Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Inte ens vetenskapen kan bevisa Guds existens eller ickeexistens.
Om du köper en lott så hoppas du och tror att du skall vinna på den , eller hur?
Tro är att tro och ett hopp om en Gud,svårare än så är det inte.
Nej, vetenskapen kan inte bevisa Guds ickeexistens. Vetenskapen kan heller inte bevisa Tomtens, Tandféns eller Bigfoots ickeexistens. U see where I'm going here?
Om man köper en lott hoppas man på att man vinner, ja. Man tror inte att det är särskilt sannolikt att man ska vinna dock, om man inte är sinnessjuk eller helt har missförstått vad sannolikhet innebär.
Tro är en tro ja. Det vi kritiskt tänkande människor ställer oss fundersamma till är varför en människa med i övrigt helt normal intelligens skulle finna det nödvändigt att tro på något som helt saknar bevis och motsäger allt vi vet om universum.
Jag kan förstå att man
önskar att det finns en övernaturlig fader som älskar oss alla. Jag kan inte förstå hur man faktiskt kan
tro att det gör det. Det finns en jäkla massa saker jag önskade fanns, men jag är inte så naiv att jag tror att de faktiskt existerar trots att det inte finns några bevis eller rimliga anledningar att tro på det.