2014-10-30, 02:04
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Nu börjar jag så smått att förstå...
Men en scanner skulle ju inte vara helt fel...
Många problem är det...
Citera
2014-10-30, 02:07
Medlem
KringExs avatar
Brödkaveln såg ju mysig ut.
Fyfan för dessa människor
Citera
2014-10-30, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Kunde tänka mig att det rörde sig om något i den vägen.
I och för sig är det ju en bra tanke men vår grundidé med total anonymitet kan kanske vara lite svår att leva upp till. Hur löser vi det? Vad det gäller den tekniska delen så finns det hyggligt billiga (3-4000 Sek) scanners och det är ju inte så astronomiska summor direkt.
Sen tänker man ju; Vem ska ha tillgång till dessa uppgifter? Alla eller bara de som har bidragit ekonomiskt? Frågorna är så småningom många. Vad är era tankar?

1. Låna scanner på bibliotek eller anlita skrivbyrå har samma verkan för att bibehålla anonymiteten, som en privat scanner, eftersom vi inte behöver veta var denna scanning gjordes.

2. Alla ska omedelbart få tillgång till FUPen, oavsett om de bidragit eller ej, för annars är det brott mot 1.01. Det finns inlägg om det från Blomvattnare och Hamilkar.

3. Min främsta tanke är att har man ordnat en insamling av pengar till FUP så är det nu en hederssak att leverera utan dröjsmål.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-10-30 kl. 02:23.
Citera
2014-10-30, 04:59
Medlem
Citat:
Skulle också vilja veta varför Hatarer har svängt så i humöret. Vad jag har läst (iofs inte så mycket) så har det varit en bra stämning men som har svängt till något helt annat. Varför? Fick för mig att h*n var så positivt engagerad här. I så fall blir det ju en brist, eller hur? Må gott alla.
När man får 20 miljoner klagomål när man vill göra alla en tjänst då ruttnar man o då kan de som klagar studsa åt helvete
Citera
2014-10-30, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu har det uppstått problem enligt Haterars att skicka kontokortet.

Upplägget var Haterars förslag. Vi godtog detta, och förväntar oss att överenskommelsen uppfylls. Det är inte "olagligt", om det endast är den summan på kortet som härrör från oss. Och för att denna transaktion ska vara olagligt måste Haterar anmäla att han själv, stulit kortet från sig själv.

För att göra saken enklare så kan Haterar utfärda en fullmakt på beloppet till Huberts för just detta belopp och be Huberts sända tillbaka kortet eller makulera det. Fullmakten kan vara muntlig genom att Hateras i ett inlägg gör en utfästelse om att Huberts får ta ut summan.

Om man makulerar eller förlorar sitt Med Mera kort får man ett nytt inom en vecka!

Inom juridiken är detta avtalsrätt och i svensk lag har vi rätt att avtala hur vi vill om vad vi vill så länge vi inte skadar tredje man. Det innebär i detta fall att Haterar inte kan göra krav på COOP, för att han låtit annan använda kortet.

Upplysningsvis så cirkulerar kontokorten friskt i min familj när någon vill tanka eller behöver "låna" pengar. Eftersom jag ger mitt kort, kod och tillstånd är det lagligt. Men jag kan inte ställa krav på VISA om någon skulle missbruka mitt förtroende och ta ut summor jag inte skulle godkänna.
Ring din bank o fråga om du får låna ut ditt kreditkort
Citera
2014-10-30, 05:06
Medlem
Citat:
Skulle också vilja veta varför Hatarer har svängt så i humöret. Vad jag har läst (iofs inte så mycket) så har det varit en bra stämning men som har svängt till något helt annat. Varför? Fick för mig att h*n var så positivt engagerad här. I så fall blir det ju en brist, eller hur? Må gott alla.
Ja när man får 50 pm o poster med fötäckta hot om hur kass jag är trots att jag själv lägger ett par tuen för av alla i tråden som vill ha FUP så var det några få som ville vara med och sponsra resten kräver o få den gratis
Citera
2014-10-30, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
1. Låna scanner på bibliotek eller anlita skrivbyrå har samma verkan för att bibehålla anonymiteten, som en privat scanner, eftersom vi inte behöver veta var denna scanning gjordes.

2. Alla ska omedelbart få tillgång till FUPen, oavsett om de bidragit eller ej, för annars är det brott mot 1.01. Det finns inlägg om det från Blomvattnare och Hamilkar.

3. Min främsta tanke är att har man ordnat en insamling av pengar till FUP så är det nu en hederssak att leverera utan dröjsmål.
Ring o fråga vad det kostar att skanna 1300 sidor
Citera
2014-10-30, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu har huberts hittat ett annat sätt att skanna som inte handlar om några 22 timmar. Låt då Huberts fixa detta på det sätt hen föredrar. Alla vill inte ha en Skanner stå o skräpa bara för en gångs användning. Håll dig till ursprunglig plan så har vi snart Fupen allihop.
Det har han inte messat mig jag ville göra det lätt för honom
Citera
2014-10-30, 05:30
Medlem
Citat:
Svängt i huvudet när alla attackerar mig o kallar mig det ena o det andra jag ställde upp för o vara snäll och jag får bara höra vilken tjyv hora osv tror du att jag har minsta lust att själv bidra o de som kallar mig skit e just de som inte lagt en krona.
så jag vill inte skicka mitt kort o outa mig för jag har fått så mycket hot o fått höra vilken skitstövel jag är så jag kan förmedla i morgon när jag kan ta ut o skicka det som flashback medlemmarna bidragit jag skall inte bidra med en spänn trots jag tänkte lagt ett par tusen men NI HAR TACKAT MIG NOG FÖR det så det blir 0 o en kan ni studsa åt helvete jävla jävla snåla gnällkukar om skall ha FUP gratis o inte ens bidrar med en 10a
Citera
2014-10-30, 05:42
Medlem
http://minfil.org/M3Lcg8bcb7/IMG_0002.jpg
Gamla o nya kortet jag fick i går
Citera
2014-10-30, 05:45
Medlem
Varför erkänner du inte bara att du tog på dig något du inte är kapabel att genomföra?

Ett sånt här projekt kräver en hel del av personen som håller i det. Impulskontroll t ex. Och framförallt ett ansvarskännande.
Du övervärderade din egen förmåga helt enkelt. Nu är det dags att medge det och lämna över till någon som klarar av att leverera.

Och "outa sig"... Du har ju reggat dig här denna månaden och skrivit här i 1 vecka, du har ingen anledning till att vara rädd för "outning" på detta konto.
Citera
2014-10-30, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Varför erkänner du inte bara att du tog på dig något du inte är kapabel att genomföra?

Ett sånt här projekt kräver en hel del av personen som håller i det. Impulskontroll t ex. Och framförallt ett ansvarskännande.
Du övervärderade din egen förmåga helt enkelt. Nu är det dags att medge det och lämna över till någon som klarar av att leverera.

Och "outa sig"... Du har ju reggat dig här denna månaden och skrivit här i 1 vecka, du har ingen anledning till att vara rädd för "outning" på detta konto.
Jag kanske inte vill att mitt namn o kortnummer skall ligga på internet.
Kan du scanna dina kort o lägga upp dem för det är ju så j-a ofarligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in