2014-10-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Du är ju helt blåst haha. Trodde att det krävdes någon form av tankeförmåga gällande metaforer och abstrakt och subtilt tänkande för att skriva högskoleprovet. Tydligen inte.

Låt vonfanderblad tro att han har rätt.. I veckan så kommer facit revideras
Citera
2014-10-26, 22:19
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Du är ju helt blåst haha. Trodde att det krävdes någon form av tankeförmåga gällande metaforer och abstrakt och subtilt tänkande för att skriva högskoleprovet. Tydligen inte.

Jag tror att du försöker driva med oss nu.
Citera
2014-10-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
"Environmental fiction is moving away from its roots in science fiction and becoming part of mainstream literature "

"A Environmental fiction is now a regular part of contemporary literature."

För att få till att det skulle ha blivit en vanlig del, inte bara en del, av den samtida litteraturen måste du också ta in externa åsikter.
Det är skillnad på nyansering av ord och att inkorporera hela antaganden. I princip samtliga korrekta svarsförslag innehåller ju lättare omskrivningar för att inte ge bort svaret. Däremot är det aldrig rätt att göra antaganden som inte har stöd i texten.
Citera
2014-10-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
Jag är ledsen, men om du nu får 79 rätt på verbala är du sjuk! När du sitter och skriver provet, går det på räls och allt är snorenkelt, eller koncentrerar du dig stenhårt? Känner du redan vid skrivningen att du kommer få alla rätt?
Nej, i princip samtliga svar på LÄS är jag faktiskt i tveksamheter om. ORD, MEK och ENG hade jag däremot inga större betänkligheter över. Jag visste nog att jag satt 2.0 när jag packade ihop, men var förvånad över att jag satte alla rätt på de två sista delproven. Satt riktigt jävla länge med Jan Lööf-delen på LÄS t ex.
Citera
2014-10-26, 22:32
Medlem
jzprs avatar
Går det att spekulera kring hur normeringstabellen kommer skilja sig från i våras? Vad borde det innebära för normeringstabellen att det var rekordmånga som skrev nu till exempel?

Jag är nämligen en poäng från 1,8 på kvantitativa om man utgår från vårens normeringstabell. Skulle vara enormt viktigt för mig att få 1.8 istället för 1.7 på kvantitativa för min studieansökan
Citera
2014-10-26, 22:34
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Går det att spekulera kring hur normeringstabellen kommer skilja sig från i våras? Vad borde det innebära för normeringstabellen att det var rekordmånga som skrev nu till exempel?

Jag är nämligen en poäng från 1,8 på kvantitativa om man utgår från vårens normeringstabell. Skulle vara enormt viktigt för mig att få 1.8 istället för 1.7 på kvantitativa för min studieansökan

Om jag förstod studera.nu rätt så spelar antalet skrivare ingen roll utan vad som spelar roll är hur genomsnittet skrev vilket avspeglar hur svårt det är.
Citera
2014-10-26, 22:35
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag tror att du försöker driva med oss nu.
Ni hade verkligen tur att jag inte skrev provet, jag hade väl höjt snittet så mycket att ingen av er kom in.
Nu vill jag att ni svarar vad Godzilla-filmerna och boken Frankenstein handlar om, utan att googla såklart. Det är on topic eftersom det också har med läsförståelse att göra och en av de nämnda är mycket relaterade till fråga 31.
Citera
2014-10-26, 22:40
Medlem
skäggmannens avatar
Citat:
Ni hade verkligen tur att jag inte skrev provet, jag hade väl höjt snittet så mycket att ingen av er kom in.
Nu vill jag att ni svarar vad Godzilla-filmerna och boken Frankenstein handlar om, utan att googla såklart. Det är on topic eftersom det också har med läsförståelse att göra och en av de nämnda är mycket relaterade till fråga 31.

Lägg ner.
Citera
2014-10-26, 22:41
Medlem
Citat:

De som är drivna och begåvade gör nog HP i ungefär lika stor utsträckning från ett år till ett annat. Däremot skulle jag gissa att det finns en större fluktuation bland de som skriver för att "prova på", i synnerhet om arbetsmarknaden är tight ökar dessa i antal. De gissar jag, fördomsfullt, kommer att burra in sig runt eller under medel, och hjälper därmed till att släppa in nominellt flera i de högre segmenten.
Senast redigerad av Flattire 2014-10-26 kl. 22:47.
Citera
2014-10-26, 22:53
Medlem
Absenors avatar
Kommer få ungefär 0.7-0.9 om man kollar från gamla hp. Är fan rätt nöjd ändå, trodde jag skulle få <0,5
Citera
2014-10-26, 23:09
Medlem
Storalfs avatar
Citat:

Jag antar att du hade 63 på Kvant? 63 har räckt till 1.8 på kvant i alla prov förutom det i våras. Det är förvisso omöjligt att veta om det kommer räcka den här gången men chanserna finns ju absolut.
Citera
2014-10-26, 23:26
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Det var kul så länge det varade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in