2014-10-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det finns en sjuk plan i detta och det är Madi som gjort vad Rami sagt åt henne, och nu börjar hon inse att Ramis plan endast går ut på att rädda sitt eget skinn. Om det var så att Madi faktiskt inte insåg att Yara var död och det var Rami som misshandlade Yara börjar det bli lite mer begripligt. Madi informerar Yaras mamma att hon slår barnen, Madi filmas i duschen, Madi ringer ambulans, och tar på sig skulden och spelar tokig när hon förhörs och undersöks.

Följdfrågorna är vem av dessa två förstod först att Yara var död eller vem kvävde henne?

Enligt ambulanspersonalen ska Amani ha frågat "Klarar hon sig?" medan de gjorde upplivningsförsöken. Kan vara beräkning bakom, med tanke på att hon hanterade kroppen, duschade, klädde på osv. Kan också hända att hon var chockad och först då insåg hur det låg till.
Brännmärkena är det som avgör saken för hur jag ser på det. Passerar man den spärren så finns det nog inga gränser. Mitt i allt detta ohyggliga så är det bilden av en vuxen man som fimpar en cigarett mot en barnfot som är starkast.
Citera
2014-10-28, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror också mer på Rami som gärningsman till det grova våldet, och det var från första stund. Jag vet inte om jag ska kalla det för förutfattade meningar eller erfarenhet!

Det jag tänkte på var mer tidslinjen, för det är ju märkligt att Madi informerar Yaras mamma att hon slår ungarna samma kväll som Yara hittas död!

En viktig aspekt är om de egna ungarna misshandlades eller visar tecken på att de varit utsatta för våld. Jag misstänker att det är ett påhitt att hon slår sina egna barn. Hon använde pluralis om barn när det var Yara som misshandlades.

Det finns en vandringssägen i Sverige om hur utökade styvfamiljer lever i sämja, och att pappa är tomte till alla barnen. Min erfarenhet är att styvbarn far illa i Sverige och att alla gemensamt verkar för att mörka hur illa det kan bli under uppväxten med föräldrarnas nya partners. Vid bodelningar ser man folks verkliga känslor till dem som benämns som bonusföräldrar. Och hur svårt det är för bonusbarn att få ut sitt rättmätiga arv.

Det finns en sjuk plan i detta och det är Madi som gjort vad Rami sagt åt henne, och nu börjar hon inse att Ramis plan endast går ut på att rädda sitt eget skinn. Om det var så att Madi faktiskt inte insåg att Yara var död och det var Rami som misshandlade Yara börjar det bli lite mer begripligt. Madi informerar Yaras mamma att hon slår barnen, Madi filmas i duschen, Madi ringer ambulans, och tar på sig skulden och spelar tokig när hon förhörs och undersöks.

Följdfrågorna är vem av dessa två förstod först att Yara var död eller vem kvävde henne?
Den som ljuger håller sig ofta nära sanningen. Jämför med Christine Schurrer som drog en historia för en kompis om hur hon blev fråntagen en hammare i säkerhetskontrollen på flyget. Då hade hon alltså dan innan slagit ihjäl två barn i Arboga m en hammare. Självklart hade hon inte blivit fråntagen nån hammare på flygplatsen, men den låg i hennes medvetande o kom med i en helt annan historia som hon dukade upp...
Citera
2014-10-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den som ljuger håller sig ofta nära sanningen. Jämför med Christine Schurrer som drog en historia för en kompis om hur hon blev fråntagen en hammare i säkerhetskontrollen på flyget. Då hade hon alltså dan innan slagit ihjäl två barn i Arboga m en hammare. Självklart hade hon inte blivit fråntagen nån hammare på flygplatsen, men den låg i hennes medvetande o kom med i en helt annan historia som hon dukade upp...
Intressant, den hade jag inte hört förut. Vem av de två tror du ljuger bäst i det här fallet?
Citera
2014-10-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Var det nära sanningen att Arbogamörderskan hade blivit fråntagen en hammare? Om mannen och kvinnan i det här fallet båda ljuger så vad är då nära sanningen?
Citera
2014-10-28, 13:37
Medlem
Madi och Yaras biomamma hade kontakt per sms/telefon/skype med början redan kl 08.30 till sen kväll ca 21-tiden då biomamman ville prata/se Yara. Då uppgav Madi att Yara sov. Jag tror att Yara redan då var död.
Citera
2014-10-28, 13:41
Medlem
Hårdbevakad rättegång

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/hardbevakad-rattegang-vantar
Citera
2014-10-28, 13:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hårdbevakad rättegång

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/hardbevakad-rattegang-vantar
Citat:
Den mordmisstänkte mannen och kvinnan får inte ha kontakt och ska hållas separerade.

- Vi har häktespersonal och en polis på plats som ska säkerställa att så sker. Jag kommer också att prata med de två tilltalade innan och understyrka att de inte får kommunicera med varandra. I nödfall har vi medhörningsrum, säger Laila Kirppu, som menar att tingsrätten har beredskap om ordningen störs av antingen de åtalade eller av åhörare.

Jag skulle inte bli särskilt förvånad om någon av de båda (eller båda två) försöker sig på att tala med den andra.
Citera
2014-10-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag skulle inte bli särskilt förvånad om någon av de båda (eller båda två) försöker sig på att tala med den andra.

Jag tippar på att kvinnan kommer få ett utbrott riktat till sin man. Mannen kommer vara kolugn och se oskyldig ut med en undrande blick.
Citera
2014-10-28, 13:57
Medlem
Citat:

Inte jag heller och hur skall bioföräldrarna klara rättegången? Dom kan kanske bevittna rättegången från ett särskilt rum?
Senast redigerad av Remark 2014-10-28 kl. 14:00.
Citera
2014-10-28, 13:58
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Jag förväntar mej dramatiska utspel av Madi. En svår uppgift för häktesvakterna - när ska man ingripa? Och hur mycket?
Det har hänt att de fått lägga sej på den tilltalade för att förhindra kalabalik.
Domaren bestämmer väl vilka åtgärder som ska vidtas.
Skrik och gap från fler får man kanske räkna med?
Citera
2014-10-28, 14:05
Medlem
Undrar om det har förkommit konkreta hot mot dem eftersom säkerheten är så i fokus. Det är ju inte som att de hör till ett kriminellt gäng.
Citera
2014-10-28, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag förväntar mej dramatiska utspel av Madi. En svår uppgift för häktesvakterna - när ska man ingripa? Och hur mycket?
Det har hänt att de fått lägga sej på den tilltalade för att förhindra kalabalik.
Domaren bestämmer väl vilka åtgärder som ska vidtas.
Skrik och gap från fler får man kanske räkna med?
Jag har varit med på rättegångar där tilltalade haft hand- och fotbojor + spottluva. Kan vara underhållande. Tre, fyra varningar brukar det bli innan misstänkt förvisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in