2014-10-28, 08:59
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
J
Sen har hon på några veckor staplat tillkortakommanden. När begriper Löfven att hon är en belastning?

Aj då, hur kunde jag tro att Löfven ska se belastningen Romson? Han har ju fullt upp med den egna inkompetensen.
Citera
2014-10-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Han är visst även dömd för skadegörelse under ett knarkrus, enligt Niklas Svensson på Twitter.

Skadegörelse har även Åsa Romson gjort sig skykdig till när hon
A. Förgiftar Stockholns vattenmiljö med giftig bottenfärg
B. Förgiftar Stockholmsluften med orenade avgaser från sitt dieselaggregat
C. Släpper ut orenat avloppsvatten från sin båt "Jens Kill"
Att en miljöminister bär sig så illa åt är ett missbruk i sig.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-28 kl. 09:06.
Citera
2014-10-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Vad är problemet egentligen? Killen har tagit sitt straff. Ska man straffas livet ut för någonting man gjort en gång?

Hur vet du att han bara en enda gång tappat omdömer totalt under inverkan av sitt missbruk? Man är inte missbrukare bara en kort liten stund. Missbruksrelaterad problematik byggs upp under lång tid, och försvinner inte utan vissa besvär ut ur kroppen eftersom allt missbruk även angriper psyket.

Han har åkt fast en gång. Hur stort är mörketalet?
Citera
2014-10-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Hur vet du att han bara en enda gång tappat omdömer totalt under inverkan av sitt missbruk? Man är inte missbrukare bara en kort liten stund. Missbruksrelaterad problematik byggs upp under lång tid, och försvinner inte utan vissa besvär ut ur kroppen eftersom allt missbruk även angriper psyket.

Han har åkt fast en gång. Hur stort är mörketalet?
Är han missbrukare nu också? Det var något nytt! Nya uppgifter hela tiden.. Har du belägg för detta?
Vad mer kommer att komma upp? Att han är pedofil, våldtäktsman och seriemördare?

Och hur vet du att denna person efter sitt utdömda straff fortsätter att begå brott?
Visste du att man kan bruka droger utan att vara en missbrukare?
Och hur stort är mörkertalet bland de som inte har åkt fast?

Om det inte spelar någon roll om man har tagit sitt straff så borde du bli chockad av listan jag lade upp på förra sidan. MÅNGA politiker som skulle sparkas ut

Ser på din signatur att du skriver "• E X T R A • E X T R A • E X T R A •
Åsa Romsons närmaste medarbetare i knarkhärva
Narkotikapolisen uppger att mannen varit så påverkat av sitt missbruk att han tappat all kontroll."

Varför hittar du på saker? Kan inte se någonstans att Narkotikapolisen har uppgett detta, jag har inte heller sett någonstans att han är en missbrukare.

Källa på det tack! Annars så kan du sluta sprida lögner!
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2014-10-28 kl. 09:40.
Citera
2014-10-28, 09:38
Medlem
skeggmuffs avatar
Lite klantigt av snubben, och jag håller fullständigt med om att MP är ett parti fullt av clowner. Dock tycker jag att både cannabis och svamp (Iallfall toppslättskivlingen som växer vilt i Sverige under höstmånaderna) ska legaliseras. Så jag tycker killen förtjänar att stanna kvar så länge han inte visar sig vara en jubelidiot på andra sätt..
Citera
2014-10-28, 10:01
Medlem
Personligen ser jag inget problem med detta. Det ska vara tillåtet och socialt accepterat att ha gjort misstag. Så länge det inte handlar om dubbelmoral exempelvis Åsa som gjort karriär på miljöfrågor för att sedan använda giftiga färger osv. Om den här killen skulle ha byggt karriär på missbruks- och narkotikafrågor, så skulle jag nog se mer allvarligt på situationen. Tycker nämligen inte man ska förmedla budskap och åsikter till andra som man själv inte följer i politiska sammanhang. Däremot ser jag sådant här som mer allvarligt än tex En åsikt på facebook eller ett klädesplagg (Se SD drevet).

Visst kanske han behöver lite extra granskning, men det är inte ens på snudden så allvarligt som Åsa. Kanske Åsa ville ha ett litet svart får? Menar detta kom ju rätt så lägligt
Citera
2014-10-28, 10:11
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Citat:

Ser på din signatur att du skriver "• E X T R A • E X T R A • E X T R A •
Åsa Romsons närmaste medarbetare i knarkhärva
Narkotikapolisen uppger att mannen varit så påverkat av sitt missbruk att han tappat all kontroll."

Varför hittar du på saker? Kan inte se någonstans att Narkotikapolisen har uppgett detta, jag har inte heller sett någonstans att han är en missbrukare.

Källa på det tack! Annars så kan du sluta sprida lögner!

HAn uppger ju själv i förhör att han var kraftigt alkoholpåverkad när han beställde hem svamparna att han varken kan förneka eller dementera att han gjorde det. Det tyder väl ändå på att han tappat all kontroll eller? Lägg av att försvara honom nu det håller liksom inte.
Citera
2014-10-28, 10:22
Medlem
Citat:
Har du källa på att han är narkoman?

Om han beställt "varorna" till någon annan än sig själv är det väl ännu värre. Knarklangare på Rosenbad? Jag ser fram emot den klatschiga rubriken.

Eftersom han trubbar av sin hjärna med både narkotika och alkohol är det väl ett blandmissbruk det är frågan om.
Citera
2014-10-28, 10:24
Medlem
FrozenFists avatar
Vad många överdriver. Att EN person begår ett mindre allvarligt brott, samt erkänner och är ångerfull, är inte hela världen
Citera
2014-10-28, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Fast personen är tjänsteman i kansliet, han sitter inte i regeringen.

Hahahaaa ... Ja, vi kanske ska var glada för att han inte jobbar inom försvaret och flyger JAS-plan.
Citera
2014-10-28, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Vad många överdriver. Att EN person begår ett mindre allvarligt brott, samt erkänner och är ångerfull, är inte hela världen

Det finns massvis med företag som inte anställer dömda personer men i politiken går det bra. Jävla hyckleri som vanligt.
Citera
2014-10-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix Wright
HAn uppger ju själv i förhör att han var kraftigt alkoholpåverkad när han beställde hem svamparna att han varken kan förneka eller dementera att han gjorde det. Det tyder väl ändå på att han tappat all kontroll eller? Lägg av att försvara honom nu det håller liksom inte.

Du är nog lite förvirrad nu.
Han sade att han var påverkad av alkohol ja. Gör det då honom till en missbrukare? Snälla någon kom igen nu.
Som jag skrev förut så är det ju ganska uppenbart att han skyllde på alkoholen för att inte förstöra sitt liv.
Jag försvarar vem jag vill så att puckon med bekräftelsebehov inte ska sitta och hitta på och överdriva saker, vilket sker i denna tråd.
Om vi ska utgå ifrån "kansken" så kan vi då också anta att någon annan har beställt de i hans namn till hans adress? Det är precis lika möjligt enligt ditt resonemang. Om man ska gissa till sig saker då.

Konstigt. Varför håller ni er inte till fakta? Detta är ingen gissningsstuga.

Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Om han beställt "varorna" till någon annan än sig själv är det väl ännu värre. Knarklangare på Rosenbad? Jag ser fram emot den klatschiga rubriken.

Eftersom han trubbar av sin hjärna med både narkotika och alkohol är det väl ett blandmissbruk det är frågan om.
OM! Det är ingenting som säger att han har gjort det. Man kan inte bara ANTA saker för fan!
Tänk OM han har köpt kärnvapen ifrån Iran och armerade en bomb under Rosenbad igår! Tänk om! Det kan faktiskt vara möjligt!

Som sagt, håll er till fakta och sluta hitta på saker. Suck!
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2014-10-28 kl. 10:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in