Citat:
Ursprungligen postat av
Sir.Einar
Han blir ju biten av hunden.
Har jag rätt att bussa hunden på dig och sedan börja slå dig med ett järnrör? Om inte: varför har polisen det?
I vissa nödvärnssituation har du det definitivt. Utöver det har polisen lagstadgad rätt att använda våld i laga befogenhet.
Varför hon har rätt att använda våld mot mannen är för att han är hotfull, misstänkt för brott och inte samarbetar.
Citat:
•Den här domen är prejudikat för följande:
Det är OK för polisen att bussa hunden på människor och sedan överfalla dem med batongslag, så länge polisen har "upplevt" att människan i fråga "spänner käken".
Nej, vad den här domen visar är att omhändertagande och gripande faktiskt är sådana saker som inte är frivilliga för den som blir föremål för sådana åtgärder. Sånt man alltså inte bara kan fåna och fjanta sig för att sedan slippa som ni rättshaverister tror och tycker
Citat:
Frågan man bör ställa sig själv är ju egentligen:
varför SKA man lägga sig ner bara för att polisen säger det? Mig veterligen har polisen inte rätt att gå omkring och lägga människor på marken utan anledning.
Buhuuu...jag får inte bete som ett svin på allmän plats utan att det får konsekvenser..huuubuhhhuhhuh
När någon är misstänkt för brott är det
INTE utan anledning. När någon är blodig och har misshandlat folk och beter sig hotfullt och vägrar lyssna på tillsägelse så har man all anledning, rätt och kanske tom
SKYLDIGHET att se till att hålla vederbörande under kontroll, såsom att tex tvinga ned denne på marken
När personen inte rör en min på varken höjd röst, utslagen batong, hunden och dessutom
FORTSÄTTER att fjanta och hota ( han fortsätter att säga saker som " skall du testa" ) efter att man fått hund och flera batongslag på sig visar ju verkligen att det är en lugn, sansad och resonabel person man har att göra med...för den som sitter på LPT kanske
Men att div rättshaverister, samt kraftigt medicinerade dårar/väldokumenterade internettroll minsann kommer med div expertutlåtanden som är sprungna ut deras egna sjuka fantasi endast är ju inte förvånande i en sån här diskussion