2014-11-03, 12:45
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Lite mera fågel:

Då så,nu visar det sig att den "gode morbrodern" använde cannabis.Kanske inte så förvånande ändå.
Citera
2014-11-03, 12:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wholeTruth
Tre barn har kommit med mamman.
Dom har inte varit medvetna om hur Yara haft det, och är själva emot att aga barn.
När Mamman frågade varför Yara var nedstämd fick hon det bortförklarat av Madi med att Yara bara saknade sin familj helt enkelt, vilket ju inte heller hade varit konstigt..
Det kan mycket väl varit där som "stå ut" kom in i bilden, som i stå ut med saknaden? (det vet jag inget om, så det är en teori från mig själv)

Jag som pratat med föräldrarna har heller inget tvivel på att dom älskar sin flicka väldigt väldigt mycket, och att dom blivit ordentligt förda bakom ljuset.
graven var extra fin, med ljus och vackra blommor.
kan det naturligtvis vara. Men tror du verkligen att du hade fått något annat budskap från honom om verkligheten hade varit en annan? Oavsett hur det var egentligen, är det rimligt att föräldrarna någonsin skulle säga till en svensk Äh, vi sket ju i hur Yara hade det, det viktiga var ju att vi fick PUT, sen var det klart tråkigt att hon dog, men vad ska man göra? Föräldrarna kan ju faktiskt inte ha brytt sig så pass att de försökte få reda på av Yara själv exakt varför hon var ledsen. De hade rimligen ingen tanke på att Amani och Rami skulle ha ihjäl Yara. Men Yara hade en uppgift, och den var viktig - om Yara inte stod ut hos Amani och Rami skulle det ju inte bli något PUT för någon i familjen. Och, som jag har skrivit tidigare: Föräldrar bryr sig ofta om sina barn olika mycket. Och det är inte det barn man har svårast att skiljas från som man skickar bort som ankarbarn.
Senast redigerad av Hamilkar 2014-11-03 kl. 12:48.
Citera
2014-11-03, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
OK. Då vet vi att när Mohammed och familjen talar med dig så förklarar de sig med att detta var ett kanonerbjudande från Rami till sin älsklingsflicka.

Och då måste det benas ut varför det cirkulerar uppgifter om att det var Madi, tjock som ett hus i slutet av sin graviditet som kom på idén.

Och det som är ännu mer intressant är att det finns uppgifter om pappas oro efter att en skola bombades, att han visat upp bilder på ett barn som liknar Yara framför skolan, där det påstås att det är Yara. I vilket fall som helst så visar det på att pappan ansträngt sig för att skaka fram ett asylskäl, men aldrig skakat fram annat än behandling av Rami och Madi till sin dotter för detta trauma.

WholeTruth du har fått rätt umgänge där ni har mycket gemensamt! Det enda sanna från er alla, är att ni tror att alla andra är idioter. Och ni fattar inte ens allvaret när ett barn misshandlas till döds.

Måste vara jobbigt att anstränga sig så för att feltolka det jag skriver?
Jag har ingenstans skrivit någonting om vem som hämtade Yara, eftersom det vet jag inget om.
Så skippa att lägga över dina egna påhitt på mig är du snäll.

Det sista du skriver är så vidrigt att jag inte ens tänker besvara det, eller dig mera.
Citera
2014-11-03, 12:53
Medlem
Citat:
Jag har ingenstans skrivit någonting om vem som hämtade Yara, eftersom det vet jag inget om.

Det sista du skriver är så vidrigt att jag inte ens tänker besvara det, eller dig mera.

Men, du har ju i ett tidigare inlägg sagt att farbrodern erbjöd sig ta med Yara till Sverige?
Citera
2014-11-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Enligt det Hamilkar fått från "fågeln" så säger ju Therese (butiksbiträdet) att Yara var med Amani när hon åkte dit för snatteri -12, vilket jag tolkar som 2012 så alltså kom Yara hit tidigare än februari 2013, eller?

Läste vad fågeln kvittrat..efter mitt inlägg. Men funderingarna kvarstår då det verkar komma olika uppgifter från bio-pappan...
Citera
2014-11-03, 12:58
Medlem
Klarabella79s avatar
Jag blir illa berörd över att se hur LITE Yara vägde! Min 5 åring väger 20kg och är 115cm lång. Nej han är inte tjock snarare smal och lång, ingen svält heller. För att vara 8 år så räknas det som undervikt på henne! Att skolsköterskan inte tog lite hårdare på det!

När jag vikarierade en period på BVC så var jag ganska "hård" men fick höra av vissa föräldrar att kurvorna bvc använder är från 1974 (det stämmer). Vissa kom inte på utsatta tider, för bvc är frivilligt (vilket jag hoppas ändras på väldigt snart) för där är första stället man upptäcker avvikelser med barn, där ser man också samspelet mellan förälder och barn, barn reaktioner mot föräldern, t.ex rädsla, rygga tillbaka, blåmärken på konstiga ställen på kroppen osv..

Men hur kunde de bara skita i sina barns välmående och strunta i BVC i alla år? Är man inte orolig som förälder? Eller har man ngt att dölja? Bara där anser jag att de brister i sitt föräldraskap. Kan förstå att de sket i Yaras hälsa, men sina egna barn?

Angående att Yara kom tidigare än sagt så kan det bero på att de tog tid pga oro att de var rädda att hon skulle skickas tillbaks, tog tid tills de frågade runt hur det funkade med ensamkommande barn osv.. När de sen fick veta att det finns mer pengar att hämta och att ingen utvisning kommer ske, anmäler de henne till myndigheterna..
Citera
2014-11-03, 12:58
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Lite mera fågel:
När polis och tekniker anlände kunde de inte veta vad som var brottsplats. De möttes av en hiss med blod på flera ställen i en höjd att det kunde ha avsatts av en 125 cm lång flicka. Hissen stängdes direkt av hisstekniker.
Någon som vet eller läst om man konstaterat vem blodet i hissen härrörde från?
Citera
2014-11-03, 12:59
Medlem
Jag ger iaf upp nu.
Ni kan sitta och spekulera ihop vad helst ni önskar.
Jag ville bidra till att ge er input från en person som pratat mycket med pappan, och som har betydligt mer insyn än vad ni har, det var allt.

Självklart kommer jag inte sitta och redogöra alla detaljer för er, varför skulle jag?
Mitt jobb är inte att mata de hungriga hyenorna.

Jag har skrivit det jag ville, sedan får var och en göra vad de vill med den informationen.
Jag tänker inte sitta här och bli internet lynchad för att jag inte skriver det vissa av er önskar att få höra.

Kul ändå att det finns vissa av er som visar att det finns hopp för mänskligheten.
Nu kommer jag inte skriva mer här i tråden, det blev tyvärr överlag en otrevlig upplevelse.
Citera
2014-11-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men, du har ju i ett tidigare inlägg sagt att farbrodern erbjöd sig ta med Yara till Sverige?

Ja, ett verbalt erbjudande.

Vad har det att göra med vem som fysiskt hämtade henne?
Citera
2014-11-03, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Så att Yara skulle ha kommit hit i februari blir ännu mindre trovärdigt eftersom hon var med Amani när hon stal.
Jag kan bara inte förstå varför dom ljuger om NÄR Yara kom hit, vad är det dom vill dölja?

Det är svårt att veta med folk som tror en massa, utan att veta eller ta reda på fakta. De har reptilhjärnor, och hugger till med något och det brukar fungera i livet tills det blir en brottsundersökning om en litet barns död.

De vet att det är fel att ljuga, men de brukar komma undan med det med hänvisning till att de är, av någon anledning är trovärdiga. Man kommer långt på att se förorättad ut om man är en lögnare tagen på bar gärning.

Uppgiften kan ha betydelse, då det visar på att de ljugit i sin ansökan till Migrationsverket och övriga myndigheter. Det handlar ytterst om indraget PUT.

Uppgiften visar på att de ljuger, oavsett om det är om viktiga saker, eller bara av farten. Det visar också på att de inte kan värdera det som är viktigt i livet, som sitt eget barns liv.

De tror att svaren på alla frågor är att skylla på Madi.
Citera
2014-11-03, 13:06
Medlem
eireanns avatar
Citat:

Många är väldigt arga över Yaras öde och vi som följer den här tråden blir nog ännu mer engagerade när man läser om hur fruktansvärd hennes sista tid i livet var.
Ingen här tror att föräldrarna hade önskat sin dotter död men samtidigt så hade Yara antagligen varit vid liv idag om de inte skickat iväg henne.
Om jag hade bott i ett krigshärjat land hade jag kanske gjort samma sak med den skillnaden att jag vet vem min syster och hennes man är. Jag vet att dom aldrig skulle lägga en hand på ett barn och jag vet att mitt barn skulle känna sig trygg hos dom.

Hur fick du kontakt med Muhammed förresten? Behöver ni en tolk för att prata med varandra eller har hans engelska bättrats på något? Försöker han att lära sig svenska och var bor han nu?
Bor hela familjen på samma ställe nu när dom är samlade igen eller är dom åtskilda? Tacksam för svar.
Senast redigerad av eireann 2014-11-03 kl. 13:38.
Citera
2014-11-03, 13:08
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ja, ett verbalt erbjudande.

Vad har det att göra med vem som fysiskt hämtade henne?

Tror att folk ifrågasätter då det framkommit att MORBRORS FRU var den som hämtade upp Yara, sen påstås det i nästa morbror och nu påstår du farbror..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in