Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Du ville inte alls kommentera domen från 1961 angående Topfugnarna i Auschwitz? För den blåser ju ett enormt hål i din lilla tes.
"Didler Werke, successor of Topf & Sohne, in 1961 summoned Holocaustian William M. Shirer before court, because he wrote in The Rise and Fall of the Third Reich about “Millions cremated in the ovens of Topf & Söhne". On the basis of the expert opinion of mechanical engineer Prof. Dr. Trastel, Shirer was forced to correct this (in a footnote placed in the German version only!) for "the size of the ovens in Auschwitz were normal for a modest old-fashioned crematory for small cemeteries and unfit for mass-incineration.”
Var påstod jag att Dr E.W Jones var chef för British Cremation Society förresten? Han var endast inblandad i de kremeringsexperiment som gjordes. Det är alltså ett direkt citat från honom jag bifogade som Mattogno/Deana hade med i artikeln jag länkade till. I artikeln finns även nedanstående källhänvisning förövrigt. Det hade du enkelt hittat om du tittat efter.
[58] "Factors which affect the process of cremation", Third Session, by Dr. E. W. Jones, assisted by Mr. R. G. Williamson, from: Annual Cremation Conference Report, Cremation Society of Great Britain, 1975, p. 81.
Vad har vi mer i artikeln jag bifogade? Jo, just det. Ett utdrag från ett förhör med Topfingenjören K.Prüfer från den 5 mars 1946. Det finns källhänvisning i artikeln även till detta. En kropp per muffel, en timme per kropp.
"In civil crematoria, pre-heated air is blown in with the help of special bellows, due to which the corpse burns faster and without smoke. The construction of the crematoria for the concentration camps is different; it was not possible to pre-heat the air, as a result of which the corpse burned slower and with developing smoke. In order to reduce the smoke and the smell of a burning corpse, a fan is used.
Question: How many corpses would be cremated per hour in a crematorium in Auschwitz?
Answer: In a crematorium that had five ovens and fifteen muffles, one cremated fifteen corpses in an hour."
Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med din långa utläggning om kotletter för någon replik till mig rör det sig inte om. Att en kremeringsugn drar mindre energi, eller koks som är fallet med Topf, när den är varm är ju självklart och inget jag har ifrågasatt. När det gäller termobarriären vid kremering så ligger den på 800-900 grader. Det är alltså optimum för att kroppen ska bli aska så även om ugnar håller högre temperatur så går inte kremeringen fortare.
Nej, magiska Topfugnar existerar bara i din fantasi och det låter som att du fiskar efter ett gammalt Topf-patent som inte har något med A-B att göra. Om du inte tror mig så rekommenderar jag en titt i Pressacs bok på s 91 och 101. Pressac är ju förintelseivrare, litar du inte på honom?
BW 30/44: [Microfilm 1612]
26 pages Patent for a "continuous corpse
cremation furnace"
applied for on 4th November 1942 by
Fritz Sander, a
Topf engineer, and a patent for "air-
cooled grate plates for
mechanical grate firing" applied for on
16th November 1942.
These documents were received by the
Auschwitz Museum on
17th January 1985 and came from the
Justice Ministry in Bonn.
The patent applications have nothing to do
with the Birkenau
Krematorien but are very relevant to a
study of the firm of
Topf & Sons of Erfurt.
Jag ska nog sinom tid kommentera det du vill.
Men jag ville ha en bra förklaring först, varför skulle ett 30 tal ingenjörer utveckla ugnar, om det redan fanns standard ugnar för bränna en person i en timme. Det var på 1870 talet de hållt på med ugnar. Sedan kan du momma med hur många inlägg med andra saker. Det tar vi sedan.
För hjälpa dig på traven nämnde jag att du kunde checka på deras hemsida. Där står alltihop. Vet inte hur all sin dar du skulle blanda in ett patent, när jag bara bad dig titta på deras HEMSIDA. Kanske för jag råka in en länk om denna patentansökan de hade. Men visst här du länken till deras hemsida. :
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=75&l=1
Sedan är du välkommen ge mig en bra förklaring, varför de skulle utveckla något som redan fanns! Har frågat dig ett par gånger. Men som vanligt får jag aldrig något bra svar som är tillfredsställande.
Nej, jag påstod inte han var chef. Jag nämnde, att
jag inte kunde hitta han på Cremation Society of Great Britain. Och jag undrade om
du kunde hjälpa mig att hitta han. Jag nämnde
jag kunde bara hitta de som var ansvarig på stället. Jisses...
Nej du länkade inte artikeln, du länkade en bok av Mattogno/Deana. Men nu gav du en fotnot, bra!! För det är det jag ville.
Vad vet vi om Mattogno, som du hänvisade till? Kanske för han inte har kontroll? För ;
The interrogations occurred in March 1946. Engineer Kurt Prufer, who built the Auschwitz ovens, stated that the Birkenau ovens could incinerate one corpse per hour and that brick lining on the ovens was damaged after six months because of the enormous strain being placed on the ovens. 10 Prufer's statements directly contradicted a Soviet report on this issue. In May 1945 the Soviets submitted a report to the International Military Tribunal hearing war crimes trials. The report claimed that the ovens could incinerate 279,000 per month or 9,000 per day. This comes out to about 7 1/2 minutes per corpse working non- stop for a period of 24 hours each day without any rest. The report claims that the Birkenau ovens had the capacity to cremate over 5 million corpses during the time they functioned. In other words, the Soviets claimed that the ovens had an unlimited burning capacity. 11 These claims were being directly contradicted by Prufer's statements to the interrogator. The contents of these interrogations would have been the obvious choice of suppression or alteration since they were directly contradicting the official Soviet view of these ovens.
Källa:
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/response-to-mattogno/
Här är annat nyttigt som visar hur dålig Mattogno gör bort sig totalt. Lite kul detta
In my study (Body, 15) I was critical of Mattogno's claim that the Birkenau ovens were not overhauled because there were no documents to that effect. I noted that there had not as yet emerged any documents showing even a single cremation at Auschwitz to which I noted: "According to Mattogno's logic this must mean that no cremations took place at Auschwitz." Mattogno's response is that "[p]erhaps Zimmerman finds this idiocy amusing; for me it is only pathetic." (Reply, 15) In fact, I got the idea for this "pathetic" analogy from Mattogno himself. In a 1994 article discussing the criticism that cremation capacity of the Auschwitz ovens far exceeded what would be needed at the camp, he stated that in 1939 German crematoria had the capacity to cremate 14 times more than the number of people who died in Germany that year. He then writes: "perhaps this shows that the Nazis intended to exterminate Germany's civilian population." 4 Once again, Mattogno gives himself an exemption from "idiotic" and "pathetic" analogies.
Därför kan jag inte litar på vad herr Mattogno skriver. Det är inte första gången som man har checkat upp han, och det visar sig att han vilseleder folk. Så kan man lita på en Dr E.W Jones existerar?
För jag kan inte hitta han. Eftersom han skulle vara inblandad i ett kremeringsexperiment. Så borde det kanske finnas en typ av en avhandling? Är det något du kan visa upp ?
Med min inlägg om kotlettter, ville jag förklara följande att det ej stämmer
1 kropp = 1 timme
2 kroppar = 2 timmar. Osv... detta stämmer ej.
Därav din uträkning ej stämmer. Kan du bevisa motsatta så varsågod. Men innan du skriver, så titta på mitt föregående inlägg.
Du svara fortfarande inte varför i så fall varför krematorium säger de ligger mellan 800 – 1250, enligt länken jag tipsade om. I så fall borde de skriva 750 – 850 typ. Är det inte lite motsägesfullt??
Jag har inte skrivit om detta paten skulle kopplat till A-B. Det är vad de planerade göra, patenet var inte godkänt vid det tillfället. Sedan var det ej aktuellt längre när det var dags. För röda armen stod knacka på dörren till A-B. Det är länks som bruka lägga in, när jag tipsa om den hemsidan. För oftast är det pågrund tips på de planerade en större ugn. Sedan att du blandade in patentet , sorry jag lade in det till dig. När jag bad dig att du kunde läsa på deras hemsida.

Så det med dessa ugnar är sanning, ingen fantasivärld. Du vill säkert det är en fantasi, men sorry mannen. Det är fakta. Nu hinner jag inte skriva mer. Det är weckend här ….