2014-10-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Nä för igor blir det nog inget 5k rating, han liksom ferdinand (som än idag sitter under sin korkek och luktar på blommor), kommer sitta fast på sina fjuttiga 4k och gnälla i ALL evighet. FAN vad jag hatar 4-4.5k, det är som ett ruttet svart hål som bara suger åt sig all energi från spelare. Till och med jag kan tappa det helt efter ett tag av pingande och rage skit i chatten. Slutar med att jag penoptar allihopa och mutar skiten o lägger av med att spela i minst 24h.

fittspel

Det låter ganska mycket som i LoL. Folk har väldigt svårt för att acceptera att man själv gjorde fel, så man hittar alla absurda bortförklaringar, ingen idé att ens resonera eller försöka förklara för folk.

I högre ranker är det ofta så att båda kanske tänker rätt, men det blir helt fel för man inte gjorde samma sak och det slutar med att man dör. Då tycker man gärna att den andre är dum i huvudet, fast man bara hade två olika lösningar.

I lägre ranker skyller folk på jättekonstiga saker som inte är relevanta. Där klagar man gärna på folks builds också. Hade glömt bort hur mycket folk kommenterade ens builds i låga ranker, nästan komiskt vad folk har för åsikter utan att riktigt veta något om spelet.
Citera
2014-10-29, 09:53
Medlem
Är det bara jag som upplever att det är väldigt hög ping på serverna, har dom senaste dagarna haft ca 200 ping och 20-30% packet loss.
Märker inget fel på mitt internet utan det är endast på dota jag får så hög ping.
Citera
2014-10-29, 10:20
Medlem
Hur skulle jag kunna lira detta gamet annorlunda för att vinna?
Går det ens kontra PA och Void på något sätt i ett så långt gånget game?

Det största misstaget jag vet att jag gjorde var ju såklart att inte köpa abyssal blade, men dom gångerna jag dog så var det efter en chronosphere med en void bankandes samt AA's ulti.

Vår clockwerk gick afk i slutet när vi verkligen behövde honom dock.

Någon annan som är duktig som kan komma fram till vad fan jag gjorde för fel?

Runt 3k mmr är jag på och spelade bloodseeker detta gamet.
Senast redigerad av Rexona4Men 2014-10-29 kl. 10:24.
Citera
2014-10-29, 12:49
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexona4Men
Hur skulle jag kunna lira detta gamet annorlunda för att vinna?
Går det ens kontra PA och Void på något sätt i ett så långt gånget game?

Det största misstaget jag vet att jag gjorde var ju såklart att inte köpa abyssal blade, men dom gångerna jag dog så var det efter en chronosphere med en void bankandes samt AA's ulti.

Vår clockwerk gick afk i slutet när vi verkligen behövde honom dock.

Någon annan som är duktig som kan komma fram till vad fan jag gjorde för fel?

Runt 3k mmr är jag på och spelade bloodseeker detta gamet.

Bästa sättet att kontra en hardcarry är att inte ge dom någon chans att farma gear. Tidiga ganks och ständig harass är ett bra sätt att vinna (om man själv har någon carry som får farm). Annars är väl CC något som är väldigt effektivt. Köp en hexstick var och ni bör klara er lite bättre. Kanske inte optimalt.
Citera
2014-10-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Bästa sättet att kontra en hardcarry är att inte ge dom någon chans att farma gear. Tidiga ganks och ständig harass är ett bra sätt att vinna (om man själv har någon carry som får farm). Annars är väl CC något som är väldigt effektivt. Köp en hexstick var och ni bör klara er lite bättre. Kanske inte optimalt.

Jo, så är det ju.
Men med tanke på att våran bot lane feedade void så var det egentligen över för mig bara han blev level 6. PA hade egentligen ingen farm alls men eftersom att dom klarade sig utan henne i teamfights så kunde hon egentligen bara farma hela gamet och sen gå lös i slutet.

Det är ju dock så när man lirar själv att folk inte köper det man vill att dom skall göra, folk förstår inte lagets bästa då sheepstick eller Eul's är bästa countern mot en void utan bkb som slänger upp chronosphere. PA var inte allt för stort bekymmer för mig då jag hade blademail och hon mer eller mindre crittade ihjäl sig själv.

Verkar för övrigt som att jag glömde länka gamet, här är det iaf: http://www.dotabuff.com/matches/985499217
Senast redigerad av Rexona4Men 2014-10-29 kl. 13:44.
Citera
2014-10-29, 18:53
Medlem
chessjamts avatar
Rageade loss på en WD för ett par veckor sedan i vårt lag som sket i att köpa kurir eller wards utan rushade arcane bots och scepter istället. Spelade själv Slark och skrev om och om igen "We need wards". Till slut när motståndarna ändå kör över oss och pushar racks köper jag till slut wards själv och wardar när det blir lugnt att göra det. Men då är det ju redan försent och efter ett tag så förlorar vi stort. Visst, jag själv kunde ha spelat Slark bättre och tagit på mig skitgörat att köpa wards och sånt under spelets gång, men det är därför jag oftast spelar CM om jag vill hålla på och warda och spela support. Då wardar jag tamigfan som en GUD. Alltid slut i lager på obs wards och jag har börjat counterwarda mer och mer på sistone. Köper inga speciella items till mig själv förutom arcane boots när jag har råd med det och ser jag att vi håller på att vinna lätt så går jag efter shadow blade för att överleva bättre. När jag sen väljer andra hjältar vill jag inte hålla på och leka light-support utan vill spela ganker/semi-carry. Är nog därför jag ganska lätt kan bli arg på supports som misslyckas i ens lag.

Ingen större poäng med posten än ett vanligt skriva av sig rage. Ni som brukar spela support, känner ni igen er när ni själv väljer att spela en annan typ av hjälte och märker vilken usel support den som spelar support i laget är?

Står och stampar vid låga 2000 om det kan vara av intresse
Citera
2014-10-29, 20:34
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Ingen större poäng med posten än ett vanligt skriva av sig rage. Ni som brukar spela support, känner ni igen er när ni själv väljer att spela en annan typ av hjälte och märker vilken usel support den som spelar support i laget är?

Jag känner mest igen mig som den dåliga support du skriver om. Hur väl jag försöker beror helt på hur resten av laget är - ser jag kyrilliska tecken i teamchatten eller att resterande spelare väljer att spela i sin egen lilla bubbla (för att de är i ett party) blir det minsann varken wards eller kuriruppgradering. Samarbetsviljan vänder också väldigt snabbt om någon börjar klaga.
Eller om någon har en dryg röst som låter för domderande. "appgrade kurrier"

Citat:
"You have been placed into the low-priority pool, as you are among the most highly reported players in the DOTA community."
Har på bara någon vecka mötts av denna text två gånger.

Ligger stadigt på 2700 MMR ungefär.
Citera
2014-10-29, 20:40
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron

Har på bara någon vecka mötts av denna text två gånger.

Ligger stadigt på 2700 MMR ungefär.

Antar att ban systemet tyvärr är automatiskt. Trollar folk så sitter inte jag tyst utan jag ber dom att sluta eller att dom ska gå afk. Idioterna som trollar reportar mig och efter x antal games så får jag en ban. Detta system är ganska värdelöst imo.
Citera
2014-10-29, 22:20
Medlem
LastHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Antar att ban systemet tyvärr är automatiskt. Trollar folk så sitter inte jag tyst utan jag ber dom att sluta eller att dom ska gå afk. Idioterna som trollar reportar mig och efter x antal games så får jag en ban. Detta system är ganska värdelöst imo.

Jag har aldrig hamnat i low prio, jag har aldrig lämnat ett game. Spelat dota sen wc3, har 5k rating i både party och solo. Det går om man sköter sig. Sluta lipa. Vill även poängtera att idioterna finns på 5k+ också. Vet ej hur det är på de lägre nivåerna då jag fick ungefär 4500 när man fick se sin rating för första gången. Jag kan dock tänka mig att folk spelar absurt dåligt och klagar hej vilt.

EDIT: För att bli bra i dota måste man inse vad man själv gör fel och aldrig göra om det. Dock så är/har de flesta nötterna så dålig självinsikt och självdisciplin som gör att de aldrig kan klättra i laddern. Ni yngre som läser detta, ta åt er. Denna förmåga kommer hjälpa er enormt i arbetslivet sen. Är ju alltid bra att kunna använda nån egenskap som man fått av allt spelande. (Är själv 27 år)
Senast redigerad av LastHope 2014-10-29 kl. 22:32.
Citera
2014-10-29, 22:25
Medlem
LastHopes avatar
ta bort.
Citera
2014-10-29, 23:30
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastHope
Jag har aldrig hamnat i low prio, jag har aldrig lämnat ett game. Spelat dota sen wc3, har 5k rating i både party och solo. Det går om man sköter sig. Sluta lipa. Vill även poängtera att idioterna finns på 5k+ också. Vet ej hur det är på de lägre nivåerna då jag fick ungefär 4500 när man fick se sin rating för första gången. Jag kan dock tänka mig att folk spelar absurt dåligt och klagar hej vilt.

EDIT: För att bli bra i dota måste man inse vad man själv gör fel och aldrig göra om det. Dock så är/har de flesta nötterna så dålig självinsikt och självdisciplin som gör att de aldrig kan klättra i laddern. Ni yngre som läser detta, ta åt er. Denna förmåga kommer hjälpa er enormt i arbetslivet sen. Är ju alltid bra att kunna använda nån egenskap som man fått av allt spelande. (Är själv 27 år)

Jag är inte ens lvl 13 så det är trolls i princip i varje match
Citera
2014-10-30, 05:12
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Rageade loss på en WD för ett par veckor sedan i vårt lag som sket i att köpa kurir eller wards utan rushade arcane bots och scepter istället. Spelade själv Slark och skrev om och om igen "We need wards". Till slut när motståndarna ändå kör över oss och pushar racks köper jag till slut wards själv och wardar när det blir lugnt att göra det. Men då är det ju redan försent och efter ett tag så förlorar vi stort. Visst, jag själv kunde ha spelat Slark bättre och tagit på mig skitgörat att köpa wards och sånt under spelets gång, men det är därför jag oftast spelar CM om jag vill hålla på och warda och spela support. Då wardar jag tamigfan som en GUD. Alltid slut i lager på obs wards och jag har börjat counterwarda mer och mer på sistone. Köper inga speciella items till mig själv förutom arcane boots när jag har råd med det och ser jag att vi håller på att vinna lätt så går jag efter shadow blade för att överleva bättre. När jag sen väljer andra hjältar vill jag inte hålla på och leka light-support utan vill spela ganker/semi-carry. Är nog därför jag ganska lätt kan bli arg på supports som misslyckas i ens lag.

Det här händer i games på 4000, 5000 och 6000.

I sådana games så köper de professionella wards i alla fall. Dvs i detta slark game kunde du köpt två wards för 150 guld, det är inte en stor summa. Och sedan hålla båda runespots wardade.

Har sett många streams där dom spelar hard carry och säger "nehepp han vill inte köpa wards efter allt mitt tjat, då gör jag det istället"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in