2014-10-31, 00:12
Medlem
FaderMovitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Skulle det vara helt otänkbart att han haft t ex en granat på sig? Eller är det helt otänkbart när det gäller norrlänningar? Sedan är det ju knappast bara norrlänningar som inte verkar förstå svenska och att man ska lyda polisen när dom säger åt en att lägga sig ner.

Säg att hon verkligen trodde att denna aspackade förvirrade norrlänning med blodig hand i själva verkat har en granat. Låt oss leka med tanken att hon verkligen trodde på att han skulle "spränga hela gatan".

Är det då lämpligt att:
1: Prata lite mer med honom och försöka luska ut vad han egentligen är på väg att göra.
2: Släppa hunden på honom och puckla på honom med batong, och samtidigt hoppas att inte granaten är apterad och kan spränga honom, henne samt alla andra i den omedelbara närheten.

Vad tycker du?

Själv har jag min åsikt rätt klar. Är svaret 2, ja då har man inte omdöme nog att vara polis med allt det ansvar som kommer med den rollen. Då kan man in bästa fall sikta på en karriär som dörrvakt på någon nattklubb av den sunkigare varianten.
Citera
2014-10-31, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz
Säg att hon verkligen trodde att denna aspackade förvirrade norrlänning med blodig hand i själva verkat har en granat. Låt oss leka med tanken att hon verkligen trodde på att han skulle "spränga hela gatan"".

Då kan man in bästa fall sikta på en karriär som dörrvakt på någon nattklubb av den sunkigare varianten.

En svinaktig dom till fördel för polisstaten och ett uppenbart och väl synligt värde på vår demokrati.
Senast redigerad av Launam 2014-10-31 kl. 00:33.
Citera
2014-10-31, 02:16
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz
Säg att hon verkligen trodde att denna aspackade förvirrade norrlänning med blodig hand i själva verkat har en granat. Låt oss leka med tanken att hon verkligen trodde på att han skulle "spränga hela gatan".

Är det då lämpligt att:
1: Prata lite mer med honom och försöka luska ut vad han egentligen är på väg att göra.
2: Släppa hunden på honom och puckla på honom med batong, och samtidigt hoppas att inte granaten är apterad och kan spränga honom, henne samt alla andra i den omedelbara närheten.

Vad tycker du?

Själv har jag min åsikt rätt klar. Är svaret 2, ja då har man inte omdöme nog att vara polis med allt det ansvar som kommer med den rollen. Då kan man in bästa fall sikta på en karriär som dörrvakt på någon nattklubb av den sunkigare varianten.

Vi kan också leka med tanken att hon kör dialogpolis med idioten. Klart hon måste vara lite
flexibel, eller hur? Hon är ju ändå kvinna gubevars.

Eller så kan man leka med tanken att man inte hotar polis med att spränga skit i luften och
att man faktiskt gör som polisen säger och lägger sig ner? Vad tycker du? Är det ok att inte
göra som polisen säger? Bara för att man är full? Är det ok att supa sig så redlös att man
kör handen genom en ruta, attackerar en polisbil samt kör med spydigheter och sarkastiska
kommentarer bara för att man kommer från Norrland och är IQ fiskmås samt dyngrak?

Finns det NÅGON som helst självinsikt hos er som sitter här och hatar snuten?

Eller ja det är väl det det gör. Det finns antagligen ett antal anledningar.

Du tycker hon skulle platsa som dörrvakt då. Var placerar du norrlänningen då?
Hamnar han i "tycka synd om" kategorin? Vad är det för fel på vanlig intelligens?
Fan halva tråden verkar ju full av psykbryt och pundare som hatar snuten till
vardags.
Citera
2014-10-31, 02:18
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Launam
En svinaktig dom till fördel för polisstaten och ett uppenbart och väl synligt värde på vår demokrati.

Du vet inte ens vad en polisstat är när du skriver sådär. Somna om igen din pajas.

I en riktig polisstat hade sådana som du varit borta för längesedan.
Citera
2014-10-31, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodekaeder
Polisen gör helt rätt, mannen har tagit tag i polishunden och det ska polisen givetvis inte acceptera. Allt han behöver göra är att släppa hunden.
Han blir ju biten av hunden.

Har jag rätt att bussa hunden på dig och sedan börja slå dig med ett järnrör? Om inte: varför har polisen det?
Citera
2014-10-31, 09:06
Medlem
Det värsta straffet lär nog vara när man hamnat i händerna på Corruptio. Robert Arselberg försökte få en närmare dialog med han i programmet "trolljägarna", men förgäves.

http://corruptiosweden.blogspot.se/2013/10/polis-katarina-edlund-19790326-atalas.html
Citera
2014-10-31, 09:11
Medlem
Citat:
Du vet inte ens vad en polisstat är när du skriver sådär. Somna om igen din pajas.
  • Den här domen är prejudikat för följande:
Det är OK för polisen att bussa hunden på människor och sedan överfalla dem med batongslag, så länge polisen har "upplevt" att människan i fråga "spänner käken".
Citera
2014-10-31, 09:19
Medlem
Citat:

Eller så kan man leka med tanken att man inte hotar polis med att spränga skit i luften och
att man faktiskt gör som polisen säger och lägger sig ner? Vad tycker du? Är det ok att inte
göra som polisen säger? Bara för att man är full? .
Frågan man bör ställa sig själv är ju egentligen:

varför SKA man lägga sig ner bara för att polisen säger det? Mig veterligen har polisen inte rätt att gå omkring och lägga människor på marken utan anledning.
Citera
2014-10-31, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Einar
Han blir ju biten av hunden.

Har jag rätt att bussa hunden på dig och sedan börja slå dig med ett järnrör? Om inte: varför har polisen det?

I vissa nödvärnssituation har du det definitivt. Utöver det har polisen lagstadgad rätt att använda våld i laga befogenhet.

Varför hon har rätt att använda våld mot mannen är för att han är hotfull, misstänkt för brott och inte samarbetar.

Citat:
•Den här domen är prejudikat för följande:
Det är OK för polisen att bussa hunden på människor och sedan överfalla dem med batongslag, så länge polisen har "upplevt" att människan i fråga "spänner käken".

Nej, vad den här domen visar är att omhändertagande och gripande faktiskt är sådana saker som inte är frivilliga för den som blir föremål för sådana åtgärder. Sånt man alltså inte bara kan fåna och fjanta sig för att sedan slippa som ni rättshaverister tror och tycker

Citat:
Frågan man bör ställa sig själv är ju egentligen:

varför SKA man lägga sig ner bara för att polisen säger det? Mig veterligen har polisen inte rätt att gå omkring och lägga människor på marken utan anledning.

Buhuuu...jag får inte bete som ett svin på allmän plats utan att det får konsekvenser..huuubuhhhuhhuh

När någon är misstänkt för brott är det INTE utan anledning. När någon är blodig och har misshandlat folk och beter sig hotfullt och vägrar lyssna på tillsägelse så har man all anledning, rätt och kanske tom SKYLDIGHET att se till att hålla vederbörande under kontroll, såsom att tex tvinga ned denne på marken

När personen inte rör en min på varken höjd röst, utslagen batong, hunden och dessutom FORTSÄTTER att fjanta och hota ( han fortsätter att säga saker som " skall du testa" ) efter att man fått hund och flera batongslag på sig visar ju verkligen att det är en lugn, sansad och resonabel person man har att göra med...för den som sitter på LPT kanske

Men att div rättshaverister, samt kraftigt medicinerade dårar/väldokumenterade internettroll minsann kommer med div expertutlåtanden som är sprungna ut deras egna sjuka fantasi endast är ju inte förvånande i en sån här diskussion
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-10-31 kl. 09:47.
Citera
2014-10-31, 09:22
Medlem
bernters avatar
Ok, då vet vi att fortsättningsvis har polis rätten att koppla bort förnuftet och agera oavsett den faktiska situationen. Denna dom bör HD ta en titt på!
Citera
2014-10-31, 09:29
Medlem
Herregud, vad det är skrämmande många människor det är som tycker att det är OK att brutalt misshandla människor, enbart för att man har polisbricka och -uniform. Fyfan!

Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Varför hon har rätt att använda våld mot mannen är för att han är hotfull och inte samarbetar.
Citera
2014-10-31, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Einar
Herregud, vad det är skrämmande många människor det är som tycker att det är OK att brutalt misshandla människor, enbart för att man har polisbricka och -uniform. Fyfan!

Men din dumme fan!

Att agera i nödvärn är INTE misshandel.

Att använda våld i laga befogenhet är INTE misshandel.

Polis har rätt att använda både oc, batong och tom skjutvapen i laga befogenhet under rätt förutsättningar.

Nej att killen är hotfull, inte lyssnar på tillsägelse och har misshandlat folk tidigare är kanske inte anledning att ingripa i din sjuka värld. Men en självklarhet dock i min och andra hederliga medborgares.

Är jag ond? ...Jajamen, grina gärna över det också när du ändå är på gång
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-10-31 kl. 09:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in