2014-10-31, 03:43
Medlem
Mugsys avatar
När Kim Jong-il dog grät ju sparvarna och skatorna i hela Nordkorea i två veckor sägs det.
I jämförelse med hans titlar var Jean-Bédel Bokassa, Adolf Hitler och Idi Amin amatörer.
Senast redigerad av Mugsy 2014-10-31 kl. 03:50.
Citera
2014-10-31, 06:38
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Ett så sinnessjukt land det är.. Nu rapporteras 10pers blivit avrättade för att ha sett på sydkoreanska tv-såpor. Regimen är en cancerböld i vår värld. http://mashable.com/2014/10/29/north-korea-soap-opera-executions/

Jo, men fördelen med de som avrättas i Nordkorea (till skillnad från USA) är att de har förmågan att väckas upp från de döda, så som uppenbarligen var fallet med Kims före detta flickvän som rapporterades som avrättad i västmedia.

Hon kom några månader senare att livs levande framträda - och vi förstår alla att jesus inte är ensam.

Med andra ord, tro inte på all propaganda som kommer ut.
Citera
2014-10-31, 06:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jo, men fördelen med de som avrättas i Nordkorea (till skillnad från USA) är att de har förmågan att väckas upp från de döda, så som uppenbarligen var fallet med Kims före detta flickvän som rapporterades som avrättad i västmedia.

Hon kom några månader senare att livs levande framträda - och vi förstår alla att jesus inte är ensam.
Vi hoppas regimens tusentals offer kommer och spökar för er som stödjer mördandet, hoppas de skrämmer skiten ur er. Vi har den lille fete ledarens faster och farbror som blev mördade
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/svep-nordkorea_8843678.svd?sidan=13

För att inte tala om alla de mördade i de stora "korrektionsläger" eller som vi skulle sagt, koncentrationsläger, som regimen har, offer vars gravar ni anti-demokrater pissar på.
I ditt fall med en folkmördare och sadist som avatar så kan man inte bli förvånad.
Citera
2014-10-31, 08:10
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vi hoppas regimens tusentals offer kommer och spökar för er som stödjer mördandet, hoppas de skrämmer skiten ur er. Vi har den lille fete ledarens faster och farbror som blev mördade
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/svep-nordkorea_8843678.svd?sidan=13

För att inte tala om alla de mördade i de stora "korrektionsläger" eller som vi skulle sagt, koncentrationsläger, som regimen har, offer vars gravar ni anti-demokrater pissar på.
I ditt fall med en folkmördare och sadist som avatar så kan man inte bli förvånad.

Jag stöder inget mördande men jag försvarar Nordkoreas rätt till självbestämmande och rätt att själv utforma sitt land – och jag fördömer och föraktar det land som är ansvarigt för miljoner koreaners död och fortfarande ockuperar södra Korea, nämligen USA.

Sedan är det en politisk plikt att göra satir över den propaganda som hela tiden prånglas ut i Västmedia - ofta utan minsta substans då det gäller empirisk grundläggning. Historierna tillhör numera legender i klass med Råttan i Pizzan.
Citera
2014-10-31, 08:36
Medlem
Citat:
Jag stöder inget mördande men jag försvarar Nordkoreas rätt till självbestämmande och rätt att själv utforma sitt land – och jag fördömer och föraktar det land som är ansvarigt för miljoner koreaners död och fortfarande ockuperar södra Korea, nämligen USA.

Sedan är det en politisk plikt att göra satir över den propaganda som hela tiden prånglas ut i Västmedia - ofta utan minsta substans då det gäller empirisk grundläggning. Historierna tillhör numera legender i klass med Råttan i Pizzan.

Kan du förklara för oss obildade VEM Nordkorea är? Är det den store ledaren eller folket? Vem är det som har rätt till självbestämmande?
Citera
2014-10-31, 12:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Du stödjer mördande. Man kan önske att du kunde skickas tillbaka i tiden till seriemördaren Felixs tid och fått vara ett av hans offer för tortyr så skulle du fatta vad du håller på med. INgen skillnad på dig och nazister som hyllar utrotning och mord på miljoner judar, herr stalinist.

Vi ska bara tacksamma för insatsen från USA, tänk om även sydkoreanerna hade lidit i decennier under token som grep makten i Nordkorea? USA var väldigt förutseende som åtminstone lyckades rädda sydkorea. USA ockuperar inte sydkorea, USA ockuperar inget land. Det Nordkoreanska folket förtjänar frihet och värdiga liv, inte att vara slavar åt en bindgalen fet gris medan de själva svälter. Den kommande vintern lär återigen kosta många nordkoreaner livet, men det jublar du över eftersom diktatorn du dyrkar sitter kvar vid makten.
Citera
2014-10-31, 17:12
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
jättebra exempel, securitate måste ha missbedömt folkmobbens styrka, borde kanske bara släppt in skolklasser, men den uppretade folkmassan ville tränga in på torget,

Caucescu trodde på sin förträfflighet, att när folket hör landsfaderns röst då kommer de lugna ner sig,
hehe, securitate säkert matade honom med rapoorter om att folket älskade honom och hans fru,
Cacescu levde i en bubbla,

kameraoperatören visste att han kan inte filma skandalscener, så vi fick inte se vad som hände i folkmassan, Cacescu pratar om Rumäniens integritet, Caucescu körde sitt eget race, förde en ganska oberoende politik från Sovjet, fick en massa lån från väst,
men folket orkade inte längre med securitates terror och den låga levnadsstandarden.

Har du inte hört talas om den historien när Cacescu bestämde sig för att klå ut sig till en ``normal arbetande rumän`` och dra ner på den lokala puben för att höra vad folket tyckte om honom.

När han kom ner till puben så frågade han första bästa om vad han ansåg om Cacescu. Mannen sa att han ville dom skulle gå ut till baksidan av stället. När dom likaväl kom ut på baksidan sa mannen med viskningar att han tycker han är skitbra och har gjort allt för det rumänska folket

Roligt att se historien upprepar sig själv inte bara i NK utan i andra ställen i världen.
Citera
2014-11-01, 07:56
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du stödjer mördande. Man kan önske att du kunde skickas tillbaka i tiden till seriemördaren Felixs tid och fått vara ett av hans offer för tortyr så skulle du fatta vad du håller på med. INgen skillnad på dig och nazister som hyllar utrotning och mord på miljoner judar, herr stalinist.

Vi ska bara tacksamma för insatsen från USA, tänk om även sydkoreanerna hade lidit i decennier under token som grep makten i Nordkorea? USA var väldigt förutseende som åtminstone lyckades rädda sydkorea. USA ockuperar inte sydkorea, USA ockuperar inget land. Det Nordkoreanska folket förtjänar frihet och värdiga liv, inte att vara slavar åt en bindgalen fet gris medan de själva svälter. Den kommande vintern lär återigen kosta många nordkoreaner livet, men det jublar du över eftersom diktatorn du dyrkar sitter kvar vid makten.

Så om jag säger att jag inte stöder mord, så stöder jag ändå mord? Skärp dig nu.

Nordkorea är ett drabbat land som utsätts av starka aggressioner från omvärlden samt ett ideologiskt överfall med smutsiga och bisarra inslag: Kims fd. flickvän blev avrättad, Nordkorea sände in drönare till Sydkorea och alla ständigt löjliga rykten om kamrat Kims öden. Lögner alltsammans. Den förre älsklingen är i högst grad levande, drönaren var en toalettdörr och Kim leder fortfarande sitt land.

Nordkorea är starkt och enigt bakom partiet och sin ledare. Det krävs mer än den amerikanska ockupationen av södra Korea (USA har minst ca 30 000 soldater i landet och kontrollerar helt militärappraten och har därmed den faktiska kontrollen över Sydkorea), imbecill propaganda och förtal för att bräcka ett land som stått emot utländsk aggression ända sedan slutet av ww2. Lägg därtill ett folk beväpnat till tänderna med tillgång till kärnvapen. Detta gör att USA vet att Nordkorea inte kan besegras och de länder USA inte kan tämja och kontrollera, de straffas och hånas. Jag har all beundran för det motståndskraftiga koreanska folket. De liksom kamrat Kim är i sanning hjältar!

Om man nu verkligen var en vän av det koreanska folkets välfärd, borde man se till att lyfta en massa sanktioner som förstås orsakar lidande. Men det är utopiskt att förvänta sig att en stat som USA (numera utvecklad till en fascistisk stat) skall underlätta folkets liv, då det under Koreakriget var den direkta orsaken till miljoner människors död och överhuvudtaget i östra Asien har orsakat enormt mycket terror och lidande.

När imperiet USA har fallit och blivit en stat bland andra, då kommer koreanerna att bli fria och kunna lyftas på många olika plan: materiellt, psykiskt och andligt. Så vill man Nordkoreas väl så bör man bekämpa ockupationsmakten.
Citera
2014-11-01, 10:38
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Så om jag säger att jag inte stöder mord, så stöder jag ändå mord? Skärp dig nu.

Nordkorea är ett drabbat land som utsätts av starka aggressioner från omvärlden samt ett ideologiskt överfall med smutsiga och bisarra inslag: Kims fd. flickvän blev avrättad, Nordkorea sände in drönare till Sydkorea och alla ständigt löjliga rykten om kamrat Kims öden. Lögner alltsammans. Den förre älsklingen är i högst grad levande, drönaren var en toalettdörr och Kim leder fortfarande sitt land.

Nordkorea är starkt och enigt bakom partiet och sin ledare. Det krävs mer än den amerikanska ockupationen av södra Korea (USA har minst ca 30 000 soldater i landet och kontrollerar helt militärappraten och har därmed den faktiska kontrollen över Sydkorea), imbecill propaganda och förtal för att bräcka ett land som stått emot utländsk aggression ända sedan slutet av ww2. Lägg därtill ett folk beväpnat till tänderna med tillgång till kärnvapen. Detta gör att USA vet att Nordkorea inte kan besegras och de länder USA inte kan tämja och kontrollera, de straffas och hånas. Jag har all beundran för det motståndskraftiga koreanska folket. De liksom kamrat Kim är i sanning hjältar!

Om man nu verkligen var en vän av det koreanska folkets välfärd, borde man se till att lyfta en massa sanktioner som förstås orsakar lidande. Men det är utopiskt att förvänta sig att en stat som USA (numera utvecklad till en fascistisk stat) skall underlätta folkets liv, då det under Koreakriget var den direkta orsaken till miljoner människors död och överhuvudtaget i östra Asien har orsakat enormt mycket terror och lidande.

När imperiet USA har fallit och blivit en stat bland andra, då kommer koreanerna att bli fria och kunna lyftas på många olika plan: materiellt, psykiskt och andligt. Så vill man Nordkoreas väl så bör man bekämpa ockupationsmakten.
Definiera ockupation.
Citera
2014-11-01, 11:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Du har gjort det väldigt många gånger ja, bland annat hyllat NKVDs terror och avrättningar, och Dzerzhinskys avrättningar som företrädesvis skedde i källare, extremt blodigt och sjukt.

Citat:
Kims fd fd flickvän BLEV avrättad, liksom hans farbror och faster. EN person lever trots allt, eller levde iaf, ska vi bli imponerade tycker du?

Citat:
Nordkorea är starkt och enigt bakom partiet och sin ledare.

Nordkorea är svagt, och "eniga bakom sin ledare", så brukar det låta in i slutet, tills diktatorn dinglar från en lykstolpe eller jagas i landets kloaksystem...

Citat:
Det krävs mer än den amerikanska ockupationen av södra Korea (USA har minst ca 30 000 soldater i landet och kontrollerar helt militärappraten och har därmed den faktiska kontrollen över Sydkorea)
Väldigt svag motivering för en ockupation, du vet mycket väl att sydkorea har en mycket större militär som om det nu var en ockupation (sic!) lätt skulle kunna kasta ut dom. Amerikanerna skulle också lätt kunna stänga ner sina konkurrenter till Apple, Samsung och LG, KIA och Hyundai. Din trovärdighet är redan låg, att kalla sydkorea för ockuperat hjälper inte din sak, mr sovjetnostalgiker.

Citat:
imbecill propaganda och förtal för att bräcka ett land som stått emot utländsk aggression ända sedan slutet av ww2.
Det är synd om det nordkoreanska folket, den sjuka propaganda det sjuka ledarskapet sprider för att hålla sina slavar på mattan är sjukare än de gamla sovjetiska lögnerna du är uppfödd med.

Citat:
Lägg därtill ett folk beväpnat till tänderna med tillgång till kärnvapen. Detta gör att USA vet att Nordkorea inte kan besegras och de länder USA inte kan tämja och kontrollera, de straffas och hånas. Jag har all beundran för det motståndskraftiga koreanska folket. De liksom kamrat Kim är i sanning hjältar!
Varken hjätar, inte sanningens hjältar, bara förtryckare och slavägare som du stödjer. Fascister är de eftersom deras, som du själv säger, bara håller sig kvar vid makten med hjälp av sina vapen och terror mot sin befolkning och försök till terror mot omvärlden. Ett väldigt svagt och sjukt land med en junta som förtjänar att förlöjligas som den gör och som själva hittar på nya skämt själva, som när de jagar frisörer i London pga den lille fete grisens frisyr.

Citat:
Varje vinter svälter tusentals nordkoreaner ihjäl. Det beror inte på sanktioner, om den fascistiska juntan ville skulle de kunna föda fler och slippa att ha medborgare ligga döda på gatorna. Men de satsar på den lille fete ledaren, han ska gödas först den lille grisen och så måste de såklart hålla landets militärer vid gott mod. Det räcker inte bara med sexslavar, de har börjat importera bilar till landets ledning så de lätt kan ta sig mellan sina horor.

Citat:
Nordkorea är om möjligt i ännu sämre skick än den fete ledaren och landet kommer gå under långt före frihetens och demokratins land USA.
Citera
2014-11-01, 21:12
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av amsta11en
Kan du förklara för oss obildade VEM Nordkorea är? Är det den store ledaren eller folket? Vem är det som har rätt till självbestämmande?

Det finns ett rejält systemfel i din hjärna Dr.Dzerzhinsky. Eftersom du inte vill svara på denna enkla frågeställning är det nära att tänka att det är här du snubblar på dina egna fantasier. Nordkoreanska folket har 0 och inget självbestämmande. Hur kan du då försvara "Nordkoreas" rätt till självbestämmande?

Svår frågeställning? Nej bara för den som inte vill se sanning i vitögat utan hellre blunda och drömma sig bort till ett fantasiland som inte finns
Citera
2014-11-02, 14:32
Medlem
mvagrippas avatar
Den galna regimen i Nordkorea har skaffat sig en missilbärande ubåt. Världen blir allt galnare.

http://en.ria.ru/military_news/20141102/194990965/NKorea-Deploys-Ballistic-Missile-Sub-Reports.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in