Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Konstigt sätt du har att umgås med folk. Om jag sitter ner och umgås med folk på en middag så får jag deras livshistoria serverad, vare sig jag vill eller ej.
Jag brukar visa intresse för det folk säger, om inte annat än av ren hövlighet när en sak berättas, och det är genom intresserade följdfrågor. Eftersom du måste ha samma information som vi andra som läst media, vore det naturligt att diskutera vad media förmedlat fel, och ge den man pratar med möjlighet att rätta till det felaktiga intrycket.
Det finns nu 3 olika alternativ till vem den "skyldige" är till det dåliga beslutet att sända iväg Yara ensam till Sverige, med ansvaret för klanens bästa. Var det på Ramis, Madis eller på Farsans initiativ flickebarnet sändes till Sverige?
Har pappan gått in på hur han ser på Yaras "vuxenhet" vid 8 års ålder?
Jag vet mycket som ni säkert skulle önska ta del av.
Men mitt intresse ligger inte i att pumpa föräldrarna på information.
Pappan, som jag träffat mest, har jag diskuterat andra saker med för det mesta.
En person i pappans situation behöver få pausa hjärnan genom att tänka på andra saker också.
Det handlar om respekt, det som någon vill berätta för mig, det får dom berätta.
Man sitter inte och frågar en massa om ett så känsligt ämne tycker jag.
Självklart vet jag mer än vad jag kommer skriva här, jag har fått saker berättat i förtroende som jag inte kommer sprida.
Jag berättade det för er som jag fått veta, och jag var tydlig med att jag inte diskuterade sönder varför, var, när, och hur detta erbjudande gavs. Utifrån vad jag fått berättat och mitt intryck av föräldrarna har jag inte haft anledning att ifrågasätta heller.
Vilken "vuxenhet" menar du?