Citat:
Ursprungligen postat av
Konfycius
Hur f-n är man funtad om man träffar en man med fru och tre barn och sen inleder en ”intensiv flirtig chatkontakt” med denne direkt. IF har tydligen ett eget barn, hur tänkte hon (inte) här? För att inte tala om vad Rami tänkte. Hans fru är i upplösningstillstånd på grund av barnen (säger hon till Madleen) och han varken hör eller ser vad som pågår.
Morddagen chattar de från 16:45-20:38 samt mellan 21:06-21:09. Jag hoppas dock att tidpunkter genom detta kan ge en klarare bild av händelseförloppet. Det är väl inget att hoppas på att Rami berättat för IF vad som pågår hos honom. Intressant dock den sista chatten på 3 minuter. Kanske sa han att han måste sluta för nu har frun slagit ihjäl ett av barnen...
Usch vad cynisk man blir av allt detta elände.
Om Rami sade till IF att t.ex Yara var hans systerdotter, dvs morbror till Yara, då kanske IF tog för givet att han var morbror till de två pojkarna också.
I så fall är det nog lätt att dra slutsatsen att Madi är Ramis syster och inte hans fru.
Jag tror att Rami återkom från fisketuren 16.45 ungefär. Det är ju då chatten med IF börjar. Jag tror att Yara redan kommit hem då och jag misstänker att Madi redan påbörjat misshandeln när Rami varit ute.
Skulle inte förvåna mig om Madi sagt till honom att Yara ligger och sover för resan till och från Landskrona har tagit på krafterna.
Vem vet - Yara kan redan ha fått omfattande skador, hon kanske redan har bytt från de svarta plyschbyxorna(byxorna med kraftiga blodfläckar vid knäna)till pyjamasen.
När Yara åter "vaknar" och eller försöker göra sig påmind inför familjen, det är kanske då Madi ryter åt Rami och barnen att stänga in sig i tv-rummet med en film.
Därefter fortsätter hon tysta och misshandla Yara.
Glöm inte att blodspåren visat att Yara har hostat, spottat och frustat blod. Jag är inte säker på att hon ens har kunnat få fram ett endaste litet pip.
Med tanke på hennes knä, en skada som kan ha uppkommit redan på eftermiddagen innan Rami kommit hem, så kan hon inte heller stå på benen.
Med detta i åtanke tror jag inte att Yara har haft förmåga att på något sätt uppmärksamma någon av de andra i familjen eller i hyreshuset.
Hennes förflyttningar runt om i lägenheten beror väl på Madi.
Annars vet jag inte hur hon har tagit sig runt, med tanke på att benpipan stack ut genom huden, strax under knäet. Kan man ens resa sig upp, släpa sig eller krypa då?
Hej vilt spekulerande, men jag tänker på att om det verkligen är så att Rami inte uppmärksammat något kan det bero på att misshandeln inte alstrat tillräckligt mycket ljud, iallafall inte ljud som kan överrösta t.ex SvampBob eller nån annan hysterisk barnfilm.
När han upptäcker att Madi duschar Yara så är det ju redan försent.
Nu tänkte jag ungefär som om jag vill hitta ursäkter för Rami, men det vill jag definitivt inte. Däremot undrar jag hur åklagaren ska kunna bevisa att Rami uppfattat misshandeln och därmed avsiktligt eller av likgiltighet avstått från att ingripa.
Det finns trots allt många anledningar till att inte uppfatta vad som pågår runt omkring. Hörlurar t.ex.
Jag undrar fortfarande om det finns någon i tråden som, precis so jag själv, har läst/hört någonstans att en av grannarna hör både en man och ett barn gråta under mordkvällen. Då menar jag inte när ambulansen kom och det var många ute i trappan. Utan någon som hade hört det inifrån lägenheten, en man och ett barn som grät, innan ambulansen blivit ditkallad.