Citat:
Ursprungligen postat av
eireann
Jag tycker ju att de inspelningarna han gjorde efter Yaras död pekar på motsatsen. Han verkar ha agerat alldeles iskallt och gjort allt för att lägga skulden på Madi. Jag tror inte på den fula jäkeln för en sekund. Yara har ju dessutom själv uppgett att Rami bränt henne med cigaretter samt att Rami är den som slår hårdast.
Jag är benägen att hålla med dig. Rami har ägnat hela den dagen till att skaffa sig alibi. Efter att han dödat Yara.
Madi berättade för biomamman redan tidigt på dagen att hon var hel slut och utmattad. Orkade inte med barnen och slog dom, trots att hon inte ville. Hon var helt utmattad.
Därför behövde hon vara hon i eget rum skild från barnen (min tolkning). Vid utmattningsdepression är det vanligt med ökad ljudkänslighet. Tror Madi vara nära psykiskt genombrott här.
Hon ringde biomamman första gången redan 08.30 samt flertal kontakter hela dagen.
Vi vet att Yara var på skolan till mitt på dagen. När kom hon hem? Hade hon med sig kallelsen till mötet 6/5? eller kom den med dagens post?
Om Madi inte orkade vara med barnen, var det Rami som skötte dom? Vem mötte Yara när hon kom hem?
Egentligen är det bara Rami som har dokumenterat sina förehavanden den dagen. Han åkte och fiskade med sin son, handlade på vägen hem (kvitto med tidsangivelse), rensade fisken ....
Han satt vid datorn, pratade i telefonen, mobilfilmade sin fru ....
Man kan undra varför han så noggrant kunde dokumentera dagen.
Madi som var utfryst av släkten och aldrig lämnade hemmet hade inte samma möjlighet. Därför är innehållet i samtalet med biomamman ytterst väsentlig.
Jag tror Rami slog ihjäl Yara, lade henne i sängen, sa att hon sov till Madi, sedan skaffade han sig själv alibi, när hon vaknade till, tystade han henne ....
Ren och skär spekulation.