Citat:
Ursprungligen postat av
Woooqe
Är det stora stabila företag som gäller då?
Ska man hålla på med stockpicking så är det en fördel om företagen är stabila givetvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Woooqe
Om jag tolkar detta rätt så ska man alltså efter något företag har ATH vänta på att det går ner, köpa in sig och se det stiga till nytt ATH?

Vet inte riktigt hur du kan tolka det på det viset.
Själv tolkar jag det som att om man väntar på en krasch kan man få vänta väldigt länge, och när kraschen väl kommer vet man inte när man skall köpa in sig eller om nivån ens blir lägre än vad den var när man började vänta.
När vet man ens om det var en krasch? Visste vi det den 1e oktober? Den 5e? Den 16e? Den 27e?
Som jag skrev: Flashback är fullt av folk som skriver en massa visdomsord om hur börsen kommer att gå i framtiden. Än så länge har inte en enda person haft rätt, någonsin.
Det hindrar inte folk från att fortsätta skriva ut sina spådomar. Många är inte ens ödmjuka med sina förutsägelser.
Det gäller varje "expert" utanför fb också för den delen.