2014-10-29, 17:40
Medlem
MellowMyMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19575768.ab
När 24 personer i riksdagen öppet medger att de använt narkotika och den aktuelle tjänstemannen har två narkotikarelaterade domar i meritförteckningen råder det ingen större tvekan om att han har svårt att hålla sig drogfri.
Dricker du alkohol någon gång i månaden? Då råder det ingen större tvekan om att du har svårt att hålla dig drogfri.
Citera
2014-10-29, 17:48
Medlem
Midus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Menar du att det där andra partiets alla skandaler inte har hänt? Menar du att man inte ska skriva om ledare för Sveriges tredje största parti som begår dumheter på fyllan. bara för att det är Ditt parti?

Är det att vara saklig och objektiv.

Känns som att du gärna vill att allt ska vara objektivt men inte för dig och dina vänner. De ska få härja fritt och begå vilka dumheter som helst. Drev, kallar du det, jag kallar det för objektivt. Därför att det har hänt. Media skriver om det. Skyll inte på media. Skyll på dina kompisar till stolpskott istället. Det är de som begår dumheterna.

Precis det Åsa Romson får utstå nu.

Jag har en fråga till dig: Tillhör du begåvningsreserven på riktigt, eller vill du bara framstå som idiot?

-När påstår jag att skandalerna kring Sverigedemokraterna "inte har hänt"?
-När påstår jag att Sverigedemokraterna är "mitt parti"?
-Vilken ledare för Sveriges tredje största parti har "begått dumheter på fyllan"?
-När påstod jag att granskning inte skall vara objektiv för mig och "mina vänner"?
-Vilka är dessa du kallar "mina vänner"?
-"Drev, kallar du det"... Var då? Det var ju DU som använde det ordet, inte jag.

DU stämplar mig med politiska epitet på obefintlig grund.
DU anklagar MIG för att inte förespråka objektivitet.
Samtidigt är det DU som är motsatsen till objektiv, det framgår ju för i helvete redan i din SIGNATUR hur "objektiv" du är.

Snacka om att slå knut och hål på sig själv. Lär dig tänka och skriva logiskt och korrekt, eller avstå.
Tack för höstens största skratt. Du skrapade precis pannan i betongbottnen av avskrädesbrunnen för trasiga inlägg. Mycket roande.
Citera
2014-10-29, 18:31
Medlem
Retar mig mer på nepotismen i politiken. Det är i varje fall inte hyckleri av mp
för de har väl aldrig kämpat för hårda nypor mot narkotika. Det är mer
ett drogliberalt hippieparti
Citera
2014-10-29, 19:30
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowMyMind
Dricker du alkohol någon gång i månaden? Då råder det ingen större tvekan om att du har svårt att hålla dig drogfri.
Svårt att se hur din fråga relaterar till MPs rekrytering av medarbetare.
Jag har aldrig haft en tanke på att arbeta för något politiskt parti allraminst MP.
Om jag sen tar sprit varje dag påverkar jag inte svenska folket i samma grad som de i regeringskansliet gör.
Mitt förslag är att du ställer frågan till de som arbetar i och ikring regeringen eftersom de har väljarnas förtroende att förvalta.
Citera
2014-10-29, 19:55
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Och om det hade varit en SD vice statsminsiter som anställt en dömd knarksmugglare?

Bara undrar....
Citera
2014-10-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Och om det hade varit en SD vice statsminsiter som anställt en dömd knarksmugglare?

Bara undrar....

Då hade man ältat det i evigheter. Bara att se på "järnrörsskandalen". Egentligen bara en halvtaskig fylla som säkerligen alla människor som brukar alkohol haft. Det borde stå sig ganska slätt mot knarksmuggling men det ena kommer ältas i evigheter medan det andra redan är snudd på glömt.
Citera
2014-10-29, 20:07
Medlem
MellowMyMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Svårt att se hur din fråga relaterar till MPs rekrytering av medarbetare.
Jag har aldrig haft en tanke på att arbeta för något politiskt parti allraminst MP.
Om jag sen tar sprit varje dag påverkar jag inte svenska folket i samma grad som de i regeringskansliet gör.
Mitt förslag är att du ställer frågan till de som arbetar i och ikring regeringen eftersom de har väljarnas förtroende att förvalta.
Jag vänder mig mot dit språkbruk.

Du driver tesen att Christian Valtersson är missbrukare, och använder fraser som "svårt att hålla sig drogfri". Jag menar att du aldrig skulle prata så om personer som brukar alkohol på månatlig basis – vilket sannolikt inkluderar majoriteten av riksdag och regering.

Du är alltså inkonsekvent i dina resonemang. För trots allt visar ju forskningen att de aktiva substanserna i psykedeliska svampar (psilocybin och psilocin) skadar hjärnan avsevärt mindre än alkohol, och att de inte är vanebildande på samma sätt.

Det har viss relevans.
Citera
2014-10-29, 20:38
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowMyMind
Jag vänder mig mot dit språkbruk.

Du driver tesen att Christian Valtersson är missbrukare, och använder fraser som "svårt att hålla sig drogfri". Jag menar att du aldrig skulle prata så om personer som brukar alkohol på månatlig basis – vilket sannolikt inkluderar majoriteten av riksdag och regering.

Du är alltså inkonsekvent i dina resonemang. För trots allt visar ju forskningen att de aktiva substanserna i psykedeliska svampar (psilocybin och psilocin) skadar hjärnan avsevärt mindre än alkohol, och att de inte är vanebildande på samma sätt.

Det har viss relevans.
Eftersom din avsikt är att flytta fokus och bedriva om än mild knarkpropaganda hör den diskussionen hemma i annat forum.
Det som gäller här är att den anställde som du ger namnet på kommer att förknippas med sina narkotikarelaterade domar.
Hur konstig lagen än verkar för dig så är alkohol tillåtet och psilocybin inte.
Har man åkt dit för knark två gånger så finns det mer under ytan. Hur många gånger har du själv åkt fast?
Citera
2014-10-29, 20:54
Medlem
Kadeks avatar
Blir man inte placerad i säkerhetsklass på regeringskansliet? Typ klass två eller tre.
Citera
2014-10-29, 21:36
Medlem
dindummers avatar
Detta är något som absolut inte är okej. Vi pratar om en post där det är a-o att ha förtroende. Jag skriver detta och är medveten till det fullaste att detta hände för flera månader sen och att han avtjänat sitt straff, hans gärningar bör således vara förlåtna men han kvalificerar ändå inte in till att medverka i ett parti som har så stort inflytande i riksdagen om jag får säga mitt.

Skandaler och dumheter blommar för fullt när det kommer till Romson och ja - Hittills så har hon visat ett mycket dåligt omdöme. En ypperlig talare men som visar stora brister i vad gäller beslutstänkande. Bara ideén att anställa en sådan person får en att ha kalla kårar längs ryggraden och det visar ju också vart miljöpartiet står kring dessa frågor. Miljöpartiet var också det parti där flest medlemmar hade testat droger. Ja, man är bara människa som ordspråket brukar lyda men partier som för en politik och som samtidigt motarbetar den i en dubbelmoral bör överväga ett annat yrke. Vi talar om Sveriges befolkning som man har för avsikt att styra över, för mig är det orimligt.

Hade ett parti som Moderaterna med Reinfeldt eller SD med Åkesson råkat ut för samma sak så hade det absolut blivit mer liv i lådan. Inte nog med att båda partierna är större än MP, utan också för att tidningarna inte är oberoende. Som väl känt så är journalister till stor del rödgröna, det handlar inte om att dom är klokare utan för att dom umgåtts med sina jämlikar och utvecklat detta. Visst är det en konspirationsteori men osanning tycker jag mig icke komma släpandes med.

En spinnoff. Idag/igår pratades det på radion RixFM hurvida det var okej. Största andelen personer som fick komma till tals genom att ringa in var före detta förbrytare som alla var enade om att man inte skall vara stämplad livet ut. Jag håller med, man har alltid en möjlighet till att förändra sitt tidigare förflutna till något bättre. Att däremot kandidera och bli anställd hos ett såhär stort parti med denna syn på narkotikapolitiken är helt åt helvete.
Citera
2014-10-29, 21:45
Medlem
Schweizergardes avatar
Kan bara konstatera så som många andra i tråden; förbrytaren är queer och miljöpartist och därför undantagen djupare kritik.
Citera
2014-10-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweizergarde

SvD håller tydligen med då de idag har gjort en "feature" på webbsidan om Romsons klavértramp.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/romsons-stormiga-regeringsdebut_4051651.svd

Ja, säg vad man vill. Men nog får man ge MP beröm för att vara konsekvent. Jag menar, vad vore MP utan riktiga missbrukare i högsta ledningen?

MP = MissbruksPartiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in