2014-10-31, 19:20
Medlem
tolchockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är samma sak i Sverige om man går ensam och otäckt får man mycket mer raggande än om man går med en man och/eller hel-täckt. Så om en kvinna vill bli raggad på går hon ensam och otäckt om hon inte vill bli raggad på går hon med en man eller hel-täckt.

I min värld är man antingen sexig klädd för att man vill ha sex/en man eller hel-täckt för att man inte vill bli raggad på. Att klä sig i "vanliga kläder" är för misslyckade kvinnor.

Vad är det som är så bra med kvinnor som låtsas vara singlar för att få sexuell uppmärksamhet från män?

1) Ja ja, det är endast i mina fantasier. Då kan du ju dela med dig på ett ärligt sätt vars du är född, vars du är uppvuxen, vad du har för bakgrund?

2) Hmm så att klä sig i vanliga kläder exempelvis jeans & skjorta, eventuellt kavaj/t-shirt/chinos/mjukisar/whatever som täcker men ej är "horigt" är för misslyckade kvinnor?

Du får gärna utveckla det där..

3) Har det aldrig fallit dig i tanken att kvinnor vill kanske ha på sig vad fan dom vill utan att de ska tolkas som någonting av någon?

JA, det finns dom som klär sig provokativt i syfte av att få manlig uppmärksamhet.
Det är deras problem och lösningar.

Men om man klär sig hyfsat "täckt" (och då menar jag knappast spöket Laban), varför ska det då tolkas av andra att man vill ligga?
Detta är tyvärr inte Dubai eller varfritt arabland min vän.

Sedan skrev jag även att jag tycker det finns en gräns, men det är MIN gräns som jag sätter. Det enda jag kan göra då är döma lite på förhand i mitt huvud & känna mig lite bättre då jag har mer självrespekt för att sedan få skuldkänslor över dessa tankar (ja, det är så det går till i mitt huvud).

Dock skulle jag ALDRIG bestämma över andra kvinnor vad de bör och inte bör ha på sig för att jag TROR jag är bättre än dom eller tror mig veta vad män tänker? För det är exakt vad du verkar tro min vän och det är Haram.

Fridens.
Citera
2014-10-31, 19:28
Medlem
tolchockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad är det jag inte vet bättre?

Ditt äckliga svin, visste väl du var av manligt kön

(FB) Frun fyller 30 vad göra?

(FB) Varför väljer man svenska kvinnor?

(FB) Funderar på att bli hallick - frågor till sexköpare

Bara ett axplock av äcklets trådstartar.

MATA EJ DETTA TROLL.
Citera
2014-10-31, 19:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Precis i din lilla hitte-på-värld så är det enkom män som raggar kvinnor, och vad kvinnor visar av ointresse, upptagenhet etc. etc klarar inte män läsa eller ta hänsyn till enligt dig. Alltså bör det vara män som får lov kuta runt nakna eller i string..om han nu är lite pryd...och markera sitt sexuella intresse...(det kan ju t.o.m tydligt signaleras biologiskt med pinnen så där hej vilt blottad...) så kan kvinnor svara på detta, så funkar det väldigt ofta i djurriket så blir det "biologiskt" och fullt "naturligt".
En liten sexuell dans också kanske vore lite fint...lite manlig rumpskak på ICA med lite fjädrar instuckna i stringen, kan utannoseras via högtalarsystemen så kan alla kvinnor som letar efter man gå dit och titta lite.

Skulle bli en betydligt trevligare och effektivare värld än att alla kvinnor oavsett ska tvingas gå runt i ett tält eller med en man i koppel framför sig som sköld 24/7.

kan tillägga att detta system faktiskt existerar i vissa kulturer....

1) Nej det händer att kvinnor raggar på män. Men normen är att männen raggar på kvinnorna. Hur vet män vilken kvinna som de ska ragga på (män kan inte ragga på alla kvinnor de ser)? De tittar på om kvinnan är ensam och hur hon är klädd. Det här vet alla kvinnor.

2) Kvinnor är inte ointresserade eller upptagna om de går ensamma och otäckta bland män. Kvinnor låtsas vara ointresserade för att de inte vill framtså som desperata om de raggar tillbaka på en gång.

3) Hos människor är det kvinnor som tar första steget genom att visa att de är tillgängliga. Sen raggar männen på de kvinnor som är tillgängliga. Män raggar inte på kvinnor som visar att de är upptagna.

4) Kvinnor blir inte sexuellt upphetsade av mäns kroppar.

5) Vad är problemet med att gå hel-täckt eller med en man om man inte vill bli raggad på?
Citera
2014-10-31, 19:29
Medlem
http://youtu.be/75aX9mlipiY

Har den här länkats?
De provade att göra samma sak, fast med en man.
Citera
2014-10-31, 19:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
1) Ja ja, det är endast i mina fantasier. Då kan du ju dela med dig på ett ärligt sätt vars du är född, vars du är uppvuxen, vad du har för bakgrund?

Nej tråden handlar inte om mig.

Citat:
2) Hmm så att klä sig i vanliga kläder exempelvis jeans & skjorta, eventuellt kavaj/t-shirt/chinos/mjukisar/whatever som täcker men ej är "horigt" är för misslyckade kvinnor?

Ja självklart för det är inte sexuellt.

Citat:
3) Har det aldrig fallit dig i tanken att kvinnor vill kanske ha på sig vad fan dom vill utan att de ska tolkas som någonting av någon?

Nej så funkar det inte. Kvinnor klär sig för att attrahera män.

Citat:
JA, det finns dom som klär sig provokativt i syfte av att få manlig uppmärksamhet.
Det är deras problem och lösningar.

Nej det är ett problem för alla män som tror att kvinnorna vill bli raggade på fast de bara är ute efter uppmärksamhet.

Citat:
Men om man klär sig hyfsat "täckt" (och då menar jag knappast spöket Laban), varför ska det då tolkas av andra att man vill ligga?
Detta är tyvärr inte Dubai eller varfritt arabland min vän.

För att män kan se kvinnans kropp och ansikte. Läs det här inlägget.

Citat:
Ditt äckliga svin, visste väl du var av manligt kön

(FB) Frun fyller 30 vad göra?

(FB) Varför väljer man svenska kvinnor?

(FB) Funderar på att bli hallick - frågor till sexköpare

Bara ett axplock av äcklets trådstartar.

MATA EJ DETTA TROLL.

(FB) Skulle ni hejda en våldtäkt om ni såg att tjejen njöt av det?
Citera
2014-10-31, 20:12
Medlem
spyder123s avatar
Vi får nog skapa en ny tråd om dessa hemska och sjuka trakaserier som drabbar män när de går i New York.

Jävla svin.

Citera
2014-10-31, 20:17
Medlem
anartris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Vi får nog skapa en ny tråd om dessa hemska och sjuka trakaserier som drabbar män när de går i New York.

Jävla svin.

Värt att notera är att minst 50% av kontaktförsöken i filmen görs av män.
Citera
2014-10-31, 20:23
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMG2suns
Så du jämför något som pågått dagligen i flera månader och hot om våldtäkt med "hej snyggning" och "ha en bra dag"....du mår nog inte så bra.
Du kommer inte hitta någon som dömts för 1 random mening och så är det med den saken.
Nej, jag har aldrig jämfört grovt kränkande ord med det som killarna i klippet sa och jag fattar inte hur du kunde dra den slutsatsen överhuvudtaget? Läs inläggen ordentligt innan du kommer med dina obefogade anklagelser i fortsättningen.

Att använda okvädningsord av sexuell natur är att ofreda en annan människa sexuellt, oavsett om det sker en gång eller hundra.

Citat:
Du pratade om mod men visade inget mod. Hur skall du ha det?

Jag har sagt ifrån förut när någon man betett sig på ett kränkande sätt och detta är att visa mod.

Råder också alla kvinnor som läser denna tråd att göra detsamma istället för att låta sig tryckas ner av osäkra förvuxna barn till män.

Citat:
Att jag skulle begränsa mitt liv pga lättkränkta våp finns faktiskt inte på kartan så dröm vidare du. "Hej snygging" och "ha en bra dag" kan bara tolkas på ett sätt nämligen, resten är feministiska hjärnspöken.

Dom ville väl försöka få till en konversation. Ingen raketforskning direkt...

Det är din slutsats men inte allas. Kan mycket väl ha rört sig om att vissa av männen var otrygga i sig själva och ville försöka bevisa sin överlägsenhet som män och detta gör de genom att ge sexuellt påträngande kommentarer till kvinnan så att hon blir den som känner sig osäker istället.

Citat:
Det är en sådan skitsak att den inte ens skall finnas kvar i ditt minne, du måste som sagt levt ett helt sinnessjukt skyddat liv om det där ens är sådant du kommer ihåg.

Nej, tillsammans med alla övriga kommentarer som jag fått av olika män genom tiderna så kan inte detta räknas som en struntsak. Det är ett väldigt respektlöst beteende att ge närgångna kommentarer och förslag till helt främmande människor och jag tänker inte hålla tyst när jag blir orättvist behandlad. Jag är ingen dörrmatta.

Citat:
Nej du har ingen empati för män, du vill begränsa män och inget annat. Män skall i din bok inte få ha någon yttrandefrihet och det är enbart sjuk fascism du står för eftersom du tar dig rätten till tolkningsföreträde trots att du uppenbarligen aldrig ens på riktigt levt.

Återigen kommer du med idiotiska påståenden som helt saknar grund i verkligheten. Vem fan har pratat om yttrandefrihet och varför drar du ens in detta i konversationen?

Jag vill inte begränsa yttrandefriheten. Det är viktigt att tycka och säga vad man vill under den förutsättning att man inte kränker en annan människas värdighet. Är detta så hemskt i dina ögon?

Om du tycker att det ska vara okej att sexuellt kränka andra människor, är du även för mobbing i skolor och på arbeten? Det är nämligen inte heller tillåtet.

Du kallar mig empatilös samtidigt som du tycker det är helt okej att kränka andra genom att kommentera deras könsorgan?
Det är snarare du som brister kraftigt i din egen empatiförmåga med dessa värderingar.

Citat:
Du är simpel när du gör ord till mer än ord och tar åt dig. Du kanske är en sådan som är superseriös i alla lägen och menar precis varenda stavelse du säger men då får du sluta projicera för dom allra flesta människor i vår värld har lite humor.

Jag har redan humor. Att öppet kränka mig genom att ställa hånfulla frågor om mitt könsorgan eller min sexualitet har inget med humor att göra, det är sexuella trakasserier och inget att skratta åt.

Återigen visar du prov på en fattig empatiförmåga.
Senast redigerad av AuticaMinore 2014-10-31 kl. 20:26.
Citera
2014-10-31, 20:34
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Det som slår mig ännu mer är att det bara är män! Och att där inte verkar finnas några motsvarande filmer med en man som går på en gata och där kvinnor; svarta eller vita ägnar sig åt detta..

va konstigt eller hur?

Den jobbigaste typen i denna film,, mannen mot slutet i röd keps, verkar vara rätt vit och om man kollar lite mer noga och räknar så får jag det till att de faktiskt är 6 vita män som syns och uttalar sig

Det finns inga sådana filmer eftersom en man i tajta kläder inte räcker för att hetsa upp kvinnor.

Kvinnor attraheras mer av status. Män med väldigt hög status, som kändisar, får också massvis med kontaktförsök från motsatta könet.

Citat:
Kläder hindrar heller inte sexuell kontakt mellan könen...inte ens burkor hindrar detta.

Det är helt fel. Tjejer från kulturer där man bör slöja är givetvis mycket svårare att få i säng än tjejer från lättklädda kulturer.

Därför anser killar att tjejer från Mellanöstern är svårare där normen är att tjejen är oskuld tills hon gifter sig, i synnerhet om hon bär slöja. Bär hon heltäckande är det ju game over direkt.

Om kvinnan i klippet burit sådana kläder hade hon givetvis inte utsatts för så många kontaktförsök.

Citat:
Därför att om du läser i denna tråd så är det en evig fixering vid hudfärgen på dessa män.
något jag faktiskt får visst tuppjuck på...om du ursäktar uttrycket. Är inte folks hudfärg, hårkvalitet, näsutseende, öron eller munform som ligger till grund för denna typ av beteende, eller hur?
Det är värderingar, sociala koder och normer som, ja i vissa kulturer där kvinnor ses som lägre stående än vad kvinnor ses som i västvärlden, ger män rätt att bete sig så illa som de gör i denna film...men det betyder inte att vita män i historien inte beter sig/ eller betett sig/ eller kan bete sig precis lika illa. Betyder faktiskt inte ens att kvinnor inte kan bete sig lika illa om de får lov.
Ett land i Europa som är ökänt för denna typ av trakasserier är Italien ex. italienska män får nog anses vara vita. (Vad säger nassarna på forumet? är italienarna godkända som varandes vita, Hitler verkade ju tycka det.)

Ergo det som orsakar denna typ av beteende är värderingar som skänker män denna syn att det är ok att bete sig så här illa. Är alltså mansrollen man ska anklaga...varken hudfärg eller biologiskt kön i brallorna.

Italienare och andra Medelhavsmän anses charmiga, spännande och sexiga. Tjejer gillar sånt. Svenska är tråkiga, stela och blyga. Som att välja mellan en Ferrari och en Volvo.
Citera
2014-10-31, 20:42
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anartri
Värt att notera är att minst 50% av kontaktförsöken i filmen görs av män.
Jämställda trakasserier alltså.
Citera
2014-10-31, 20:47
Medlem
tolchockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9

Har den här länkats?
De provade att göra samma sak, fast med en man.

Mycket bra initiativ av skaparna.

Frågor som uppstår då: vars är gränsen för Komplimang vs. Trakasseri?

Har det att göra med attraktivitet dvs. Om det är någon man finner snygg så är det en komplimang, är det någon man finner äcklig är det trakasseri?
Citera
2014-10-31, 21:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Vi har våra umgängesformer i Norden och de skiljer sig åt gentemot mot många andra länder. Vi skiljer på arbete och fritid och på arbetskamrater och vänner. Vi har vår sociala etikett där primatbeteende gentemot kvinnor i vardagliga situationer inte anses acceptabelt. Där babbar och negrer kanske ser som "spontanitet" ser vi nordbor som bristande självkontroll och omdöme.

Här pratar vi inte om bristande självkontroll och omdöme inte. Detta handlar om introversion. Många svenskar (i förhållande till andra män) skulle inte ens våga ta kontakt med en kvinna på stan. Detta beror inte på någon självkontroll, utan på ren skygghet, att man är obekväm och överanalyserar läget.

Jag tror inte det är en fråga om Norden, men mer om Sverige och svenska attityder och sociala koder, "mind your own business". Danskar är mer öppna och självsäkra överlag, och har inga svårigheter med att konfrontera kvinnor i nyktert tillstånd, tex.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-10-31 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in