2014-11-01, 16:12
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du och jag är inne i samma tankebana.

Vi har den elaka och rabiata kvinnan serverad med bevisningen på ett silverfat.

Japp och bara betänk detta. Blodet är bortstädad men brödkaveln ligger på fönsterbrädan...med tydliga blodbesudlingar. Ett mordvapen skulle man ju gjort sig av med på direkten...i vart fall i samband med städningen. Så detta kanske inte är mordvapnet..
Citera
2014-11-01, 16:14
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79

Men Haterer skulle ju föra över alla pengar till moderatorn, är inte det heller gjort? För minns det var ett jädrans tjafs om scanner o köpa fast en annan erbjöd sig att göra det gratis. Men det insisterades på att köpa en scanner som även beställdes i all hast?

Alla som bidragit med pengar har fått ett pm från moderator med en förfrågan om att betala en gång till. Något som åtminstone jag har tackat nej till. Enligt detta pm så har Hatarer inte fört över pengarna till Hamilkar som det var avtalat.
Senast redigerad av Aurora Borealis 2014-11-01 kl. 16:29.
Citera
2014-11-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Hatarer la in en brasklapp om scanner redan från början för att ha argument att dra sig ur. Följde sedan upp med diverse ursäkter att han inte ville outa sitt konto som han startade för en knapp månad sedan. Alla skulle höra av sig till honom för att få tillbaka sina pengar! H*n har endast poster i denna tråd, ej bidragit till diskussionen i allmänhet osv. Ja så enkelt kan det vara att fiska till sig några tusenlappar på FB.

Hatarer ville till och med få mer pengar - för att köpa en scanner. Jag var en av de godtrogna idioterna som skickade pengar till honom, dock inte till en scanner. Nu ångrar jag att jag inte gav pengarna till en romsk tiggare utanför vår ICA i stället Men, det finns personer som fått FUP gratis. Kanske skulle någon av dem låna ut sitt exemplar betydligt billigare än vad det kostar att få det från myndigheten. Men då måste man förstås känna någon sådan person ... eller bo i Karlskrona.
Citera
2014-11-01, 16:25
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Ah, nej det har jag inte råd med. Men tänkte om de hade press på sig och kanske rört på arslet och på så sätt skickar den elektroniskt till de som vill läsa? Hoppas ni fattar vad jag menar. Att det kanske var sånt tryck i början av alla och media m.m, men nu har de haft lite mer tid på sig.

Men Haterer skulle ju föra över alla pengar till moderatorn, är inte det heller gjort? För minns det var ett jädrans tjafs om scanner o köpa fast en annan erbjöd sig att göra det gratis. Men det insisterades på att köpa en scanner som även beställdes i all hast?
Med tanke på de humörsvängningar Hatarer uppvisat i tråden så har nog våra pengar gått till alkohol eller droger istället.
Citera
2014-11-01, 16:32
Medlem
Citat:
Hatarer la in en brasklapp om scanner redan från början för att ha argument att dra sig ur. Följde sedan upp med diverse ursäkter att han inte ville outa sitt konto som han startade för en knapp månad sedan. Alla skulle höra av sig till honom för att få tillbaka sina pengar! H*n har endast poster i denna tråd, ej bidragit till diskussionen i allmänhet osv. Ja så enkelt kan det vara att fiska till sig några tusenlappar på FB.

Det enda som gör att Hatarer kan behålla pengarna är vår ängslan över anonymiteten, som försätter oss i en utpressningssituation.

Men det tål att tänka över, och ta ställning till vem som är katten och vem som är råttan. Personligen skulle jag inte vilja vara den råtta som stack med pengarna till FUPen, med 20 ilskna katter som vill äta upp mig.

Hatarer har i PM till mig skrivit att han har ingen kod. Men att han kommer att få ny kod med posten på måndag. Så han har helgen på sig innan helvetet brakar loss.

För vi kan göra reklamation och polisanmälan på att det var en insamling till ett dokument och inte en scanner, pizza, bira, m.m. Saken handlade om att köpa in FUPen, och i stället inköptes det först en scanner utan att fråga om lov.

Frågan är hur han kopplar dessa 20 inbetalningar till kanske 100 personer som skrivit i tråden.

Och skulle Hatarer koppla ihop någon och inneha kunskapen om någons identitet, så är frågan, vad kan han göra med den informationen? Han kan inte göra något för publicering av uppgiften i forumet då det är 1.06. Är media intresserade? Knappast.

Jag tycker vi inväntar Hatares sista utfästelse fram till måndag eftermiddag. Sen diskuterar vi detta förutsättningslöst.
Citera
2014-11-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Alla som bidragit med pengar har fått ett pm från moderator med en förfrågan om att betala en gång till. Något som åtminstone jag har tackat nej till. Enligt detta pm så har Hatarer inte fört över pengarna till Hamilkar som det var avtalat.

Jag har gått med på att göra en inbetalning till, och hoppas att Hamilkar lyckas få ihop pengarna till FUPen. Sen tar vi tag i denna sak, och diskuterar hur vi gemensamt ska agera, för att markera att detta tolererar vi inte!
Citera
2014-11-01, 16:41
Medlem
bernters avatar
Citat:
Det enda som gör att Hatarer kan behålla pengarna är vår ängslan över anonymiteten, som försätter oss i en utpressningssituation.

Men det tål att tänka över, och ta ställning till vem som är katten och vem som är råttan. Personligen skulle jag inte vilja vara den råtta som stack med pengarna till FUPen, med 20 ilskna katter som vill äta upp mig.

Hatarer har i PM till mig skrivit att han har ingen kod. Men att han kommer att få ny kod med posten på måndag. Så han har helgen på sig innan helvetet brakar loss.

För vi kan göra reklamation och polisanmälan på att det var en insamling till ett dokument och inte en scanner, pizza, bira, m.m. Saken handlade om att köpa in FUPen, och i stället inköptes det först en scanner utan att fråga om lov.

Frågan är hur han kopplar dessa 20 inbetalningar till kanske 100 personer som skrivit i tråden.

Och skulle Hatarer koppla ihop någon och inneha kunskapen om någons identitet, så är frågan, vad kan han göra med den informationen? Han kan inte göra något för publicering av uppgiften i forumet då det är 1.06. Är media intresserade? Knappast.

Jag tycker vi inväntar Hatares sista utfästelse fram till måndag eftermiddag. Sen diskuterar vi detta förutsättningslöst.
Absolut, men problemet är att polisen inte lyfter ett finger och det gäller liknande fall som handlar om betydligt större belopp. Jag hoppas såklart att han tar sitt förnuft till fånga, men det värsta är att han sinkat hela processen att få fram en fup.
Citera
2014-11-01, 16:41
Medlem
Citat:

OK.
Citera
2014-11-01, 16:43
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Citat:

För min del så är det klockrent att han lurade oss alla. Han skrev i tråden att han skulle få koden denna vecka.Han har även lovat att sätta över pengarna till Hamilkar och det är INTE gjort.

Jag hoppas bara att han hade roligt för pengarna och att han har en sjuhelvetes baksmälla
Citera
2014-11-01, 16:46
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Eftersom man inte får outa en medlem på flashback (en jättebra regel) kan vi ju starta en ny tråd om att hitta ägaren till ett visst kontonummer då vi är många som vill att pengarna skickas till Hamilkar. Så länge vi inte nämner att medlemmen är Hatarer i den tråden så borde väl det inte räknas som att outa någon?
Däremot kan hans vänner och bekanta läsa om honom här på flashback. Men visst, jag väntar gärna till måndag

Det är kanske inte ens hans eget konto eller kontokort. Han kan ha snott grannens. Det enda han behöver göra i så fall är att vakta grannens brevlåda i väntan på koden.
Citera
2014-11-01, 16:46
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Jag har gått med på att göra en inbetalning till, och hoppas att Hamilkar lyckas få ihop pengarna till FUPen. Sen tar vi tag i denna sak, och diskuterar hur vi gemensamt ska agera, för att markera att detta tolererar vi inte!
Jag litar på våra moderatorer så jag har också gått med på att lägga ut igen men jag hoppas för Hatarers skull att det inte behövs.
Citera
2014-11-01, 16:49
Medlem
Citat:
Absolut, men problemet är att polisen inte lyfter ett finger och det gäller liknande fall som handlar om betydligt större belopp. Jag hoppas såklart att han tar sitt förnuft till fånga, men det värsta är att han sinkat hela processen att få fram en fup.

Polisen gör inget, men med en avgift på 450 kronor driver kronofogden in kravet. Skulle Hatarer bestrida hamnar målet i en tingsrätt nära honom. Det blir ett småmål, ett tvistemål där man inte riskerar motpartens rättegångskostnader. Bevisläget är klart genom olika utfästelser Hatarer har gjort på att sända pengarna vidare till Hamilkar, vilket han inte gjort.

Den som har närmast till den tingsrätt som är rätt forum får gå och sköta saken med fullmakter från de som vill ha sina pengar tillbaka.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-11-01 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in