2014-10-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimeFlow
VT14 var det flickrummet texten, den här gången lost women of science och en om Gösta Berling. Går man tillbaka och plöja igenom gamla LÄS så finns det nästan alltid nånting om genusvetenskap. Det är svårt att inte misstänka nånting är på gång när ca 70000 personer ska skriva ett prov och alla måste läsa igenom texterna för att kamma hem några poäng.

Ja, men vad har det där med understreckare att göra?
Citera
2014-10-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Ja, men vad har det där med understreckare att göra?

Säger bara för mig själv men det känns som om LÄS och under strecket är väldigt lika ibland. Just när det gäller inslag av genusvetenskap. Jag hatar det men läser under strecket i princip varje dag ändå och hoppas på ett bättre resultat på verbal.
Citera
2014-10-29, 18:42
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med om vissa gånger har det varit fascinerande analyser i ämne som historia, intelligens, högre utbildning, världshegemoni men lika ofta har det förekommit feministisk propaganda och flum om nån kvinnlig författare. Läser mer än gärna när det skrivs nånting så aktuellt som den katalanska självförtroende, eller jazzkulturen under Nazityskland eller brainpower och intelligens i USA men tvingar mig själv också att stå ut med alla tråkiga recensioner om författare och varför inte Kön och skygglappar: en feministisk bildningsobjekt.

Så alla kvinnliga författare är klassade som "flum"? Bra jobbat där
Citera
2014-10-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
Samma här, men det feministiska argumenterar jag inte emot för det kommer man inte vinnande ur Men en del propaganda gör det ont i hjärtat av att läsa

Det här är löjligt. Texterna på Understrecket är väldigt diversifierade, ofta djupgående, och skapar därav ett perfekt underlag för att förbättra sin förmåga att förstå texter av olika karaktär. Det är inget propagandakrig som pågår på kultursidan utan människor som skriver vad dom tycker. Sluta leta spöken utan respektera människor som inte har samma åsikter som er.
Citera
2014-10-29, 18:58
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLX.
Så alla kvinnliga författare är klassade som "flum"? Bra jobbat där
Hur får du "nån" kvinnlig författare till "alla" kvinnliga författare?
Citera
2014-10-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Hur får du "nån" kvinnlig författare till "alla" kvinnliga författare?

Flum OM någon kvinnlig författare. Som att alla artiklar som handlar om kvinnor automatiskt är rappakalja. Läs hans mening igen.
Citera
2014-10-29, 19:38
Medlem
Citat:
Säger bara för mig själv men det känns som om LÄS och under strecket är väldigt lika ibland. Just när det gäller inslag av genusvetenskap. Jag hatar det men läser under strecket i princip varje dag ändå och hoppas på ett bättre resultat på verbal.

Reagerade på att du tycker att vissa understreckare genomsyras av feministisk propaganda, vilket jag totalt motsätter mig mot. Som jag uppfattar det tycker du allt går mot det feministiska så fort kvinnliga författare nämns, vilket är ganska galet att tycka. LÄS och understreckare är knappast lika när det kommer till mängd och djup så jag förstår inte riktigt likheterna.

Värt att notera är att underlagen till proven sällan hämtas från SvD (om ens någon gång) utan väldigt ofta från DN.
Citera
2014-10-29, 20:24
Medlem
Begemots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Hur kunde du "veta" det, det var ju olika i olika delar av landet..?
Det finns en riktigt bra metod. Om ens spökskrivarkollega signalerar att han har en kvantitativ del framför sig och man själv sitter med en verbal blir det ganska självklart att det inte finns någon poäng med att ge kunderna helt olika svar och att man därför kan lägga på.
Citera
2014-10-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begemot
Det finns en riktigt bra metod. Om ens spökskrivarkollega signalerar att han har en kvantitativ del framför sig och man själv sitter med en verbal blir det ganska självklart att det inte finns någon poäng med att ge kunderna helt olika svar och att man därför kan lägga på.
Fuska med telefon. Fungerar verkligen det i praktiken?
Citera
2014-10-29, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CLX.
Flum OM någon kvinnlig författare. Som att alla artiklar som handlar om kvinnor automatiskt är rappakalja. Läs hans mening igen.
Är du en hen som vill bli journalist?
TimeFlows poäng är att feminism/genus tar alltför stor utrymme i hp, vilket stämmer. SvD är inte lika dålig än så länge dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Reagerade på att du tycker att vissa understreckare genomsyras av feministisk propaganda, vilket jag totalt motsätter mig mot. Som jag uppfattar det tycker du allt går mot det feministiska så fort kvinnliga författare nämns, vilket är ganska galet att tycka. LÄS och understreckare är knappast lika när det kommer till mängd och djup så jag förstår inte riktigt likheterna.

Värt att notera är att underlagen till proven sällan hämtas från SvD (om ens någon gång) utan väldigt ofta från DN.
Så du tycker att det inte finns några (=vissa) artiklar alls som genomsyras av feministisk propaganda?

Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Fuska med telefon. Fungerar verkligen det i praktiken?
Fel tråd. Men nej, det fungerar ej
Citera
2014-10-29, 20:36
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag antar att du hade 63 på Kvant? 63 har räckt till 1.8 på kvant i alla prov förutom det i våras. Det är förvisso omöjligt att veta om det kommer räcka den här gången men chanserna finns ju absolut.

Ja det stämmer, fick 63 på kvant. 51 på verbala vilket även det är osäkert om det ger 1.1 eller 1.2 på verbala
Citera
2014-10-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Så du tycker att det inte finns några (=vissa) artiklar alls som genomsyras av feministisk propaganda? :

Nej, ta gärna fram en artikel som ligger i linje med vad feministisktperspektiv eller genus skriver. Eller för den delen en artikel som förespråkar hen eller något i den stilen. Att däremot artiklar diskuterar och belyser feministiska företeelser eller bara kvinnliga författare är en annan sak, men det är ju inte i någon mening propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in