2014-11-01, 22:27
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Så Yara hade redan hunnit få det?

Yaras föräldrar, är det känt om även de sökt asyl i Sverige?

Inte asyl, för ingen i klanen har asylskäl, men anknytning har de ansökt om. Nu behöver de säkert inte bekymra sig längre. De är här och har både ett begravet och tre levande barn i landet och tydligen kan man inte återsända folk till Gaza oavsett anledning. Så, ja, planen är nog i hamn nu, sorgligt nog till priset av ett mördat barn. Ett åttaårigt barn, tveklöst ett barn oavsett definition, utom den palestinska tydligen och ironiskt nog. Mördarna uppgav för några sockärringar att man i deras kulturkrets ansågs vuxen vid just åtta års ålder.
Citera
2014-11-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowman666
Så var tog Hamilkar vägen? Jag litar mer på en moderator än en ge mig mer pengar, som dessutom är ny reggad... Hamilkar pm:a konto nummer så bidrar jag med 200

Skicka ett PM direkt till Hamilkar. Det har jag gjort.
Citera
2014-11-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Inte asyl, för ingen i klanen har asylskäl, men anknytning har de ansökt om. Nu behöver de säkert inte bekymra sig längre. De är här och har både ett begravet och tre levande barn i landet och tydligen kan man inte återsända folk till Gaza oavsett anledning. Så, ja, planen är nog i hamn nu, sorgligt nog till priset av ett mördat barn. Ett åttaårigt barn, tveklöst ett barn oavsett definition, utom den palestinska tydligen och ironiskt nog. Mördarna uppgav för några sockärringar att man i deras kulturkrets ansågs vuxen vid just åtta års ålder.

Tyvärr numera endast två.
Citera
2014-11-01, 22:34
Avslutad
Ok, då förstår jag, har föräldrarna ansökt om anknytning så är det inget tvivel om att Yara verkligen har varit ett ankarbarn. Å andra sidan kan det också finnas fler orsaker.
Citera
2014-11-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ok, då förstår jag, har föräldrarna ansökt om anknytning så är det inget tvivel om att Yara verkligen har varit ett ankarbarn. Å andra sidan kan det också finnas fler orsaker.

... som att bomberna ramlar ner stup i kvarten.
Citera
2014-11-01, 22:38
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tyvärr numera endast två.

Ojdå. Läste nånstans om två yngre systrar och en bror, men det var väl fel. Bra att du har koll och rättar!
Citera
2014-11-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ojdå. Läste nånstans om två yngre systrar och en bror, men det var väl fel. Bra att du har koll och rättar!

Två yngre bröder, om jag inte har helt fel. Men då blir jag i min tur säkert rättad
Citera
2014-11-01, 22:46
Medlem
Citat:

Låt oss fastslå detta. Yara var äldst av fyra syskon. Systrar = 6 år, 4 år och bror 1½ år (detta i maj 2014). Vill inte skriva barnens namn av naturliga skäl.
Citera
2014-11-01, 22:55
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Låt oss fastslå detta. Yara var äldst av fyra syskon. Systrar = 6 år, 4 år och bror 1½ år (detta i maj 2014). Vill inte skriva barnens namn av naturliga skäl.

Stämmer detta får vi verkligen hoppas att M & M har tre levande barn i Sverige då.
Citera
2014-11-01, 22:56
Medlem
Iobberknolls avatar
http://motargument.se/2013/05/19/ankarbarnen-myt-eller-sanning/

Jaha....den senaste trenden är tydligen att ankarbarn är en myt.
Endast 10% av alla ensamkommande barn är ankarbarn.....jahaja....hur ska jag förklara det här.

-Jo, Yara, du är en myt. Ditt öde finns inte. 10 % räknas inte. Du syns inte ens i statistiken.

- ...och förresten, jag glömde berätta för dig Yara, att din mor och far har troligtvis inte gjort nåt fel. Du var väl aldrig prostituerad?

- Du har bara slavat med hushållsarbetet, svultit, torterats och sovit på en tunn madrass i ett kalt rum, eller hur?

- Jag är ledsen, men här i Sverige, förstår du, när det gäller människohandel, så tycker vi bara synd om de som blivit tvingade till prostitution och narkotikahandel. Att skicka sina barn till slaveri för att få PUT är inget brottsligt.

- Så är det! Serru! Bland siffror, statistik o politik är det ingen som har hört ditt skrik!
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-11-01 kl. 22:59.
Citera
2014-11-01, 23:02
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
http://motargument.se/2013/05/19/ankarbarnen-myt-eller-sanning/

Jaha....den senaste trenden är tydligen att ankarbarn är en myt.
Endast 10% av alla ensamkommande barn är ankarbarn.....jahaja....hur ska jag förklara det här.

-Jo, Yara, du är en myt. Ditt öde finns inte. 10 % räknas inte. Du syns inte ens i statistiken.

- ...och förresten, jag glömde berätta för dig Yara, att din mor och far har troligtvis inte gjort nåt fel. Du var väl aldrig prostituerad?

- Du har bara slavat med hushållsarbetet, svultit, torterats och sovit på en tunn madrass i ett kalt rum, eller hur?

- Jag är ledsen, men här i Sverige, förstår du, när det gäller människohandel, så tycker vi bara synd om de som blivit tvingade till prostitution och narkotikahandel. Att skicka sina barn till slaveri för att få PUT är inget brottsligt.

- Så är det! Serru! Bland siffror, statistik o politik är det ingen som har hört ditt skrik!

Hjälp. Är det verkligen så illa att vi måste hoppas att kraken har tvingats smuggla knark och prostitueras för att det som gjorts mot henne ska betraktas som skändligt i migrationsjuridikens edikt?
Citera
2014-11-01, 23:08
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Hjälp. Är det verkligen så illa att vi måste hoppas att kraken har tvingats smuggla knark och prostitueras för att det som gjorts mot henne ska betraktas som skändligt i migrationsjuridikens edikt?

Sverige har tydligen fått skarp kritik från andra EU-länder för att vi inte tar alla former av människohandel på allvar utan mest fokuserar på sexuellt utnyttjande o liknande.

Bevisligen kan det stämma för på åklagarmyndigheten har man mest info om prostitution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in