Citat:
Ursprungligen postat av
bernter
Hatarer la in en brasklapp om scanner redan från början för att ha argument att dra sig ur. Följde sedan upp med diverse ursäkter att han inte ville outa sitt konto som han startade för en knapp månad sedan. Alla skulle höra av sig till honom för att få tillbaka sina pengar! H*n har endast poster i denna tråd, ej bidragit till diskussionen i allmänhet osv. Ja så enkelt kan det vara att fiska till sig några tusenlappar på FB.
Det enda som gör att
Hatarer kan behålla pengarna är vår ängslan över anonymiteten, som försätter oss i en utpressningssituation.
Men det tål att tänka över, och ta ställning till vem som är katten och vem som är råttan. Personligen skulle jag inte vilja vara den råtta som stack med pengarna till FUPen, med 20 ilskna katter som vill äta upp mig.
Hatarer har i PM till mig skrivit att han har ingen kod. Men att han kommer att få ny kod med posten på måndag. Så han har helgen på sig innan helvetet brakar loss.
För vi kan göra reklamation och polisanmälan på att det var en insamling till ett dokument och inte en scanner, pizza, bira, m.m. Saken handlade om att köpa in FUPen, och i stället inköptes det först en scanner utan att fråga om lov.
Frågan är hur han kopplar dessa 20 inbetalningar till kanske 100 personer som skrivit i tråden.
Och skulle
Hatarer koppla ihop någon och inneha kunskapen om någons identitet, så är frågan, vad kan han göra med den informationen? Han kan inte göra något för publicering av uppgiften i forumet då det är 1.06. Är media intresserade? Knappast.
Jag tycker vi inväntar
Hatares sista utfästelse fram till måndag eftermiddag. Sen diskuterar vi detta förutsättningslöst.