2014-10-29, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
29 oktober 2014 PG-inbetalning 200,00 kr
28 oktober 2014 PG-inbetalning 200,00 kr
PG-inbetalning 212,00 kr
PG-inbetalning 199,00 kr
PG-inbetalning 222,00 kr
PG-inbetalning 253,00 kr
PG-inbetalning 292,00 kr
PG-inbetalning 234,00 kr
PG-inbetalning 200,00 kr
PG-inbetalning 247,00 kr
PG-inbetalning 250,00 kr
PG-inbetalning 200,00 kr
PG-inbetalning 200,00 kr
PG-inbetalning 259,00 kr
PG-inbetalning 1 200,00 kr
PG-inbetalning 252,00 kr
PG-inbetalning 200,00 kr
PG-inbetalning 300,00 kr
PG-inbetalning 251,00 kr
Det är vad som kommit in 1200 satte jag in o jag vill att en scanner inköps om någon har något emot det så pma mig o begär o få ert bidrag tillbaka för jag gör detta enbart för att jag vill göra det lätt o inte att någon skall slava stan runt o få ett späckat schema för att vara vänlig o hjälpa till.
Har någon något o klaga över så köper jag en scanner själv och FUP o scannar o de som vill ha igen sina bidrag välkomna att pma mig för jag vill bara göra det lätt o tillgängligt för alla

Håll dig till ursprunglig plan, skicka kortet till Huberts så fixar hen scanningen gratis. Sätt in vilken summa du vill, precis som vi andra gjort.
Citera
2014-10-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst, men att bo i ett land där ens eget barn har dödats och de sociala myndigheterna, skolan etc brustit i att omhänderta barnet...Dessutom kommer även Madi och Rami bo här för all framtid. Jag kan inte se hur de skulle kunna utvisas till Gaza. Alla EU-länder har samma praxis. Barnfamiljer utvisas inte till Gaza. Därför vore det bättre för Yaras att lämna Sverige efter rättegången och söka asyl i Norge eller i Holland där de ändå har släkt.

På vilka grunder skulle Madi och Rami beviljas asyl i Norge eller Holland, och varför skulle andra länder ta ansvar för att någon idiot till tjänsteman har gett dessa filurer asyl och att samhället sedan inte kan hantera dem?

De är här för att stanna och inget kan rädda situationen. Madi och Rami är Sveriges alldeles egna kriminella, så håll till godo Natale. Det är i linje med de åsikter du framför i tråd efter tråd.

Yaras föräldrar är här för att medverka i en rättegång. Tycker du verkligen att de ska få bosätta sig här, efter att ha sänt Yara hit som hushållsslav och nu utnyttjar rättegången för att komma hit? Skulle det inte vara på sin plats att folk som påstår att de är på flykt, är hederliga med sina avsikter?

Asylpolitiken är inte ett smörgåsbord där barnplågare väljer land i Europa efter behag. Så ditt råd till Yaras föräldrar är omdömeslöst.

Menar du att det så med den nya svenska politiken att palestinier är upphöjda till den grad att Dublinkonvention och gällande lag och praxis är till för andra flyktingar? Typ verkliga flyktingar från det krigsdrabbade Syrien, som du antagligen tycker det är underordnat att de får asyl. Men de bor i tält, flyr för sina liv och du ödslar energi på att tycka synd om dessa hemska människor som inte ens såg till att deras eget barn hade fickpengar och riktiga kläder.

Föräldrar som offrade sin egen dotter för att få asyl de inte hade rätt till. Föräldrar som photoshoppade ett trauma i stället för att ta hand om sitt barn. De ska nu enligt dig belönas för att de ljuger sig in i Sverige på falska grunder.

Du nämner deras omfattande släkt i Norge och Holland, men släktens alla mostrar och farbröder i Karlskrona fanns inte för Yara. De brydde sig inte om en plågad och utsvulten flicka.

Familjen har ett hem i Gaza att återvända till och ska inte ta upp någon flyktingkvot på bekostnad av folk som nu i vinter riskerar frysa ihjäl i en riktig humanitär katastrof. Folk mördas brutalt av ISIS under regelrätt folkmord, och du tjatar om barnfamiljer på Gaza.

Till och med Madi, inser att Gaza hade varit en bättre plats för folk som dem, och tråkigt för henne så bestämmer hon inte längre över sina söner.
Citera
2014-10-29, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer

Någon mer än jag som tycker att postaren Hatarer verkar opålitlig? Vägrar att lyssna till andra förslag än sitt eget. Vill bara ha mer och mer pengar. Skriver ut ett högt belopp som han påstår sig ha betalt in för att framstå som pålitlig. Han har hittills fått in 4171:- (hans eget bidrag borträknat).

On topic: Vem är Ida Francke och vilket förhållande har hon till Rami? Om det är ett förhållande lär hennes vittnesmål inte vara speciellt trovärdigt.
Citera
2014-10-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En utvisning ska vägas mot anknytningen till Sverige. Att ha två små barn i Sverige är en stark anknytning. Hade barnen haft en andra fungerande förälder hade det kanske gått, men nu är ju bägge kriminella idioter och jag tror knappast man tar ifrån dem bägge föräldrarna.
http://www.aklagare.se/PageFiles/12783/RättsPM%202013%205.pdf

Visst, men om man har har fått uppehållstillstånd som flykting eller skyddsbehövande så kan man inte utvisas utan vidare. Oavsett om man har barn eller inte. Madi och Rami kom knappast till Sverige om arbetskraftsinvandrare. Jag gissar att de kom hit som asylsökande och att de fick asyl pga skyddsskäl. Då blir det svårt att utvisa dem. Även om man skulle komma fram till att deras tidigare skyddsskäl var bluff och båg så kommer de säkert kunna visa att de har nya skäl - dödshot från Yaras klan osv. Det kommer att räcka långt, eftersom det inte finns myndigheter i Gaza som kan skydda dem från Yaras klan osv. Dessutom kan inte Madi utvisas till samma land som till Rami och vice versa eftersom den ena kan döda den andra utan att myndigheterna bryr sig. Ungefär som att myndigheterna i Sverige inte brydde sig om Yaras belägenhet, fast hundra gånger värre.
Citera
2014-10-29, 22:40
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Någon mer än jag som tycker att postaren Hatarer verkar opålitlig? Vägrar att lyssna till andra förslag än sitt eget. Vill bara ha mer och mer pengar. Skriver ut ett högt belopp som han påstår sig ha betalt in för att framstå som pålitlig. Han har hittills fått in 4171:- (hans eget bidrag borträknat).

On topic: Vem är Ida Francke och vilket förhållande har hon till Rami? Om det är ett förhållande lär hennes vittnesmål inte vara speciellt trovärdigt.

Kan vara något slags förhållande. Hon arbetar på BTH så hon kan ha varit hans mentor på "korta vägen"?

Jag lade in några länka om henne här

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Citera
2014-10-29, 22:44
Medlem
Citat:

I bland undrar jag om folk e korkade.
Jag har länkat till en scanner som är lämpad jag har inte brytt mig om ideer om o gå o betala andra för o scanna när man kan göra det på nån timma själv.
Gör det mig opålitlig att jag har åsikter över att folk klagar o gnäller fast de inte bidragit med något så gör det bara att jag lackar ur.
Jag la 1200 för avsikt att kunna köpa en scanner jag har inte använt kortet därför kom jag in te ihåg koden o beställde ett nytt.
Nu klagar folk på mig som om jag vore någon jävla parasit när parasiterna är dem som bara sitter o gnäller o fan inte kan lägga 10 spänn till o bidra till förundersökningen.
Men bra jag köper scannern själv o FUP o de som anser att jag gjort fel kan begära igen sina bidrag så skall jag skicka dem för jag ville ha fup i 1 pdf o inte 1300 lösa pdf numrerade 1 2 3 4 5
Kan inte någon ringa runt o se vad det kostar på en reklambyro eller vad fan som hellst o se vad det kostar o få 1300 sidor inskannade till en pdf
Citera
2014-10-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst, men om man har har fått uppehållstillstånd som flykting eller skyddsbehövande så kan man inte utvisas utan vidare. Oavsett om man har barn eller inte. Madi och Rami kom knappast till Sverige om arbetskraftsinvandrare. Jag gissar att de kom hit som asylsökande och att de fick asyl pga skyddsskäl. Då blir det svårt att utvisa dem. Även om man skulle komma fram till att deras tidigare skyddsskäl var bluff och båg så kommer de säkert kunna visa att de har nya skäl - dödshot från Yaras klan osv. Det kommer att räcka långt, eftersom det inte finns myndigheter i Gaza som kan skydda dem från Yaras klan osv. Dessutom kan inte Madi utvisas till samma land som till Rami och vice versa eftersom den ena kan döda den andra utan att myndigheterna bryr sig. Ungefär som att myndigheterna i Sverige inte brydde sig om Yaras belägenhet, fast hundra gånger värre.
Du kan verkligen mycket om dessa saker, Nantale.Stämmer det att det svenska medborgarsskapet blir fördröjt om man döms för ett grovt brott under PUT-tiden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
På vilka grunder skulle Madi och Rami beviljas asyl i Norge eller Holland, och varför skulle andra länder ta ansvar för att någon idiot till tjänsteman har gett dessa filurer asyl och att samhället sedan inte kan hantera dem?

De är här för att stanna och inget kan rädda situationen. Madi och Rami är Sveriges alldeles egna kriminella, så håll till godo Natale. Det är i linje med de åsikter du framför i tråd efter tråd.

Yaras föräldrar är här för att medverka i en rättegång. Tycker du verkligen att de ska få bosätta sig här, efter att ha sänt Yara hit som hushållsslav och nu utnyttjar rättegången för att komma hit? Skulle det inte vara på sin plats att folk som påstår att de är på flykt, är hederliga med sina avsikter?

Asylpolitiken är inte ett smörgåsbord där barnplågare väljer land i Europa efter behag. Så ditt råd till Yaras föräldrar är omdömeslöst.

Menar du att det så med den nya svenska politiken att palestinier är upphöjda till den grad att Dublinkonvention och gällande lag och praxis är till för andra flyktingar? Typ verkliga flyktingar från det krigsdrabbade Syrien, som du antagligen tycker det är underordnat att de får asyl. Men de bor i tält, flyr för sina liv och du ödslar energi på att tycka synd om dessa hemska människor som inte ens såg till att deras eget barn hade fickpengar och riktiga kläder.

Föräldrar som offrade sin egen dotter för att få asyl de inte hade rätt till. Föräldrar som photoshoppade ett trauma i stället för att ta hand om sitt barn. De ska nu enligt dig belönas för att de ljuger sig in i Sverige på falska grunder.

Du nämner deras omfattande släkt i Norge och Holland, men släktens alla mostrar och farbröder i Karlskrona fanns inte för Yara. De brydde sig inte om en plågad och utsvulten flicka.

Familjen har ett hem i Gaza att återvända till och ska inte ta upp någon flyktingkvot på bekostnad av folk som nu i vinter riskerar frysa ihjäl i en riktig humanitär katastrof. Folk mördas brutalt av ISIS under regelrätt folkmord, och du tjatar om barnfamiljer på Gaza.

Till och med Madi, inser att Gaza hade varit en bättre plats för folk som dem, och tråkigt för henne så bestämmer hon inte längre över sina söner.

Jag menade inte att Madi och Rami skulle söka asyl i Sverige. De har ju redan har asyl här. Jag skrev om Yaras familj men jag ger inte heller råd till Yaras föräldrar om det bästa asylland, eftersom jag antar att de inte läser Flashback. Men eftersom jag förutspår att de kommer söka och få asyl i Sverige så funderade jag över varför de överhuvudtaget vill bo här. I stället för söka asyl i ett annat europeiskt land- med tanke på att inget EU-land utvisar barnfamiljer till Gaza. Dublinkonventionen gäller förstås men det finns undantag då den inte tillämpas. Men jag antar du hellre vill att Yaras familj ska få PUT här. För det är precis vad som kommer att ske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Du menar att jag inte är berättigad att ha synpunkter bara för att jag inte bidragit ekonomiskt? I så fall kan jag meddela att jag noterat din åsikt, men skiter i den.
Bara så du vet så skiter jag i hela dig din snåla jävla parasit som skall ha allt på andras bekostnad
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Kan vara något slags förhållande. Hon arbetar på BTH så hon kan ha varit hans mentor på "korta vägen"?

Jag lade in några länka om henne här

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Ida Francke ser ut som ett tvättäkta luder. Är nog inte hon på Blekinge Tekniska Högskola. Denna kvinna följer Rami Ashour i sitt twitter https://twitter.com/IdaFrancke

Edit: Har inte skärmdumpat.
Senast redigerad av Passepartout 2014-10-29 kl. 22:48.
Citera
2014-10-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Du kan verkligen mycket om dessa saker, Nantale.Stämmer det att det svenska medborgarsskapet blir fördröjt om man döms för ett grovt brott under PUT-tiden?
.

Ja, det stämmer.
Citera
2014-10-29, 22:48
Medlem
Citat:

Artikelnr. Benämning Beställt Tilldelat Restnot. Beräknat lev. datum à pris (SEK) Radtotal netto (SEK)
5010610181 Canon imageFORMULA DR-C125 1 1 0 3 499 kr 3 499 kr
Varuvärde: 3 499 kr
Frakt netto läs mer » 139 kr
Moms tillkommer med: 910 kr
Ordertotal inkl. moms: 4 548 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in