2014-10-30, 22:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Snaskigt verkligen. Men det som är intressant är hur det ser ut mordnatten med hans förehavande.
Att en muslim har fler än en kvinna är inte direkt förbjudet utan helt enligt deras kultur.
Bimbon i sammanhanget är väl den här Ida då, men ointressant då det gäller mordet på Y-

Man kan tänka sig att chattloggarna och tiderna finns för att eventuellt belägga den här chatten.
Och klargöra vad han hade för sig. Filmen är inte att förglömma, och vad man förstår filmar han Amani då hon badar Y då hon är livlös. Och vad som sägs dom emellan är säkert med också.
Hans spår finns inte heller på de här olika platserna där Y slås ihjäl. Så vad gör han under tiden.
Amani har klampat omkring i blodet och lämnat avtryck. Och hon har även lämnat det på kavlen.

Jag får hoppas att team Blekinge har fortsättning på det som skulle komma efter lunch nämligen rättsmedicinskt protokoll. Åklagaren va inte klar.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-10-30 kl. 22:49.
Citera
2014-10-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Precis. Dessutom har hon tagit hit Rami - inte tvärtom. Därtill har hon tillsammans med en annan kvinna - antagligen '' Islam Lilly'' stulit massa hårstånger och krimskrams. Inte mat. Jag misstänker att hårstängerna och de billiga bijouterierna skulle till en viss hårsalong som ägs av en släkting. Som av en händelse råkade bevista Yaras begravning. Madi har även klarat av att anmäla Rami för misshandel, samt hämta hit Yara. Det krävs också kraft, både fysiskt och psykiskt att slå ihjäl en åttaåring, släpa henne till duschen efter att hon har dött och byta kläder på henne. Utan att bryta ihop. Madi är ingen svag, nedtyckt kvinna. Hon är en psykopat.

En narcissist och en psykopat. Vilken kombo.
Citera
2014-10-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror Madi var psykiskt utmattad. Hon hade ett barn som var ett år, en som var tre år och Yara, dessutom tror jag inte Rami gav henne pengar nog till försörjningen. Han spenderade det på sig själv.

Om inte kroppen får energi får inte hjärnan det heller, och blir förvirrad. Allt tyder på att alla levde i misär, bortsett från Rami.

Det kan ju vara så enkelt att både Amani och Rami gillade att plåga Yara. För att de är sådana. Rami gillar att fimpa cigaretter på en liten flickas fötter. Amani gillar att slå henne tills hon får frakturer och blåmärken. De kanske gillade både maktutövningen och Yaras skräck.

Sadism och sociopati utlöses inte av livskriser, inte heller av misär, eller för den delen kultur och religion. Inte heller lär utmattning förklara sadistiska barnamord. Det är inte en adekvat krisreaktion inom det normala spektrat eller hur nu en psykiatriker hade valt att uttrycka det.

Många av jordens människor lever i misär och är säkert både trötta och förvirrade. Men de varken plågar eller mördar barn den skull. Planeten hade varit rätt obefolkad om så var fallet.
Citera
2014-10-30, 22:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Att IF har kvar Rami på Facebook är inte det minsta konstigt för mig. Exakt så skulle jag också göra om en av mina Fejjanvänner stod åtalad för mord. Inte sjutton skulle jag vilja missa om någon skrev något i hans logg, och inte sjutton skulle jag vilja bli av med bilderna på den åtalade.
...även om det ju inte är självklart att IF är fullt så fascinerad av mord och brott och läskigheter som vi här inne är.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Det kan ju vara så enkelt att både Amani och Rami gillade att plåga Yara. För att de är sådana. Rami gillar att fimpa cigaretter på en liten flickas fötter. Amani gillar att slå henne tills hon får frakturer och blåmärken. De kanske gillade både maktutövningen och Yaras skräck.

Sadism och sociopati utlöses inte av livskriser, inte heller av misär, eller för den delen kultur och religion. Inte heller lär utmattning förklara sadistiska barnamord. Det är inte en adekvat krisreaktion inom det normala spektrat eller hur nu en psykiatriker hade valt att uttrycka det.

Många av jordens människor lever i misär och är säkert både trötta och förvirrade. Men de varken plågar eller mördar barn den skull. Planeten hade varit rätt obefolkad om så var fallet.

Om han då bränt flickan så framkommer det via obduktionsprotokollet. Finns det inget på fötterna, så betvivlar jag den uppgiften. Det ser inte ut som åklagaren har lagt vikt vid uppgiften heller, men det kanske kommer. Det är ändå rättsläkarens utlåtande som väger tyngst. Konstigt att inga fåglar kommer med detta då dom ändå flaxar förbi.
Citera
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Snaskigt verkligen. Men det som är intressant är hur det ser ut mordnatten med hans förehavande.
Att en muslim har fler än en kvinna är inte direkt förbjudet utan helt enligt deras kultur.
Bimbon i sammanhanget är väl den här Ida då, men ointressant då det gäller mordet på Y-

Man kan tänka sig att chattloggarna och tiderna finns för att eventuellt belägga den här chatten.
Och klargöra vad han hade för sig. Filmen är inte att förglömma, och vad man förstår filmar han Amani då hon badar Y då hon är livlös. Och vad som sägs dom emellan är säkert med också.
Hans spår finns inte heller på de här olika platserna där Y slås ihjäl. Så vad gör han under tiden.
Amani har klampat omkring i blodet och lämnat avtryck. Och hon har även lämnat det på kavlen.

Ja vad han än hade för sig så var han knappast förhindrad att larma både polis och ambulans. Telefonen tycks han ju ha grepp om under hela förloppet, utom möjligen då han var behjälplig med städningen efteråt. Antar att allt torkande skedde innan ambulans larmades. Antar också att polis var på plats innan ambulansen åkte iväg med flickan. Om jag inte missminner mig var ambulanspersonal där ca en halvtimma innan man åkte. Hade man haft minsta tanke på att hon kunde räddas hade man väl åkt direkt? Inte troligt att tillfälle till blodtorkande gavs efter det att ambulans var på plats strax efter 22.
Citera
2014-10-30, 22:52
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:

Känner du möjligtvis till de fysiska egenskaperna hos de båda vårdnadshavarna? Jag pejlar efter om Madi är så pass fysiskt och psykiskt dominant att Radi kanske drog sig undan (sprang och gömde sig den fegisen) då tonerna började bli höga. Förhoppningsvis har ingen tidigare blivit ihjälslagen så han hade inte någon anledning till att oroa sig för det. Nu har han...
Citera
2014-10-30, 22:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja vad han än hade för sig så var han knappast förhindrad att larma både polis och ambulans. Telefonen tycks han ju ha grepp om under hela förloppet, utom möjligen då han var behjälplig med städningen efteråt. Antar att allt torkande skedde innan ambulans larmades. Antar också att polis var på plats innan ambulansen åkte iväg med flickan. Om jag inte missminner mig var ambulanspersonal där ca en halvtimma innan man åkte. Hade man haft minsta tanke på att hon kunde räddas hade man väl åkt direkt? Inte troligt att tillfälle till blodtorkande gavs efter det att ambulans var på plats strax efter 22.

Sant men än framgår det inte vad han gjorde. Att fälla någon för mord bara så där är inte vad lagstiftaren har menat. Det finns dom som misshandlar och beter sig, men för mord ska det vara utom rimligt tvivel. Att förplikta sig eller underlåta sig något är kanske inte det närmaste jag kan tänka mig räcker för en fällande dom för mord. Men vi får se.

Blod som torkats kan ha varit från ett annat tillfälle. Jag tror Y fått rejält med stryk under den tiden hon bott hos dom här minst sagt obehagliga typerna.
Citera
2014-10-30, 22:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Nu när Sverige erkänt Palestina som stat, innebär det att GM inte längre är att betrakta som statslösa palestinier? Skulle detta kunna innebära att utvisning kan bli möjlig trots allt? Någon av er bättre bevandrade i ämnet som vet?
Huruvida det bedöms möjligt att utvisa någon till det ena eller andra landet eller territoriet beror inte på om det är erkänt av Sverige, utan dels på hur farligt det anses vara där, och dels på om det rent praktiskt går att skicka någon dit. Beroende på läge i konflikten kan både det ena och det andra kan vara problematiskt vad gäller Gaza, både med och utan svenskt erkännande av PA som legitima representanter för en legitim palestinsk stat.
Citera
2014-10-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ja, narcissister finns i många familjer medan psykopater är mer sällsynta, kanske. Men kombinationen är förödande. Synd att de inte hann förgöra varandra, i ett tidigare skede. Innan de fick barn och fosterbarn.
Citera
2014-10-30, 22:58
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:

Läste någonstans i media att då sjukvårdspersonalen kom till plats reagerade de på att Yara var så kall. Mao, hon hade varit död ett tag då.

(F-n vilka "människor" det finns) Nu tar jag en tårpaus.
Citera
2014-10-30, 22:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Att IF har kvar Rami på Facebook är inte det minsta konstigt för mig. Exakt så skulle jag också göra om en av mina Fejjanvänner stod åtalad för mord. Inte sjutton skulle jag vilja missa om någon skrev något i hans logg, och inte sjutton skulle jag vilja bli av med bilderna på den åtalade.

Jag skulle inte vilja ha hans foto i min facebook för att han ser så slirvig ut. Oavsett vad han gjort.
Vi har alla våra kriterier för vilka vi vill ha bland vännerna.
Jag hade tidigare en mordåtalad vän på min facebook men han såg icke-slirvig ut och jag var hans övervakare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in