2014-05-04, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Man ska nog skilja på Bahrain och Palestina.
Palestina är relativt välutbildat och några barnäktenskap varken såg eller hörde jag talas om.
Vilket inte betyder att det inte förekommer inom ultrareligiösa kretsar.
Men du ser sällan kvinnor i niqab och många är inte täckta alls o travar runt i jeans. På många sätt påminner de om västerländska kvinnor med några få men viktiga undantag I Gaza är det mer konservativt. fattigare och hårdare. Självklart har du hela skalan men man är mycket långt från Jemen där också om du förstår vad jag menar.

OT
Flickan som var med på stölderna med mamman är alltså en annan flicka.
Samtidigt får man känslan av att det var just Yara. Hon stämmer i ålder och Mgm behandlar också den lilla flickan illa om ej än med våld. Hur många små flickor kan det där paret rimligtvis ha haft runt sig som de behandlat som skit? De uppgifter vi har från pappan innebär att det inte kan ha varit hon. Om uppgiften stämmer. Eller så var Yara i Sverige, tillbaks i Gaza och sedan ännu ett varv i Sverige. Sedan var det tydligen ännu en flicka som sov på golvet utan underlag när grannar gjorde anmälan om blöjincidenten.

Flickan som sov, direkt på golvet, var - som jag uppfattade det - blöjbarnet.
Citera
2014-05-04, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Flickan som sov, direkt på golvet, var - som jag uppfattade det - blöjbarnet.

Nej det var en till. Flicka enligt Kim granne. Paret har ju två pojkar. Men skall kolla upp det imorgon kan ha fel.
Citera
2014-05-04, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Nej det var en till. Flicka enligt Kim granne. Paret har ju två pojkar. Men skall kolla upp det imorgon kan ha fel.

Sedan satt Yara apatiskt i köket på golvet.

Nu snusar hunden, nu jag.
Citera
2014-05-04, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Misshandel behöver alltså inte utredas när det gäller barn? Vare sig av polisen eller socialen? Det finns fall där barn omhändertagits för betydligt mindre än det som kommit fram i detta fall, så nog hade soc eller polis kunnat göra något om de ville och fått tummen ur.

Märks att du har brist på verklighetskontakt. Ett blåmärke kan kan vem som helst få utan att man utsatts för våld av någon annan person. Endast att någon har ett blåmärke är givetvis inte tillräckligt för att kriteriet för brottsmisstanke ska uppfyllas så att polisen får befogenhet att inleda en förundersökning.
Senast redigerad av ErnstJunger 2014-05-04 kl. 03:21.
Citera
2014-05-04, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Märks att du har brist på verklighetskontakt. Ett blåmärke kan kan vem som helst få utan att man utsatts för våld av någon annan person. Endast att någon har ett blåmärke är givetvis inte tillräckligt för att kriteriet för brottsmisstanke ska uppfyllas så att polisen får befogenhet att inleda en förundersökning.

Du inleder med ett personangrepp. Det säger en hel del om dig, men föga om mig.

Vi snackar inte om ett litet blåmärke vilket som helst. Vi snackar om en fet jävla blåtira. Vet du möjligen vad en blåtira är och hur sådana (i de flesta fall) uppstår? Vi snackar också om att flickan hade så ont så hon knappt kunde gå.

Den ende här utan verklighetskontakt är du, alternativt är du både blind och döv. Du skulle ju uppenbart inte reagera på vare sig det ena eller det andra. Jag får mina misstankar att det är folk med liknande svårigheter som dina som jobbar inom soc i Karlskrona.
Citera
2014-05-04, 06:56
Medlem
Drapåtrissors avatar
Kan hon även ha blivit utsatt för sexuella övergrepp av styvpappan? Fanns ju en bild i tråden där svinet kysser henne på munnen. Är det normalt att göra sånt med en åttaåring? Kanske hon inte orkade längre och hotade att berätta för någon?
Citera
2014-05-04, 07:32
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Kan hon även ha blivit utsatt för sexuella övergrepp av styvpappan? Fanns ju en bild i tråden där svinet kysser henne på munnen. Är det normalt att göra sånt med en åttaåring? Kanske hon inte orkade längre och hotade att berätta för någon?
Det kan mycket väl vara så. Tycker också att den bilden ser obehaglig ut. Hon ser inte ut att gilla det.
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/16275_110498005800526_296411455_n.jpg
Senast redigerad av Caracallas 2014-05-04 kl. 07:57.
Citera
2014-05-04, 07:55
Medlem
Om vi antar att MGM blir häktade idag, hur lång tid, på ett ungefär, kan det ta innan FUP blir tillgängligt?
Citera
2014-05-04, 08:11
Medlem
För många år sedan läste jag en klassiker som heter Sotarpojken
Jag började tänka på den nu när jag skummade igenom den långa tråden.
Boken handlar om en liten pojke som skickas ned i skorstenar för att sota.
Ett mycket farligt arbete, som krävde att man var liten (barn) och kunde klättra
Detta utspelar sig på 1800-talet. På den tiden skyddade man inte barnen från ondskan
som vi gör idag. Trodde jag tills nu 2013-2014
Gråt inte mer lilla Sotarflickan, du har det bra nu
Citera
2014-05-04, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kunde ditt fina råd ha hjälp den lilla tösen till att ha fått nya bättre föräldrar som inte bara nyttjade det lilla barnet som ankarbarn för att som enda syfte förutom förlustelsen vid tillverkningen att ge dem en möjlighet till livslång försörjning i landet Sverige...

Vakna och inse att största ansvaret har föräldrarna och att skicka en liten tös runt halva jorden bara för att de skall slippa arbeta och ha det gott resten av livet är hemskt vedervärdigt och det ger inte heller dig rätten att gnälla på vårt lands myndigheter att de skulle vara ansvariga för dessa omänskliga föräldrars gärning...

Det du skriver är faktiskt viktiga synpunkter för det handlar om kulturkrockar vi inte har beredskap att hantera och inte ens tänkt på att anpassa lagar eller myndigheter till.

Asyllagstiftningen eller Asylfenomenet, var inte tänkt att missbrukas, för att dessa människor från Gaza skulle komma hit efter att ha placerat en av sina ungar hos släktingar som redan lyckats komma in i Sverige.

De har arbeten och har valt sitt eget styre i Gaza, där de kränker kvinnor och barn som en del av livsstilen och rättsordningen.

Kommunen har brustit, men mest för att de åtar sig att ta emot en massa människor de inte kan hantera. Någon annan var inne på att socialkärringarna imponerades av en snygg psykopat från Gaza.

Det verkar som Gaza är på modet, och att det drivs en politisk sak med palestinier och Gaza som gör att det sunda förnuftet och objektiviteten lyser med sin frånvaro. Ship to Gaza har visat sig vara förödande för Gazas kvinnor och barn, som en klapp på axeln till alla män som gjort levnadsvillkoren till ett helvete för flickor.

I detta fall är det inte folk som har asylskäl. Det handlar om kriminella och folk som vill till ett bättre liv, och gör det de kan genom att luska ut olika kryphål i de rika ländernas lagstiftning. Men det handlar inte om folk som har politiska skäl att få asyl i Sverige, enligt gällande lagstiftning.

Det är inte politiska flyktingar enligt definitionen. Det är bara folk som vill till en bättre plats. Och folk vi inte kan hantera, särskilt inte om vi har kärringar på socialförvaltningen med tatuerade, sladdriga överarmar som klär sig som hippies. Det inger ingen respekt i kontakter med män från den islamiska världen. Inget dessa kärringar säger tas på allvar.

Det blir fel från början, och det visar på den bristande kunskapen om de klienter som de har att hantera. Detta är en politisk fråga på högre nivå än den kommunala, med folk som kommer in i Sverige, utan någon vilja att leva enligt grundläggande demokratiska normer.

http://bulletinoftheoppressionofwomen.com/category/countries/gaza/
Citera
2014-05-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Du inleder med ett personangrepp. Det säger en hel del om dig, men föga om mig.

Vi snackar inte om ett litet blåmärke vilket som helst. Vi snackar om en fet jävla blåtira. Vet du möjligen vad en blåtira är och hur sådana (i de flesta fall) uppstår? Vi snackar också om att flickan hade så ont så hon knappt kunde gå.

Den ende här utan verklighetskontakt är du, alternativt är du både blind och döv. Du skulle ju uppenbart inte reagera på vare sig det ena eller det andra. Jag får mina misstankar att det är folk med liknande svårigheter som dina som jobbar inom soc i Karlskrona.
Nja nu är du lite orättvis tycker jag. Du kan få en blåtira utan att du blivit misshandlad. Det som egentligen är intressant i ärendet är väl hur ofta hon haft nya blåmärken. Jag hade en fru som lekte med vår stora hund, hunden lyfte huvudet snabbt bakåt, hon fick hans hårda skalle över ögat, resultatet blev en djävulskt stor blåtira plus mild hjärnskakning. Den första frågan hon fick när hon kom tillbaka till jobbet var om jag hade misshandlat henne. Vilket var fullständigt absurt att folk misstänkte detta utan någon som helst eftertanke. Till saken hör att hon aldrig någonsin haft en blåtira förut.
Om ditt resonemang skulle gälla borde jag alltså blivit anmäld till polisen bara föra att min före detta fru fått en blåtira av våran hund.
Citera
2014-05-04, 09:04
Medlem
Läste intervjun i kvällsblaskan med pappan.Stör mig som fan på att han säger att de hade många släktingar i sverige,om de bara hade fått veta nåt ,så hade släkten kunnat rycka in..Men va fan han såg ju själv blåmärken och misstänkte att allt inte stod rätt till...en telsamtal och släkten hade kunnat kolla upp samma dag.Sen fattar jag inte att flickan bott hos mgm sen hon var liten,när de var grannar.Har de gett bort sitt barn till morbror mgm ??Känns väldigt skumt allt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in