2014-10-28, 18:16
Medlem
...mycket nu... men till dig som samlar till FUPen så går jag in på pressbyråkiosken imorgon vid 17-tiden och betalar in 253 kronor. Detta är ett löfte.
Även om pengarna räcker till nu så bjuder jag isf på pizza, och nu måste jag tyvärr iväg igen...
Citera
2014-10-28, 18:19
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
27 oktober 2014
PG-inbetalning 247,00 kr
PG-inbetalning 250,00 kr
PG-inbetalning 200,00 kr
PG-inbetalning 200,00 kr
PG-inbetalning 259,00 kr
PG-inbetalning 252,00 kr
PG-inbetalning 200,00 kr
PG-inbetalning 300,00 kr
PG-inbetalning 251,00 k
Detta har kommit in än så länge men det uppradas säkert i morgon

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hoppas pengarna räcker. Jag kollade mitt konto i morse och mina pengar har satts in på kontot. Men vad händer om det inte blir tillräckligt, kan man då köpa delar av FUP.

Vi får kanske be Haterer om en uppdatering. Jag vill gärna se att min summa har kommit till rätt konto
Nantale: Som du ser ovan så har det redan kommit in tillräckligt med pengar om man räknar in både dina och mina också. Men sen vill vi ju att hen som utför jobbet ska leva gott under tiden också, så det är bara att fylla på
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-28 kl. 18:55.
Citera
2014-10-28, 18:28
Medlem
Jag har försökt läsa ikapp lite. Ser inte att det skrivits om Yaras mamma.
Enligt dagens BLT är hon och Yaras syskon på väg hit för att närvara vid rättegången.
Citera
2014-10-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Enligt dagens BLT är hon och Yaras syskon på väg hit för att närvara vid rättegången.
Att syskonen ska hit är en nyhet för oss i tråden. Står det verkligen så i dagens BLT?
Citera
2014-10-28, 18:31
Medlem
Iobberknolls avatar
Expressen har redan börjat formulera sin rapportering av Yarafallet. De verkar köra snyftvarianten med föräldrarnas lidande i centrum Jag tror jag käks.

http://minfil.org/T4Kbgfbebb/yarahannaldrigsnyft_terf_renasmedfamiljen.JPG
Citera
2014-10-28, 18:33
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake

Vill du vara snäll och citera eller ta en skärmdump på artikeln?
Citera
2014-10-28, 18:33
Medlem
P4 Blekinge rapporterar från rättegången hela dagen imorgon.
Citera
2014-10-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jo, jag har också uppfattat att hon sa att hon hade slagit barnen. Men det krävs kraft och beslutsamhet för att slå ihjäl någon, och Amani verkar varken ha det ena eller det andra. Därför tror jag mer på Rami som gm. Även om hon också deltagit.
Detta med brännmärkena på Yaras kropp visar att han var fullt kapabel att passera alla gränser.
Men vi vet inte. Hoppas vi vet efter rättegången, men jag tvivlar på det.

Jag tänker att Yara var bara åtta år gammal. Hennes kompis - som fick höra någonting som vi tolkar som att Rami hade bränt henne med cigaretter - är antagligen lika gammal. Det kan stämma precis, att Rami bränt henne, men samtidigt kan det också vara så att det var Yaras egen pappa, eller någon annan som brukade bränna henne med cigaretter. Jag försöker bara få en bild av denna konversation mellan dessa två åttaåriga barn. Kallade Yara Rami för pappa eller kallade hon honom för Rami eller för morbror. Det vore bättre att kalla denna skolkamrat som vittne, än att kalla dit Jan Hjärpe. Jag antar att det är Madis försvarsadvokat som vill ha dit Hjärpe. Synd att Arbogamörderskan inte fick någon Tysklandskännare till sin rättegång. Jag hoppas att ni förstår att jag yxar till lite här. Min poäng är ändå att personer som bott i Sverige som Madi har gjort får antas känna till vad man får eller inte får göra här. Och om tvingas till någonting brottsligt så finns det myndigheter att vända sig till. Madi förstod detta tidigare när han anmälde Rami för misshandel. Hon förstod också att spela dum när hon greps för stöld.
Citera
2014-10-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tippar på att kvinnan kommer få ett utbrott riktat till sin man. Mannen kommer vara kolugn och se oskyldig ut med en undrande blick.

Jojo, nog kommer han att se så oskyldig ut...han har ju uppgivit i förhören att han är rädd för hustrun, som ska ha misshandlat honom flera gånger och som bestämmer i hemmet Rami pekar ut sin hustru som tokig och sinnessjuk. Vidare beskriver han sig själv som feg och svag för att han inte ingrep mer resolut, när Amani sprang omkring med en brödkavel...enligt Sydöstran 25/10
När ska Amani fatta och berätta sanningen??
Citera
2014-10-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Förlåt, men varför letar du efter förmildrande omständigheter? Själv vill jag se båda få livstid på anstalter där de inte tas så bra om hand av sina medfångar.
Jag tvivlar också på att Yara haft direkt ork att skrika efter att ha misshandlats så svårt under flera timmar. Hon borde väl snarare ha skrikit som mest under början av misshandeln, vilket hon antagligen inte gjort för då borde väl grannarna ha reagerat?

Tja, jag är väl lite sådan att jag önskar att ondskan inte fanns. Det blir väl lite lättare att hantera om det är ett blint raseri som resulterar i ett vansinnesdåd än att det är utstuderad ondska som avsiktligt mördar en försvarslös liten flicka. Lite så kanske.
Citera
2014-10-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag satte in 222:- i morse så det borde väl kommit in tills imorgon.

Hakar på här...jag satte in 292 :- i går, borde synas i dag..
Citera
2014-10-28, 19:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag antar att det är Madis försvarsadvokat som vill ha dit Hjärpe.
Nej, det är det inte. Madis försvarares bevisningsåberopande är postat i tråden, och där ingår inte något förhör med Hjärpe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in