2014-10-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
"If you could argue with religious people, there would be no religious people."
- House M. D.
"Bang on target,pal".
Hassan
Citera
2014-10-28, 18:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tycker du inte det är konstigt? Att tro på något utan bevis? Du måste väl ha fått din tro från någonstans?
Eller känns det bra att tro,är det därför du tror?
Konstigt? Inte konstigare än att jag föddes och under åren började förstå att: jaha jag skall dö också!
Det är väl som att inte tro på något som inte går att bevisa. Man väljer liksom att tro på det som inte går att bevisa eller att inte tro.
En sak har vi i alla fall gemensamt: Det eviga orerandet om Gud som ej kan bevisas.
Citera
2014-10-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Konstigt? Inte konstigare än att jag föddes och under åren började förstå att: jaha jag skall dö också!
Det är väl som att inte tro på något som inte går att bevisa. Man väljer liksom att tro på det som inte går att bevisa eller att inte tro.
En sak har vi i alla fall gemensamt: Det eviga orerandet om Gud som ej kan bevisas.
Fast jag tror faktiskt vetenskapen har bevisat att vi människor dör.....
Med din logik så kan du helt plötsligt börja tro på vad som helst?
Citera
2014-10-28, 18:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nej jag är en mycket, mycket kritisk person som inte går på vad som helst.
Tron är något jag tagit till mig och den är en naturlig del av mig.
Citera
2014-10-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej jag är en mycket, mycket kritisk person som inte går på vad som helst.
Tron är något jag tagit till mig och den är en naturlig del av mig.
Fast du tror ju på en Gud,helt utan bevis. Och du tror dig även veta lite saker om denna Gud. Vad den vill och vad den kräver av dig som människa. (om jag förstått dig rätt i andra trådar) Sådana fantasier (förlåt för ordvalet... ) måste väl komma från nånstans? Låter helt otroligt att en mycket kritisk person ska komma fram till något sådant.
Citera
2014-10-28, 18:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag kartlägger inom (mitt område)och är både generell och operativ analytiker. Så jag tror inte på det jag ser eller hör eller tror hur som helst. Inte så lättledd och lättlurad men tror på Gud det gör jag.
Citera
2014-10-28, 19:09
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elfsyssel
Klarar du inte av att förstå vad jag skriver?
Tyvärr jag kan inte hjälpa dig då. Men försök igen. Vet inte vad du lider av förvisso.
Allergi mot idioti.

Testa nu läs TS om du kan, du missade ju uppenbart det grovt inför detta inlägget med.
Vad du skriver som är OT skiter jag i.
Citera
2014-10-28, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Allergi mot idioti.

Testa nu läs TS om du kan, du missade ju uppenbart det grovt inför detta inlägget med.
Vad du skriver som är OT skiter jag i.

Jag har ingen lust att "diskutera" med dig, om du ursäktar.
Citera
2014-10-28, 19:33
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
The Thing God Doesn't Know:
http://youtu.be/U6-zi25GgVE

Det roliga med videon är att den är bestående av subjektiva antaganden om vad den objektiva bedömningen vore i förhållandet till subjektiva antaganden om en förutfattad lustkänsla. Att bedömningen skulle representera någon sorts svarslöshet.

Givetvis känner inte alla alltid lust inför de situationer som presenteras i videon, vissa känner eller kommer att känna avsky eller olust och några absolut ingenting inför fantasier, det handlar alltså om en subjektiv upplevelse som både kan säga "bu" eller "bä" - och detta vet ett gudomligt medvetande... det gör dock inte den fördomsfulla, gudlösa och (den till döden) oerfarna ateist som gjort videon.

mvh
Mattias
Senast redigerad av MattiasBeming 2014-10-28 kl. 20:24.
Citera
2014-10-28, 20:24
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Det roliga med videon är att den är bestående av subjektiva antaganden om vad den objektiva bedömningen vore i förhållandet till subjektiva antaganden om en förutfattad lustkänsla. Att bedömningen skulle representera någon sorts svarslöshet.

Givetvis känner inte alla lust inför de situationer som presenteras i videon, vissa känner avsky eller olust och några absolut ingenting inför andras fantasier, det handlar alltså om en subjektiv upplevelse som både kan säga "bu" eller "bä" - och detta vet ett gudomligt medvetande... det gör dock inte den fördomsfulla, gudlösa och (den till döden) oerfarna ateist som gjort videon.

mvh
Mattias

Nej, vadå? Gud vet ju allt, eller hur? Således borde Gud veta exakt hur alla känner det i olika situationer.
Citera
2014-10-28, 20:26
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Nej, vadå? Gud vet ju allt, heller hur? Således borde Gud veta exakt hur alla känner det i olika situationer.
Precis, framgick inte detta så greppade du inte andemeningen i det jag framförde. Ett gudomligt medvetande har upplevt allt från den djupaste lust, avsky, lidande och lycka till den största av alla euforiska känslor så detta vet hur det kan kännas i de situationer som presenteras.

mvh
Mattias
Senast redigerad av MattiasBeming 2014-10-28 kl. 20:36.
Citera
2014-10-28, 20:27
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Precis, framgick inte detta greppade du inte andemeningen i det jag framförde.

mvh
Mattias

Jo, fast du överanalyserar ju videon genom att märka ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in