2014-10-31, 00:10
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NRA
Finns det verkligen ingen som hart någon kontakt med ev förövare i denna tråd??

Nu är jag kanske inte riktigt med i frågeställningen. Syftar du på bödeln eller hennes "man"? Det finns säkert många som har haft kontakt med dessa men man ligger nog väldigt lågt fram till att domen har fallit. Ingen konstig reaktion tycker jag. Motsatsen är om någon vinner ett OS-guld. Då vimlar det av nästkusiner och pysslingar, mattanter och p-vakter som inte gav böter och och och ...
Citera
2014-10-31, 00:10
Medlem
Zicksacks avatar
Hur lärde sig Yara svenska? Hon kom hit när hon var sex år. Börjar i svensk skola..Var undervisningen på arabiska delvis eller? Rami talade väl svenska, men har han lärt henne? Madi har ju haft tolk i häktet under förhören.
Senast redigerad av Zicksack 2014-10-31 kl. 00:13.
Citera
2014-10-31, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bara för att man inte kan styrka att de missbrukar narkotika, betyder inte att antagandet är fel.

Om det var knark med i bilden förklarar det misären och att de inte orkade med barnen och hemmet som normala människor. Jag vet inte så mycket om missbruksproblematik, men när man får insyn i hur de levde så kan det vara så att Rami var beroende av något som han införskaffade i Holland.

Ekonomin var ju mycket dålig och det var ont om mat och allt annat i hemmet. Kan pengarna från soc. gått till att bekosta missbruk?

Jag har själv undrat om Madi kan ha missbrukat receptbelagda medel. I vissa kulturer är det förbjudet att använda alkohol, särskilt för kvinnor. Jag har känt många som drogar sig med tabletter.
Citera
2014-10-31, 00:18
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Hur lärde sig Yara svenska? Hon kom hit när hon var sex år. Börjar i svensk skola..Var undervisningen på arabiska delvis eller?

Ja delvis är den ju det men tyngden ligger ju naturligtvis på svenska även om vissa lektioner är på ren "hemmålsundervisning". En stor del utav undervisningen ligger på repetitionerna som automatiskt förekommer på rasterna och utanför skoltid då man lyssnar på omgivningen. Är man smart så lär man sig hygglig svenska på två år och där har vi tydligen Yara, saknar man begåvning så spenderar man mer än tjugo år i ett land och kommer bara upp till den nivån som NRA behärskar.
Citera
2014-10-31, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har själv undrat om Madi kan ha missbrukat receptbelagda medel. I vissa kulturer är det förbjudet att använda alkohol, särskilt för kvinnor. Jag har känt många som drogar sig med tabletter.

Ja, tablettmissbruk vore ju inte helt osannolikt, för Madi verkar helt avtrubbad. Och hon verkar ha en ilska som är okontrollerad, när hon får nog. Något konstigt är det med henne, som gjorde att hon blev helt isolerad och ingen verkar tycka om henne.
Citera
2014-10-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror Madi var psykiskt utmattad. Hon hade ett barn som var ett år, en som var tre år och Yara, dessutom tror jag inte Rami gav henne pengar nog till försörjningen. Han spenderade det på sig själv.

Om inte kroppen får energi får inte hjärnan det heller, och blir förvirrad. Allt tyder på att alla levde i misär, bortsett från Rami.

Tror så jag också, dessutom tror jag att Madi var så angelägen att ta hit Yara i tron på mer pengar från socialen hon har nog inte fått många kronor av det de fick in ( med tanke på alla dessa snatterier), kanske i kombination att ligga bra till hos Ramis släkt eftersom att hon var utstött från sin egen, angående pengarna blev inte så fallet, alla pengar stoppade Rami i sin ficka. Resan till Holland är ju inte billigt om man lever på socialbidrag!
Citera
2014-10-31, 00:32
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Undrar detsamma. Men nu
är jag HEMSK som säger såna saker, men OM det var övergrepp med i bilden och rätten misstänker det, men inga vaginala skador finns, kan det vara så att de kanske upptäckt DNA från Rami i Yaras mun och hals? Alltså att han tvingat henne flertalet ggr till oralsex, Madi upptäcker detta och har ihjäl henne i samråd med Rami. Dels för svartsjukan och sen för skammen inför släkt och andra. Därav hennes "om du lämnar mig, ska jag avslöja...."

Om de hade hittat besudlingar (spermier) på Yara hade han med all sannolikhet även åtalats för övergrepp så det tror jag inte. Däremot kan de ha hittat det på annan plats (i hennes säng), en kriminalsök hund markerat etc. men det blir svårt att bevisa.
Om frågan inte är ställd eller misstanke fanns är hans egna påstående mycket märkligt.
Citera
2014-10-31, 00:33
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, tablettmissbruk vore ju inte helt osannolikt, för Madi verkar helt avtrubbad. Och hon verkar ha en ilska som är okontrollerad, när hon får nog. Något konstigt är det med henne, som gjorde att hon blev helt isolerad och ingen verkar tycka om henne.

Tyvärr är du nog i närheten av sanningen och då menar jag inte "tyvärr att du har rätt" utan att verkligheten förhåller sig nog till din sammanfattning. Jag har för lite kött mellan benen för att konstatera att hon var påverkad av kemiska substanser men det skulle inte förvåna mig om hon var den mest dominanta personen i familjen.

F-r f-n ungar, respektera varandra och var rädda om er. Ni ska vara länge.
Citera
2014-10-31, 00:35
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Ja delvis är den ju det men tyngden ligger ju naturligtvis på svenska även om vissa lektioner är på ren "hemmålsundervisning". En stor del utav undervisningen ligger på repetitionerna som automatiskt förekommer på rasterna och utanför skoltid då man lyssnar på omgivningen. Är man smart så lär man sig hygglig svenska på två år och där har vi tydligen Yara, saknar man begåvning så spenderar man mer än tjugo år i ett land och kommer bara upp till den nivån som NRA behärskar.
Tack! Så är det nog. Flickan var begåvad o receptiv, tog in kunskap. Tror inte hon hade något umgänge med svensktalande barn, mer än i skolan. Den sk familjen verkar levt isolerat, men samtidigt har de rest runt en del både i Sverige och till Holland. Men vad det har handlat om återstår att se..
Senast redigerad av Zicksack 2014-10-31 kl. 00:38.
Citera
2014-10-31, 00:44
Medlem
Hur f-n är man funtad om man träffar en man med fru och tre barn och sen inleder en ”intensiv flirtig chatkontakt” med denne direkt. IF har tydligen ett eget barn, hur tänkte hon (inte) här? För att inte tala om vad Rami tänkte. Hans fru är i upplösningstillstånd på grund av barnen (säger hon till Madleen) och han varken hör eller ser vad som pågår.

Morddagen chattar de från 16:45-20:38 samt mellan 21:06-21:09. Jag hoppas dock att tidpunkter genom detta kan ge en klarare bild av händelseförloppet. Det är väl inget att hoppas på att Rami berättat för IF vad som pågår hos honom. Intressant dock den sista chatten på 3 minuter. Kanske sa han att han måste sluta för nu har frun slagit ihjäl ett av barnen...

Usch vad cynisk man blir av allt detta elände.
Citera
2014-10-31, 01:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Yaras biologiska pappa lämnar rättegången när bilderna och filmerna ska visas och kommer inte tillbaka mer till förhandlingen.

Åklagaren läser upp obduktionsprotokollet. Mina tårar rinner längs kinderna och tårarna tycks aldrig sluta rinna. Det är så grova skador av olika slag på den lilla människans kropp. Jag vill inte ens skriva om detta i artikeln för detta är så grymt så det går bara inte att skriva.

http://www.hjartamodochstyrka.com/avslojande-journalist-om-delar-av-rattegangen-om-yara/

http://www.hjartamodochstyrka.com/hjarta-mord-och-styrka-rapporterar-fran-rattegangen-om-mordet-pa-yara-dag-1/

Kristina Linde: Dödsorsaken är alltså så kallad fettembolisering till följd av omfattande våld mot kroppen. Det kan dock inte uteslutas att kvävning bidragit till dödsfallet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6003365

Åttaåriga Yara Alnajjar kvävdes troligen till döds för att små fettpartiklar hamnade i hennes lungor. Det framgår av åtalet mot det mordmisstänkta paret.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5998161

Han filmar det hela kl 21.32 två korta snuttar. Han hävdar att flickan ligger på en madrass och kvinnan över sig med ett tillhygge i handen. Det framgår inte av filmen.
Andra filmen är i duschen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-10-31 kl. 02:18.
Citera
2014-10-31, 02:05
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Yaras biologiska pappa lämnar rättegången när bilderna och filmerna ska visas och kommer inte tillbaka mer till förhandlingen.

Åklagaren läser upp obduktionsprotokollet. Mina tårar rinner längs kinderna och tårarna tycks aldrig sluta rinna. Det är så grova skador av olika slag på den lilla människans kropp. Jag vill inte ens skriva om detta i artikeln för detta är så grymt så det går bara inte att skriva.

http://www.hjartamodochstyrka.com/avslojande-journalist-om-delar-av-rattegangen-om-yara/

http://www.hjartamodochstyrka.com/hjarta-mord-och-styrka-rapporterar-fran-rattegangen-om-mordet-pa-yara-dag-1/

Kristina Linde: Dödsorsaken är alltså så kallad fettembolisering till följd av omfattande våld mot kroppen. Det kan dock inte uteslutas att kvävning bidragit till dödsfallet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6003365

Må detta lilla barn bli en symbol på att nu är det dags att vi vuxna börjar SE och vågar AGERA med CIVILCOURAGE för ALLAS VÅRA BARN som ska möta framtiden för at KUNNA LITA PÅ VUXNA MÄNNISKOR i ALLMÄNHET och sina FÖRÄLDRAR I SYNNERHET!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in