2014-10-30, 05:52
Medlem
Sluttjafsat!

Du har tjafsat, löjlat dig, och hittat på dåliga ursäkter konstant i ett dygn nu.

Skicka kortet till scannaren som du åtog dig!
Är du inte kapabel till det så sätt över pengarna till någon som klarar av ett sånt här uppdrag.

Ta dig samman för h-e!
Citera
2014-10-30, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Jag kanske inte vill att mitt namn o kortnummer skall ligga på internet.
Kan du scanna dina kort o lägga upp dem för det är ju så j-a ofarligt
Dessutom har jag redan köpt en scan ned för 4600 som blädrar o sparar till en pdf o i morgon köper jag FUP o scannar den o lägger Flashback e det mest corrupta forumet av alla o det suger för det e e helt värdelöst.
Moderatorerna vete fan vart de hittat men allt e ok knark länkar o sex länkar o reklam för livsfarliga röka allt e ok men o köpa en jävla scanner e världenss regel brott.
Jävla kit site
Citera
2014-10-30, 05:57
Medlem
bernters avatar
Citat:
Jag kanske inte vill att mitt namn o kortnummer skall ligga på internet.
Kan du scanna dina kort o lägga upp dem för det är ju så j-a ofarligt
Endera saknar du heder helt och fullt eller så är det en scam från din sida. En människa med sunt förnuft fattar att det viktigaste är att inte svika de som satt in pengar, givit dig förtroende och att de därför fortast möjligt får sin fup. Det som gör mig brydd är hur så många "gamla" FBare inte tvekat en sekund att föra över pengar till en helt blank användare, samtidigt förstår man ju hur viktig denna fup är för dessa personer.
Citera
2014-10-30, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Varför erkänner du inte bara att du tog på dig något du inte är kapabel att genomföra?

Ett sånt här projekt kräver en hel del av personen som håller i det. Impulskontroll t ex. Och framförallt ett ansvarskännande.
Du övervärderade din egen förmåga helt enkelt. Nu är det dags att medge det och lämna över till någon som klarar av att leverera.

Och "outa sig"... Du har ju reggat dig här denna månaden och skrivit här i 1 vecka, du har ingen anledning till att vara rädd för "outning" på detta konto.
Jag reggade mig 1999
Men canit finn inte längre så jag kan inte återskapa mitt konto
O Admin kiter fulltändigt i det jag har masa kompiar om var gamla fna uers som blev medlemmar med när algonet krångla amt canit så kom vi inte åt kontona mer o får ingen hjälp att få tebax dom
Citera
2014-10-30, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Sluttjafsat!

Du har tjafsat, löjlat dig, och hittat på dåliga ursäkter konstant i ett dygn nu.

Skicka kortet till scannaren som du åtog dig!
Är du inte kapabel till det så sätt över pengarna till någon som klarar av ett sånt här uppdrag.

Ta dig samman för h-e!
Jag är 40 år gammal reverser varför skall jag skicka ett kort till en scanner?
Jag köpte en.
Killen ville gå på biblotek o jag har fått 1 miljon klagomål å jag lägger typ 3500 ur egen ficka o scannar har du problem med det?
Fick inte ge killen en scanner eller glömde du läsa i tråden?
Citera
2014-10-30, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Endera saknar du heder helt och fullt eller så är det en scam från din sida. En människa med sunt förnuft fattar att det viktigaste är att inte svika de som satt in pengar, givit dig förtroende och att de därför fortast möjligt får sin fup. Det som gör mig brydd är hur så många "gamla" FBare inte tvekat en sekund att föra över pengar till en helt blank användare, samtidigt förstår man ju hur viktig denna fup är för dessa personer.
Ja men scanna dina betalkort om du mår bättre då så att alla kan e dem
Citera
2014-10-30, 06:09
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Svängt i huvudet när alla attackerar mig o kallar mig det ena o det andra jag ställde upp för o vara snäll och jag får bara höra vilken tjyv hora osv tror du att jag har minsta lust att själv bidra o de som kallar mig skit e just de som inte lagt en krona.
så jag vill inte skicka mitt kort o outa mig för jag har fått så mycket hot o fått höra vilken skitstövel jag är så jag kan förmedla i morgon när jag kan ta ut o skicka det som flashback medlemmarna bidragit jag skall inte bidra med en spänn trots jag tänkte lagt ett par tusen men NI HAR TACKAT MIG NOG FÖR det så det blir 0 o en kan ni studsa åt helvete jävla jävla snåla gnällkukar om skall ha FUP gratis o inte ens bidrar med en 10a

Jag har precis rapporterat det här inlägget, då du vägrar att lyssna på alla om att hubertus gärna använder bibliotekets scanner. Ändå envisas du med att samla in mer pengar till en scanner. Vidare hotar du att ta fram kontonr på de som har satt in pengar till dig. Bortsett från det är du otrevlig, tål inte att bli ifrågasatt. Mina varningsklockor ljuder högre än big ben...
Citera
2014-10-30, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag har precis rapporterat det här inlägget, då du vägrar att lyssna på alla om att hubertus gärna använder bibliotekets scanner. Ändå envisas du med att samla in mer pengar till en scanner. Vidare hotar du att ta fram kontonr på de som har satt in pengar till dig. Bortsett från det är du otrevlig, tål inte att bli ifrågasatt. Mina varningsklockor ljuder högre än big ben...
2 insättningar i går sedan dess ingen ting jag har lagt ut 3500 för scanner o för o köpa FUP är det någon som vill ha igen sitt bidrag pma mig så betalar jag igen för jag är trött på alla snåla gratis horor om kall ha allt gratis o klaga från morgon till kväll
Citera
2014-10-30, 06:25
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
2 insättningar i går sedan dess ingen ting jag har lagt ut 3500 för scanner o för o köpa FUP är det någon som vill ha igen sitt bidrag pma mig så betalar jag igen för jag är trött på alla snåla gratis horor om kall ha allt gratis o klaga från morgon till kväll

Om du skickar kortet till Hubertus idag så lovar jag att vara tyst. Men av ngn konstig anledning ändras planer och problem uppstår hela tiden. Vidare bryter du mot forumets regler ang insamlingar.
Citera
2014-10-30, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Någon mer än jag som tycker att postaren Hatarer verkar opålitlig? Vägrar att lyssna till andra förslag än sitt eget. Vill bara ha mer och mer pengar. Skriver ut ett högt belopp som han påstår sig ha betalt in för att framstå som pålitlig. Han har hittills fått in 4171:- (hans eget bidrag borträknat).

On topic: Vem är Ida Francke och vilket förhållande har hon till Rami? Om det är ett förhållande lär hennes vittnesmål inte vara speciellt trovärdigt.

Jag upplever då inte hatarer som opålitlig...han och ? gör sig besvär för oss och jag tycker han uppdaterar oss bra. Ge honom en eloge i stället för att gnälla.... tids nog kommer Fup:en
Citera
2014-10-30, 07:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Någon mer än jag som tycker att postaren Hatarer verkar opålitlig? Vägrar att lyssna till andra förslag än sitt eget. Vill bara ha mer och mer pengar. Skriver ut ett högt belopp som han påstår sig ha betalt in för att framstå som pålitlig. Han har hittills fått in 4171:- (hans eget bidrag borträknat).

On topic: Vem är Ida Francke och vilket förhållande har hon till Rami? Om det är ett förhållande lär hennes vittnesmål inte vara speciellt trovärdigt.

Ja, vem är Ida Francke och varför kallas hon som vittne? Jag skrev att hon chattade med Rami mordkvällen, det var lite förhastat. Det framgår bara att de chattar med varann. Men inte när.
Vi har ju ingen FUP så vi kommer väl inte längre just nu.
https://cdn.anonfiles.com/1414590573144.pdf
Citera
2014-10-30, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det ena utesluter ju inte det andra?
Om jag försöker lägga lite pussel med ett urval bitar: Amani hade sagt till Madleen att hon inte tyckte om sig själv. När Rami filmade henne i duschen frågade han vem som gör sådant och hon svarade "det är du som gjort det här!" (jag hittar inte texten igen, så förlåt att det inte blir ordagrant) och jag tror att det betyder "du har fått mig att göra det här"; vid ett annat tillfälle i duschen säger hon att det är Yara som fått henne att bli arg.
Som jag funderar just nu, så tänker hon båda sakerna samtidigt, typ "om inte ... så hade jag inte... /flippat ur/". En nypa eller näve av skuldbeläggning av offret/offren?
Det är väl inte ovanligt att kvinnor från mindre kvinnovänliga samhällen blir både svartsjuka och avundsjuka på svenska kvinnor som är så säkra i sin framtoning. Och vackra!
Det spelar ingen roll om Rami hade ett förhållande eller inte - det att han kunde röra sig fritt i denna miljö måste ha varit besvärlig för henne. Det hem hon skulle skapat åt dem var inte heller mycket att komma hem till? Som vi sett nu, så var hon inte så lyckad som mor, hustru, eller ens kompis och det tror jag hon visste. Sedan har jag svårt att veta hur jag ska fördela min em- och sympati. När, hur, varför hade hon "gått sönder"? Jag tror inte att någon är enbart ond, inte ens hon, men det raseri hon levererade i denna dödsmisshandel är ofattbart.
Lite tänker jag ibland att hennes förtvivlan grundar sig på att ingen stoppade henne, framför allt inte Rami; det skulle ha räddat henne från henne själv.
Ack ja - romaner kan det bli! Stoff saknas inte.
Jag gillar hur du skriver och beskriver detta. Svartsjuka, avundsjuka, usel självkänsla och mer därtill. Samt en liten människa att hunsa och slå när alltihop känns som värst. Utifrån ser det inte ut att stämma med bilderna vi får av henne i häktet, tyst och undergiven, tänker på sig själv som död. Men det kanske ändå är sidor av samma mynt.

Till en början såg jag henne som gm, sedan svängde jag till Rami, som visserligen verkar kylig och behärskad, men som har mer att förlora gentemot klanen ifall det skulle komma fram hur Yara blev behandlad. Brännmärkena tyder på en grymhet och en gränslöshet som vi knappt fattar. Han kan ha gjort det för att hon skulle tiga i skolan, om sina hemförhållanden. En liten krake till man men med ett uppblåst ego. Livsfarlig kombination att vara i närheten av. Jag vet.

Men sedan vi fick bilderna som åklagaren manade fram igår så tror jag mer på Amani, det är ju ett fullkomligt vettlöst raseri som driver situationen. Jag behöver inte upprepa detaljer, vi har alla fått dessa ohyggliga bilder i skallen igår. Och han kunde ha stoppat henne, men gjorde inget.

Och ja, du har rätt. Det kan mycket väl bli en roman. Kanske någon skriver på den just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in