2014-10-30, 06:08
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Det här händer i games på 4000, 5000 och 6000.

I sådana games så köper de professionella wards i alla fall. Dvs i detta slark game kunde du köpt två wards för 150 guld, det är inte en stor summa. Och sedan hålla båda runespots wardade.

Har sett många streams där dom spelar hard carry och säger "nehepp han vill inte köpa wards efter allt mitt tjat, då gör jag det istället"

Antar samma gäller för kuriren? Har spelat som hard carry i games där ingen av de 4 andra köpt varken kurir, flying kurir eller wards. Ska man då som hard carry köpa allt? Jag gissar på det? Det går liksom inte spela utan kurir och wards är såpass viktigt, känns ju som att man förstör ännu mer om man vägrar köpa det. Man får se det som att det är "småsummor".

Sen om enemy team har osynliga hjältar och laget behöver invis detection, ska man då köpa ÄVEN en massa sentries/dust/gem (efter att redan ha köpt kurir, flying kurir och massa wards som hard carry)? Då börjar vi snacka om att det börjar bli dyrt dock. Hur gör man då?
Citera
2014-10-30, 06:13
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Antar samma gäller för kuriren? Har spelat som hard carry i games där ingen av de 4 andra köpt varken kurir, flying kurir eller wards. Ska man då som hard carry köpa allt? Jag gissar på det? Det går liksom inte spela utan kurir och wards är såpass viktigt, känns ju som att man förstör ännu mer om man vägrar köpa det. Man får se det som att det är "småsummor".

Sen om enemy team har osynliga hjältar och laget behöver invis detection, ska man då köpa ÄVEN en massa sentries/dust/gem (efter att redan ha köpt kurir, flying kurir och massa wards som hard carry)? Då börjar vi snacka om att det börjar bli dyrt dock. Hur gör man då?

Om man vill vinna mer än förlora så måste man göra dessa uppoffringar.

Det var själv när jag la ner egot och börja tänka på att "JAG VILL ATT MITT LAG SKA VINNA, HUR GÖR JAG?" allt från att köpa wards till courier med faceless void/spectre och en dust hit och dit. Sen fick man lägga ner egot rejält för att avguda ryssarna så de slutade feeda.

Det här byggde en liten charm för spelet för mig. Känns roligt att styra laget på ett sätt de inte märker (gör man det dåligt, då kommer de bli extremt sura) Tid för att leka med sin hero finns ju alltid. Men när kommentarerna kommer in folk som var EXTREMT sura och flamade och ber om ursäkt var ju guld, trodde aldrig de skulle hända

Jag säger aldrig när någon gör något fel, misstag eller liknande längre. Om de vill ge upp så avgudar jag dom och ger komplimanger som bara den så att de fortsätter. Motivera laget helt enkelt.

Någon som flamar men aldrig håller tyst, det räcker med en mute sen fortsätter man. Chattar andra i laget med denne person, så är det bara att muta dom också.

Dust kostar ju endast 180g och det räcker till två gånger där man kan döda fienden och få mycket mer EXP och guld.

EXP är otroligt viktig, levels får man ju HP och massa stats av och inte minst levels i sin skill.

Fast sedan om man spelar bara för skojskull så är det bara strunta i och köpa wards, man kanske vinner ändå

Just nu är dota som en schack match för mig, man har otroligt mycket potential att gå från en säker förlust till en säker vinst. Man har 4 spelare på sitt bord och måste utnyttja dom så mycket det bara går
Senast redigerad av Hodur 2014-10-30 kl. 06:23.
Citera
2014-10-30, 17:30
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexona4Men
Jo, så är det ju.
Men med tanke på att våran bot lane feedade void så var det egentligen över för mig bara han blev level 6. PA hade egentligen ingen farm alls men eftersom att dom klarade sig utan henne i teamfights så kunde hon egentligen bara farma hela gamet och sen gå lös i slutet.

Det är ju dock så när man lirar själv att folk inte köper det man vill att dom skall göra, folk förstår inte lagets bästa då sheepstick eller Eul's är bästa countern mot en void utan bkb som slänger upp chronosphere. PA var inte allt för stort bekymmer för mig då jag hade blademail och hon mer eller mindre crittade ihjäl sig själv.

Verkar för övrigt som att jag glömde länka gamet, här är det iaf: http://www.dotabuff.com/matches/985499217

PA är en sån hero som egentligen inte behöver mer än bkb, för hon gör dmg oavsett pga sin ulti - där får man satsa på cc eller blademail, som du gjorde i det fallet
Citera
2014-10-30, 20:19
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
PA är en sån hero som egentligen inte behöver mer än bkb, för hon gör dmg oavsett pga sin ulti - där får man satsa på cc eller blademail, som du gjorde i det fallet

Blademail på PA låter riktigt skumt. Vill man ha durability för billiga pengar rekommenderar jag istället armlet.
Citera
2014-10-30, 20:22
Medlem
Bo3Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Blademail på PA låter riktigt skumt. Vill man ha durability för billiga pengar rekommenderar jag istället armlet.

Blademailen var snarare ett förslag på ett sätt att hantera PA, inte hur man ska bygga på PA
Citera
2014-10-30, 20:24
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo3G
Blademailen var snarare ett förslag på ett sätt att hantera PA, inte hur man ska bygga på PA

Aha! My bad. I sådana fall är blademail ett utmärkt budgetalternativ!
Citera
2014-10-30, 21:59
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo3G

Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Aha! My bad. I sådana fall är blademail ett utmärkt budgetalternativ!

Ja, precis
Citera
2014-10-31, 11:08
Medlem
Citat:
Ja, precis

Eller varför inte en trevlig Ghost Scepter?
Citera
2014-10-31, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splaaty
Eller varför inte en trevlig Ghost Scepter?

stats, i guess. etheral blade ar ju kul iof
Citera
2014-10-31, 13:20
Medlem
Citat:

Nja, en PA behöver en hel del farming tools (Mael, BF) för att vara relevant i late game.
Citera
2014-10-31, 16:43
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Nja, en PA behöver en hel del farming tools (Mael, BF) för att vara relevant i late game.

Helt fel, vet fan inte hur många games jag har förlorat för vi haft en pa som bygger midas in till battlefury och sen står där vid 25min och kan inte slåss för 5öre. Pa är en hero som även är väldigt stark tidigt i gamet om man bara får något item, den absolut bästa core builden på heron är phase -> drums ->bkb -> lifesteal. Då kommer pa komma online mycket tidigare än deras carry samt kommer fortfarande kunna farma väldigt bra.

Och snälla picka inte pa när andra laget har en void, har fan hänt mig 3ggr senaste veckan
Senast redigerad av wastaah 2014-10-31 kl. 16:47.
Citera
2014-11-01, 02:58
Medlem
wastaahs avatar
Vad är dessa treasure redemption coins och varför fick jag 8st?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in