Citat:
Ursprungligen postat av OMG2suns
Vet mer än dig uppenbarligen. Inte för att vara sådan men om du skulle säga till personen som tar emot anmälan hos polisen att du vill anmäla X antal oidentifierade killar för att dom sa att dom skulle "pissa i din grotta" så hade den personen garvat röven av sig. Ge mig gärna källan till den där hor-fällningen.
Vet mer än dig uppenbarligen. Inte för att vara sådan men om du skulle säga till personen som tar emot anmälan hos polisen att du vill anmäla X antal oidentifierade killar för att dom sa att dom skulle "pissa i din grotta" så hade den personen garvat röven av sig. Ge mig gärna källan till den där hor-fällningen.
Hittade denna - http://www.aftonbladet.se/wendela/article10373055.ab
Tror att det är rätt artikel då jag har för mig att det rörde sig om två skolelever.
Finns fler exempel att hitta om du söker lite själv.
Citat:
Du sa ju aldrig ifrån. Du bara ältade saken för dig själv. Du anmälde inte heller.
Hur skulle jag ha hunnit säga ifrån eller anmäla när de bara körde rakt förbi mig?
Jag hade däremot anmält någon som trakasserade mig i studie eller jobbsammanhang där jag är mer bekant med mannen i fråga och kan uppge fler detaljer.
Citat:
Milsvid skillnad? Jaså minsann? "Have a nice day" och "hej snygging" är ju tydligen inte respektfullt så det verkar mest godtyckligt som fan från er drottningar, varierar säkert från dag till dag vad som är ok tom och då är det ju ingen som kan ta era kvasi-gränser på allvar.
Det är svårt att veta säkert om killarna i klippet var respektfulla i sina ord eller inte. Det kan uppfattas på olika sätt och det säkraste vore nog om ni män tänker er för innan ni talar samt att ni är tydliga med era syften för att undvika oro och missuppfattningar från tjejernas sida.
Jag fattar ännu inte varför männen i klippet betedde sig som de gjorde. Vad ville de uppnå av att skrika efter främmande kvinnor som passerar dem på gatan?
Citat:
Nej precis dom led inte alls så vad har du tjänat på att ta åt dig och älta det här?
Jag ältar ingenting, det råkade bara bli så att denna tråd rörde upp gamla minnen som jag senare skrev ett exempel på.
Och jag har empati, även för män. Det är ju därför jag skriver här om mina erfarenheter med dem samt ställer frågor och försöker förstå hur de fungerar.
Citat:
Nej ord är bara ord och det är precis så enkelt som man kan tro. Ditt huvud kan ingen annan än du själv ta dig in i så låter du andra människors ord påverka dig så är det ett val som du gör helt själv.
Ord är inte bara ord, nej. Det finns alltid ett skäl till att människor beter sig som de gör och du är lika simpel som Babianen om du inte kan tänka längre än "ord är bara ord"