2014-10-29, 20:34
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
ingen oskyldig dödades.

Vad går du på för mediciner egentligen?

Citat:
När hittade man lik ifrån barn med skallen krossad och som kvävts ihjäl, då man så gott som kremerade alla lik?

Du vet inte att man hittade likhögar? Har du alltså inte sett nån enda bild från ww2?

Citat:
Som ni så talar om er Zyklon B, så varför hade man inte använt gasen då utan kvävt barnen? Konstigt eller hur. I såfall en våldsam Judiska kapo, eller hur, för SS skulle ju ha använt Zyklon B, enligt er.

Du vet inte heller någonting om hur zyklon B fungerade? Det tog upp till 15 minuter innan alla var döda. Tror du att de bara stod där glada i leden och tyckte att det var mysigt att stå där nakna? Nej du lilla naiva vän. Panik bröt ut och eftersom gasen kom från golven försökte de klättra på varandra för att komma uppåt. Ja, små oskyldiga barn (säkert skyldiga enligt dig, judehatare) kvävdes ihjäl och trampades ihjäl i kalabaliken. Det finns gott om beskrivningar, oberoende sådana, från nazister som styrker detta.

Du säger ju att du har koll på all litteratur om förintelsen, men allt du skriver visar att du inte har läst ett smack. Antingen ljuger du eller så är du galen. Eftersom du har ett sånt enormt hat inom dig tror jag nog på det senare.
2014-10-29, 20:36
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Denna lilla text är väl egentligen mest riktad till användaren Iradeorum, men även andra som känner sig manade att svara är varmt välkomna.
Kan väl inleda, eftersom jag inte skrivit i tråden innan, att jag är tämligen säker på att förintelsen har ägt rum. När så fruktansvärt mycket pekar åt ett håll och i förhållande väldigt lite åt ett annat brukar vanligen den generella uppfattningen också varit den korrekta. Kan dessutom tillägga att jag själv studerat historia och där aldrig stött på någon som förnekat förintelsen. Men det är mest som en parentes.

I första hand måste jag säga att tråden är mycket underhållande. Har läst hela. Har inte kunnat låta bli. Vill tacka för mycket bra källhänvisningar som presenterats i tråden. Internet är fantastiskt.

Daniel, vi är lika i att ha läst mycket historia och precis som du aldrig stött på förintelseförnekelse i någon litteratur. Det är såklart för att förintelsen har ägt rum. Man kan ställa sig frågan om varför man väljer att förneka ett historiskt faktum och måla upp olika hypoteser. Men efter att man bockat av samtliga rimliga och orimliga punkter så finns det bara två kvar. Antingen att sprida antisemitism eller den om att putsa av svatstikan, oftast en kombination av båda.

Angående den revisionistiska metoden. Saxat från flowhunter.

Citat:
Ursprungligen postat av flowhunter
För att samma "akademiska auktoriteter" återanvänds allt för frekvent som källor för stöd för "revisionism". Ett argumentationsfel jag tidigare nämnt - "cherry picking".

"Cherry picking" är ett värdigt namn för revisionismen. För det är precis vad det är. När metoden manifesteras här i tråden kan man lätt få för sig att man klickat fel och hamnat i konspirations- eller humoravdelningen.

Angående mitt bevis för förintelsen? - i alla boklådor nära dig Ts.
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-10-29 kl. 20:39.
2014-10-29, 20:55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Butz

"By 1989 Robert Faurisson realized that my original interpretation was wrong, and later in 1989 Pressac[7] conclusively showed that it was wrong, based on the design of the cremation ovens."

Det är väl ändå ganska tydligt att han har förkastat den hypotes som du framförde?

Rummet hade alltså en gassäker dörr och duschar som man sedermera har kunnat konstatera inte vara riktiga.

Det finns dokument som talar om "bathing installation" i samband med "special action".

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/19420821-badeanstalten/

Det är bråttom att få klart ugnarna på grund av "special actions"

Letter from Karl Bischoff to SS-WVHA of 13 October 1942 on “due to the situation created by the special actions, the construction of the crematorium had to be begun immediately just this past July

I artikeln du kopierat från så för han fram tre hypoteser. Skälet till att han tror mindre på den första hypotesen är inte alls att den är tekniskt felaktig utan för att den inte stämmer in på alla Topf-krematorier. Men det spelar ju förstås ingen roll eftersom ni VET att det betyder "gaskammare". Varför bry sig om bevis när man redan VET.

"Special action" måste självfallet betyda gasning, för vi VET ju att förintelsen hänt, inte sant? Problemet är att det går att visa kanske 100 olika betydelser av "special action" och ingen av dem är mordisk. Sommaren 1942 hade man förövrigt en enorm tyfusepidemi med 8600 döda vilket var en viktig anledning till att få nya krematorier på plats.
2014-10-29, 21:02
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
I första hand måste jag säga att tråden är mycket underhållande. Har läst hela. Har inte kunnat låta bli. Vill tacka för mycket bra källhänvisningar som presenterats i tråden. Internet är fantastiskt.

Daniel, vi är lika i att ha läst mycket historia och precis som du aldrig stött på förintelseförnekelse i någon litteratur. Det är såklart för att förintelsen har ägt rum. Man kan ställa sig frågan om varför man väljer att förneka ett historiskt faktum och måla upp olika hypoteser. Men efter att man bockat av samtliga rimliga och orimliga punkter så finns det bara två kvar. Antingen att sprida antisemitism eller den om att putsa av svatstikan, oftast en kombination av båda.

Angående den revisionistiska metoden. Saxat från flowhunter.

"Cherry picking" är ett värdigt namn för revisionismen. För det är precis vad det är. När metoden manifesteras här i tråden kan man lätt få för sig att man klickat fel och hamnat i konspirations- eller humoravdelningen.

Angående mitt bevis för förintelsen? - i alla boklådor nära dig Ts.

Så talar bara en "troende". Ett Jehovas vittne som inte behöver några bevis för Guds existens. För din information så är revisionister den sida som utgått från den vedertagna popperianska vetenskapliga ansatsen och var först med att tillämpa naturvetenskaplig metodik. Det har inte förintelseivrarna gjort, utan istället för att försöka falsifiera sin egen hypotes har de ständigt ägnat sig åt att plocka in varenda halmstrå som stödjer deras hypotes. Du får gärna tro, men kom inte och prata om att du har några vetenskapliga bevis.
2014-10-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vad går du på för mediciner egentligen?

Du vet inte att man hittade likhögar? Har du alltså inte sett nån enda bild från ww2?

Du vet inte heller någonting om hur zyklon B fungerade? Det tog upp till 15 minuter innan alla var döda. Tror du att de bara stod där glada i leden och tyckte att det var mysigt att stå där nakna? Nej du lilla naiva vän. Panik bröt ut och eftersom gasen kom från golven försökte de klättra på varandra för att komma uppåt. Ja, små oskyldiga barn (säkert skyldiga enligt dig, judehatare) kvävdes ihjäl och trampades ihjäl i kalabaliken. Det finns gott om beskrivningar, oberoende sådana, från nazister som styrker detta.

Du säger ju att du har koll på all litteratur om förintelsen, men allt du skriver visar att du inte har läst ett smack. Antingen ljuger du eller så är du galen. Eftersom du har ett sånt enormt hat inom dig tror jag nog på det senare.
Det är som jag sade att det fanns många kategorier av personal som kunde ha gjort barnen illa, men det jag ville veta var? I vilket läger, de hittade dessa barn, och om du sade att det var bilder av likhögar så var det ju efter lägrens befrielse vinter - vår 1945.

Jag ljuger inte om någonting men jag blir så frusterad över att du driver med detta om Tyfus och allt vad revisionister säger. Då såg ju själv hur arg du blev just. För mig är detta skede i historien, ganska känsligt, så jag ber om ursäkt om jag överreagerade.

Det fanns många inom SS som aldrig sett en gasning, fast de arbetat flere år i ett läger där man påstås ha gasat fångar och de flesta av dem blev torterade efter kriget för att de inte så lätt gick med på sådana historier som segermakterna krävde att de skulle berätta,för som vi redan sagt tidigare så tvingade man de åtalade att gå med på gaslögnerna osv.

Läs : Thies Christophersen : The Auschwitz Lie och sedan kan du gå igenom boken jag nämnde i mitt föregående inlägg.
Thiese Christophersen var också en god vän till Fritz Hensel, som var bror till Rudolf Höss fru, Hedwig. De samlades till sammans alltid en gång i veckan i tiotals år för att diskutera detta, med andra fd. SS män som fortfarande hade kvar sin Ideologiska tro.
Jag ger mig inte så lätt. Det finns mycket som ni inte kan bevisa, om ni kunde det så skulle jag tro på det ni vill säga.

Jag äter inte mediciner, men jag arbetar med sådant.
2014-10-29, 21:21
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Gynnats av förintelsen? Är du verkligen sjuk i huvudet? Miljoner och återigen miljoner har förlorat sina familjer och alla ägodelar pga av ww2. Tror du att de hellre skulle vilja att en stat och politiker fick en massa pengar eller ha sin familj och släkt tillbaka? Det är ett mycket litet fåtal som har gynnats ekonomiskt efter förintelsen. De allra flesta bryr sig öht inte om vilken status deras "grupp" har fått.

...och tusentals miljarder dollar har strömmat till judiska fickor. Judar som grupp har utan ett uns av tvivel tjänat enormt på förintelsemyten samt fått ett eget land. Men egentligen glömde jag det viktigaste och det är holohoax som politiskt påtryckningsverktyg. Judar som grupp är höjda över all kritik och kan komma undan med i stort sett vad som helst, främst i Palestina, och använder Holohoax som skuldbeläggning mot all vit etnocentrism. Holohoax är hatpropaganda. På riktigt.
2014-10-29, 21:26
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Holohoax är hatpropaganda. På riktigt.

Du vet vad hatpropaganda är. Det är jag helt övertygad om.
2014-10-29, 21:35
Medlem
Citat:
I artikeln du kopierat från så för han fram tre hypoteser. Skälet till att han tror mindre på den första hypotesen är inte alls att den är tekniskt felaktig utan för att den inte stämmer in på alla Topf-krematorier. Men det spelar ju förstås ingen roll eftersom ni VET att det betyder "gaskammare". Varför bry sig om bevis när man redan VET.

"Special action" måste självfallet betyda gasning, för vi VET ju att förintelsen hänt, inte sant? Problemet är att det går att visa kanske 100 olika betydelser av "special action" och ingen av dem är mordisk. Sommaren 1942 hade man förövrigt en enorm tyfusepidemi med 8600 döda vilket var en viktig anledning till att få nya krematorier på plats.

Du är rolig du. Han skriver ju att den teorin har blivit motbevisad. Han har en ny som han tror på. Men du däremot håller fast vid hans gamla.

Angående "special treatment"

1."Special treatment was killing, everyone knew that," says Eichmann.

2.To save lives, Kaltenbrunner directs that "special treatment is to be limited to a minimum."

3.Special treatment is "elimination," writes Heydrich.

4.A memo at the Reich Security Main Office explains "special treatment" by the annotation "execution."

5.Special treatment should be carried out by hanging, says Himmler.

6.A report from the Russian front equates special treatment with "liquidation."

7."No meaning other than killing," says former SS-Gruppenfu"rher Mazuw.

8."Everyone knew what it meant," says former SS-Obersturmfu"hrer Hamann.

9.A letter from Himmler to Korherr asks that the term "special treatment" not be used, as the meaning is too well known

10.An SS-Hauptsturmfu"hrer requests more gas vans for Jews to be "treated in a special way."

11.A Gestapo memorandum requests that people "subject to special treatment" be cremated.
2014-10-29, 21:42
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Jag ljuger inte om någonting men jag blir så frusterad över att du driver med detta om Tyfus och allt vad revisionister säger. Då såg ju själv hur arg du blev just. För mig är detta skede i historien, ganska känsligt, så jag ber om ursäkt om jag överreagerade.

Jag önskar inte driva med dig, jag förstår att du är drabbad av händelserna och har haft det jobbigt. Men jag driver gärna med revisionisternas sedvanliga ihåliga argumentation och det ointelligenta sätt man för fram sina åsikter på. Hade revisionisterna lite mera klass och stil skulle det vara lättare att bemöta de människorna med respekt och försöka hålla någon form av dialog.

Jag vet att det är känsligt. Det är känsligt för alla som miste släkt och familj under WW2.
= 60 miljoner offer, 2,5% av världens befolkning vid den tiden.

Varför måste man demonisera endera sidan? Många judar ville inget annat än att få vara en del av det tyska samhället, som vanliga hederliga medborgare. Många nazister såg sig som högst moraliska och ville inget annat än att arbeta för en bättre värld. Många offrade sig gladeligen för sin familj och sina barns framtid. Krig är hemskt, men varför kan vi inte försöka se alla inblandade på båda sidor som offer och se på dom som människor?

...Det var bara en personlig tanke...

Citat:
Jag äter inte mediciner, men jag arbetar med sådant.

Jag tror dig. Men du bär på ett väldigt hat. Det måste vara jobbigt....

...Varför låter du "judarna" vinna över dig? Din farfar offrade sig för sin familj och är ju lycklig över att du lever. Han vill säkert att du ska må bra.
2014-10-29, 21:53
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Du vet vad hatpropaganda är. Det är jag helt övertygad om.

Ja. Hatpropaganda är att sprida sinnessjuka lögner om ett annat folk och sen använda dessa som politiskt hävstång. Det som sionister ägnar sig åt således.
2014-10-29, 21:57
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
..vedertagna popperianska vetenskapliga ansatsen..

Du har uppenbarligen inte förstått eller läst Karl Popper. Det finns mängder av möjligheter att falsifiera olika delar av beskrivna historiska skeenden. Det svarar helt mot den intellektuella hederlighet Popper kräver. Så det är inte uppgiften här.
Förintelseförnekare förskjuter däremot ständigt sina förklaringar genom nya adhocsresonemang - precis som du själv gör ovan i diskussionen kring dörrarna till gaskamrarna.

Liberalen Popper (som för övrigt kom från en judisk familj) kritiserar marxismen - bland annat för dess auktoritära religiösa drag och brist på falsifierbarhet. Samma resonemang kan lätt tillämpas på din politiska historierevisionism - och på din illa dolda nazism.

Vidare är ditt sätt att tolka begreppet "vetenskap" perverterat och förvirrat. Historievetenskap "bevisas" inte på samma sätt som naturvetenskap - något du säkert är mycket väl medveten om.
Senast redigerad av hundensår 2014-10-29 kl. 22:03.
2014-10-29, 22:49
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Du är rolig du. Han skriver ju att den teorin har blivit motbevisad. Han har en ny som han tror på. Men du däremot håller fast vid hans gamla.

Angående "special treatment"

1."Special treatment was killing, everyone knew that," says Eichmann.

2.To save lives, Kaltenbrunner directs that "special treatment is to be limited to a minimum."

3.Special treatment is "elimination," writes Heydrich.

4.A memo at the Reich Security Main Office explains "special treatment" by the annotation "execution."

5.Special treatment should be carried out by hanging, says Himmler.

6.A report from the Russian front equates special treatment with "liquidation."

7."No meaning other than killing," says former SS-Gruppenfu"rher Mazuw.

8."Everyone knew what it meant," says former SS-Obersturmfu"hrer Hamann.

9.A letter from Himmler to Korherr asks that the term "special treatment" not be used, as the meaning is too well known

10.An SS-Hauptsturmfu"hrer requests more gas vans for Jews to be "treated in a special way."

11.A Gestapo memorandum requests that people "subject to special treatment" be cremated.

Nedan är ett annat exempel på "special treatment". Tror du att Goebbels menade att man skulle skjuta judarna för att våldet mot dem skulle upphöra i koncentrationslägren?

"The violence was officially called to a stop by Goebbels on 11 November, but it continued against the Jews in the concentration camps despite orders requesting "special treatment" to ensure that this did not happen."

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht

Här är ytterligare ett exempel på "special treatment" i Auschwitz. Krigsfångarna i A-B fick alltså samma "special treatment" som judarna. Gasningar? Mord? Knappast.

"For disinfestation facility quarantine POW camp and F.K.L. and troop accommodations POW camp the following work
is to be performed:
6 gas-tight doors. interior wall width 100/200.

Design exactly like the doors for special t.[reatment] of the J.

administrative barracks 900 running meters lattice grates 28 cm wide.” The expression “disinfestation facility quarantine POW camp and F.K.L.”

http://www.vho.org/aaargh/fran/livres6/MATTOGNOst.pdf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in