad det Rami reagerade på ....

Madi hade ju skrivit en massa meddelanden av varierande slag i häktesbiblioteket avsett för Ramis ögon. Under förhandlingen nådde det även hans öron (Så alla meddelanden kom ju fram till adressaten). Rami tittade under hela tiden aldrig på sin maka, men vid ett tillfälle såg han på henne - vilket hon inte noterade.

Jag undrar vid vilket uppläst meddelande det var?

Någon?

Nu citerar jag mig själv. Rami satt konsekvent med en hand som skydd från Madi, mötte inte hennes blick - förrän just vid en uppläsning av något hon skrivit.

Jag skulle vilja veta vad det var.

EDIT. Tror det var kanske det sista hon skrivit. Som han inte läst kanske.
Senast redigerad av Remark 2014-11-04 kl. 00:16.
Citera
2014-11-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
I det rättsmedicinska protokollet som åklagaren presenterade i rätten och som MrsMagoo återgav här - (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona - nämns ingen benpipa eller knäfraktur alls, utan bara en sårskada på vänster knä (vilket väl torde vara den sårskada hon fått någon dag före misshandeln).

De frakturer som nämns är "färska brott på höger och vänster hand, samt på högra 10-11 revbenet med omgivande blödning. Färska brott på höger och vänster hand. Höger över och underarm. Höger skulderblad. Första ländkotan".
Tack ! Om benpipan skulle synts genom huden är det en sk komplicerad fraktur orsakad av högre våld än en brödkavel, typ bilolycka.
Citera
2014-11-04, 00:24
Medlem
Någonstans i tråden stod det att Madi hade rest ner till Gaza, för att hämta sin syster, som har nio barn.

Jag hittar inte uppgiften. Men betyder det att vi har berikats med ännu en Gaza-familj, med nio barn?
Citera
2014-11-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu citerar jag mig själv. Rami satt konsekvent med en hand som skydd från Madi, mötte inte hennes blick - förrän just vid en uppläsning av något hon skrivit.

Jag skulle vilja veta vad det var.

EDIT. Tror det var kanske det sista hon skrivit. Som han inte läst kanske.

Förstår hur du tänker och tycker också Ramis reaktioner kan vara intressanta. Frågan är väl om just den exakta uppgiften finns?

När det gäller hela delen med hemliga med. från A till R så läser jag av det som att hon helt enkelt sockrar ett antal hot. Inte alls "kär" i Rami utan hon försöker trycka på ett antal knappar hos honom. Varav hotet är det primära. Om det har någon verklighetsgrund eller inte är väl en annan fråga. Hon slåss för sitt liv och så gör han och det bokstavligt.

Vad jag tycker är otroligt (var har man fått det ifrån??) är att man på allvar tror att Yara skulle agera mot paret genom att hota att avslöja gud vet vad. Inkl. misshandeln. En misshandel Yara gör allt för att dölja. Man vet inte mycket om misshandlade barn om man får för sig det. Och här talar vi om ett barn som var exceptionellt skyddslöst eftersom hon befinner sig i ett främmande land med inte bara en utan två plågoandar.
Citera
2014-11-04, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Förstår hur du tänker och tycker också Ramis reaktioner kan vara intressanta. Frågan är väl om just den exakta uppgiften finns?

När det gäller hela delen med hemliga med. från A till R så läser jag av det som att hon helt enkelt sockrar ett antal hot. Inte alls "kär" i Rami utan hon försöker trycka på ett antal knappar hos honom. Varav hotet är det primära. Om det har någon verklighetsgrund eller inte är väl en annan fråga. Hon slåss för sitt liv och så gör han och det bokstavligt.

Vad jag tycker är otroligt (var har man fått det ifrån??) är att man på allvar tror att Yara skulle agera mot paret genom att hota att avslöja gud vet vad. Inkl. misshandeln. En misshandel Yara gör allt för att dölja. Man vet inte mycket om misshandlade barn om man får för sig det. Och här talar vi om ett barn som var exceptionellt skyddslöst eftersom hon befinner sig i ett främmande land med inte bara en utan två plågoandar.

Var står det att Yara skulle avslöja något? Jag har förstått det som att Amani genom bokklottret försöker hota Rami med att avslöja "något" om honom, ifall han säger något ofördelaktigt om henne.
Citera
2014-11-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Var står det att Yara skulle avslöja något? Jag har förstått det som att Amani genom bokklottret försöker hota Rami med att avslöja "något" om honom, ifall han säger något ofördelaktigt om henne.

Ja, ja ser nu att det tydligen handlade om någon form av tortyr för att Yara skulle "bekänna" hemligheter om vapen, knark eller vad det nu var. Suck. Ett missförståndssvar från min sida som utgick från något jag trodde kunde vara logiskt. Att Yara hotade med att avslöja tidigare misshandel. Glöm det.

Jo att Amani hotar R är väl rätt uppenbart. Jag tror att hon ser Rami som sin enda räddning och att det inte har så mycket med att hon "älskar" honom att göra. Det är själva äktenskapet som skulle kunna vara ett beskydd (från en i mina ögon betydligt bättre rättskipning i det här fallet.) Jag tolkar det så och det behöver inte vara korrekt men jag tror inte A förstår eller bryr sig nämnvärt om svenskt rättsväsende. Det är andra rättegångar som väntar. Hon tror att Rami är nyckeln och hon har fel men det förstår hon inte. Tror jag får jag väl tillägga.
Senast redigerad av VemKom 2014-11-04 kl. 01:35.
Citera
2014-11-04, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad har rättsläkaren sagt? Vem skriver obduktionsutlåtandet?
Ja, just det. Det kan inte ambulanspersonalen göra, så då återstår vad rättsläkaren har sagt.
Åklagaren har ingen tid på hur länge Y har misshandlats och inte tar hon upp vad ambulanspersonalen har sagt. Därför har en tidslinje gjorts och det innebär att Y inte varit död i några två timmar. Mobilfilmerna är säkert äkta, så några gissningar är kanske inte av relevans och var kom uttalandet ifrån? En blaska eller i en rapport`?

Det finns ingen motsägelse du behöver korrigera, det är alltid auktoriteten som vinner.

Erfaren ambulanspersonal har bra koll på när döden inträffade. Jag har uppfattat det så att Yara var död när Rami filmade, och jag fäster ingen tilltro till hans fråga om vem som slår ett barn. Det är något med tidslinjen som inte stämmer. Att Rami chattade och ömsom vilade som en tätting, i ett hushåll med tre barn, medan frun springer runt med en brödkavel och slår ihjäl ett barn utan att han märker det, är inte trovärdigt.

Om Yara var helt utmattad och tuppade av i sömn och medvetslöshet kan hon ha varit döende, i princip från det någon började slå henne, från den stund hon kom från skolan.
Citera
2014-11-04, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hatarer ville till och med få mer pengar - för att köpa en scanner. Jag var en av de godtrogna idioterna som skickade pengar till honom, dock inte till en scanner. Nu ångrar jag att jag inte gav pengarna till en romsk tiggare utanför vår ICA i stället Men, det finns personer som fått FUP gratis. Kanske skulle någon av dem låna ut sitt exemplar betydligt billigare än vad det kostar att få det från myndigheten. Men då måste man förstås känna någon sådan person ... eller bo i Karlskrona.
Tack för all kritik.
Har skickat koden till hmlikar i dag men spärrar kortet nu och begär att allt som finns inkommet dom dagarna skall betalas tillbaka till dem som satt in fel.
Vägrar läsa mer tjafs.
läs 100 sidor med en flatbed scanner o tala om hur lång tid det tog
Citera
2014-11-04, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Tack för all kritik.
Har skickat koden till hmlikar i dag men spärrar kortet nu och begär att allt som finns inkommet dom dagarna skall betalas tillbaka till dem som satt in fel.
Vägrar läsa mer tjafs.
läs 100 sidor med en flatbed scanner o tala om hur lång tid det tog
Jag varnade skriva mer dynga.
Jag skulle kunna gå till mitt gamla kontor o få den pdfad på nån timme men de har en maskin för över 50 lök trodde vi skulle göra det utan massa tjänster osv.
Kan ringa upp poliser med hög behörighet som kan tanka hem hela skiten som finns här men som inte vill få problem så de håller tyst.
Ni började i dag jag läste 5 minuter o kom fram till att banken får återbetala allt.
Senast redigerad av Hatarer 2014-11-04 kl. 01:57.
Citera
2014-11-04, 02:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Erfaren ambulanspersonal har bra koll på när döden inträffade
.

När dog Yara? Tiden tack, och det i ett kontrollerbart dokument utfärdat av en läkare. Hur du uppfattar det hela har ingen som helst relevans till när hon dog. Det hoppas jag du begriper.
Tidslinjen stämmer säkert och den finns i FUP. Du gissar bara och vet egentligen ingenting om hur de förhöll sig den här kvällen. Återkom då du har lite fakta istället då kanske det blir intressant.

Intressant att ambulanspersonalen berättar när döden har inträtt. Var ser jag den rapporten?

Ambulanspersonalen
P= Polisen
S = SOS
S: Hej du, det var XXXXX på SOS Alarm. Du, jag har en ambulans på Holmgatan 1 i
Karlskrona.
P: Sa du Holm?
S: Holm, ja.
P: Holmgatan l. Mm
S: Mm. De har ett litet, ett hjärtstopp på ett litet barn där och de skulle gärna vilja ha en
polis dit.
P: Hjärtstopp?
S: Ja.
P: Och de vill ha polis dit?
S: Ja.
P: Tror de att det är någonting konstigt?
S: Ja, det verkade lite så.

Garderoben
http://www.bild.me/bild.php?file=2960847Namnl_s.jpg
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-11-04 kl. 03:06.
Citera
2014-11-04, 04:20
Medlem
Emzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Jag varnade skriva mer dynga.
Jag skulle kunna gå till mitt gamla kontor o få den pdfad på nån timme men de har en maskin för över 50 lök trodde vi skulle göra det utan massa tjänster osv.
Kan ringa upp poliser med hög behörighet som kan tanka hem hela skiten som finns här men som inte vill få problem så de håller tyst.
Ni började i dag jag läste 5 minuter o kom fram till att banken får återbetala allt.

Off-Topic: Du är ju verkligen dum på riktigt.
Och att du, trots att du lurat pengar av folk, inte mig som tur är, fortsätter skriva här.
Du leker ju bara drama-queen.

On-Topic:
Än så länge är det spekulationer ang Madis våld? Eller har jag missat något förhör med henne i tråden?
Att hon var rabiat styrks ju inte av Ramis version. Då han hann göra allt möjligt utan att just rädda Yara 😨😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in