Helt apropå ingenting, lite trist att Sveriges största webbforum inte har egna "underfora" i t ex "Bollsport" - nu blandas här tennisfunderingar hux-flux.
Jag får väl göra en trådstart-i-tråden...

"
Någon mer som saknar serve-and-volley?"
Man sitter och youtubar och saknar Cash, Curren och Connors (inte för att den sistnämnde var serve-och-volley but couldn´t resist the allitteration). För att inte tala om Edberg! Visst kunde det gå överstyr ibland, Steve Denton och Goran Ivanisevic et consortes - i sådana möten blev det ju bara serve... har för mig att bollen i snitt gick över nät 3,4 ggr mellan Becker och Curren Wimbledon -85; och då ska man betänka att en hel del längre ralleys drar upp det snittet rejält. MEN, med detta sagt, dagens krafttennis där man från baslinjen ska slå-igenom-sin-motståndare har blivit trist... eller?
Kommer Henman, Rafter och den generationen gå till historien som "de sista serve-and-volleyspelarna"? Nu talar vi absolut toppskikt och spelare för vilka det är naturligt att gå på nät även på andraserven. I Paris får vi gå tillbaka ända till -83 och Noah för att hitta en dylik vinnare. Och finns det någon väg tillbaka? Snabbare bollar/underlag tror jag idag inte skulle få fram folk till nät ändå..???