2014-10-27, 20:41
Medlem
NextGenAthletes avatar
Någon jävla måtta måste det finnas. Riksdagsledamöter som stiftar lagar som den övriga befolkningen tvingas lyda under måste självklart själva respektera dessa. Eller... Jag glömde, Rosenbad står över resten av landets befolkning. Dit kan hycklarjävlarna i riksdagen skicka sina lika goda kålsupare.

Jag hade inte brytt mig om det inte var för att mannen är politiker.

Någon påstod tidigare i tråden att mannen även är dömd för skadegörelse. Är det bekräftat?
Citera
2014-10-27, 20:44
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Sluta projicera subjektivt tyckande kring narkotika i detta fall och försök inse att t.ex moderater fick avgå för att de ej betalat tv-licens och ställ dig frågan om vad som är värst i allmänhetens ögon. Att Åsa anställer en sådan person måste bero på nepotism och inget annat vilket gör det riktigt jävla vidrigt. Personen är inte anställd på meriter utan trotts tom "negativa meriter" som att vara med i straffregistret så får han anställning beroende på att han har rätt föräldrar.

Om folk vill punda så är det ok för mig men jag vill inte att pundare ska kunna vara med och bestämma/påverka hur jag ska leva mitt liv. Jag vill inte ha pundare som poliser/brandmän/politiker etc. lika lite som jag vill ha alkoholister inom dessa yrken. Kan man inte leva sitt liv utan att bli hög på diverse preparat så är man en svag individ.

Det är inte att han är dömd som är problemet, problemet är att han är en äcklig svag individ som fått jobb på grund av nepotism. Han förtjänar inte detta och Åsa borde skämmas.

Du vet att alla som nyttjar "droger" inte missbrukar, va?
Att det går att föra ett helt normalt liv trots en flaska vin, en joint eller... håll i dig nu... en svamp på helgen?
Citera
2014-10-27, 20:44
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Givetvis är det inte okej. Inga narkomaner i svenska regeringen tack.
Fast personen är tjänsteman i kansliet, han sitter inte i regeringen.
Citera
2014-10-27, 20:46
Medlem
NextGenAthletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Att det går att föra ett helt normalt liv trots en flaska vin, en joint eller... håll i dig nu... en svamp på helgen?

Hahaha! Om man super eller knarkar så hårt att man inte förstår att man begår brott, då är man en missbrukare BIG TIME! Punkt.
Citera
2014-10-27, 20:46
Medlem
santos_devilles avatar
Vilket scoop. En miljöpartist och tillika snobbhippie har testat droger?

Jag menar sitter inte Bandidos presidenten kvar i sd?
Citera
2014-10-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerium
Och där blev du ledsen. Synd om dig att du inte kan ta lite konstruktiv kritik.
Det är inte häftigt att vara brottsling. Vi vill inte ha brottslingar i regeringskansliet.
Brottslingar har vi alltid haft i regeringen.
Det är bara nu när det sticker i dina ögon. Likt Aftonbladet, att helt avfärda ekobrott, krigsbrott, misshandel mm, men när det handlar om ofarliga droger ja då JÄVLAR ska vi köra pressen full rulle dygnet runt!

Är det skillnad på brott och brott? Eller är det just det här som är speciellt av någon anledning? Om personen hade snattat eller kört för fort eller rattfull, hade du skrikit lika högt?

Tyvärr är det ju så att många som inte vet någonting om någonting gärna VILL veta någonting om någonting fast den inte vet någonting om någonting så den låtsas att den vet någonting om någonting och då blir allt bara helt fel.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NextGenAthlete
Någon jävla måtta måste det finnas. Riksdagsledamöter som stiftar lagar som den övriga befolkningen tvingas lyda under måste självklart själva respektera dessa. Eller... Jag glömde, Rosenbad står över resten av landets befolkning. Dit kan hycklarjävlarna i riksdagen skicka sina lika goda kålsupare.

Jag hade inte brytt mig om det inte var för att mannen är politiker.

Någon påstod tidigare i tråden att mannen även är dömd för skadegörelse. Är det bekräftat?

Men snälla moralens väktare. Hur ska sverigedemokraterna få vara med i riksdagen om bara laglydiga och ostraffade personer ska få ingå?

Alla gör vi misstag..
Citera
Medlem
Jag visste inte ens om att hon var vice statsminister, men ve och fasa för det!
Citera
2014-10-27, 20:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NextGenAthlete
Hahaha! Om man super eller knarkar så hårt att man inte förstår att man begår brott, då är man en missbrukare BIG TIME! Punkt.

Så om man super en gång i sitt liv, gör en massa "fyllegrejer" och sedan dagen efter tänker.. Aldrig mer så är man en missbrukare?

Har du själv aldrig varit full och gjort något du ångrat dagen efter? Typ kallat någon idiot, sms:a ett ex osv..

Kliv ner från din höga häst din mupp. Killen ska inte ingå i regeringen utan skriva ut raporter och hämta kaffe åt sina hippie-vänner som sitter i riksdagen
Citera
2014-10-27, 20:53
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Detta är en ickenyhet. Händelsen har varit omskriven i media när domen föll. Hur många gånger ska sensationsmedia få ta upp en händelse och ändå få kalla det för nyhet varje gång?

För mig är saken ointressant.

Jaha, men absolut inte ointressant för oss många andra som tycker att Åsa Romson är absolut olämplig att ha på en post som näst högst i regeringen. Det är ju sämre än ett dåligt skämt.

Hon representerar ett parti där språk- och avgasrören stod med fallna hakor när valresultatet visade att partiet gått tillbaka när dom trodde att dom skulle fördubblas. Nästan tre gånger så litet som SD.

Valfiaskot kröntes sen med att miljöboven Romson blev landets vice statsminister. Man kan gråta för mindre.

Sen har hon på några veckor staplat tillkortakommanden. När begriper Löfven att hon är en belastning?
Citera
2014-10-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton

Ja eller en svamp på jobbet? Varför inte skjuta lite heroin innan man ska köra skolbussen?

Jag har förlorat både vänner som familjemedlemmar till detta skit på grund av att de trodde att de hade kontroll på det som alla idioter man läser om här på FB (Ni låter som många av mina vänner när de var yngre och naiva, tyvärr fastnade en jävla massa i skiten). Visst knarka på jag bryr mig inte vad ni gör med era liv och kroppar men om ert pundande kan påverka mig på något vis blir jag lack.

Så jävla löjligt att ni alltid ska dra upp alkohol när frågan diskuteras. Hade alkohol kommit idag hade jag kunnat lova dig att även det hade varit förbjudet. Alkohol är även en helt onödig och skadlig produkt precis som de flesta narkotikaklassade produkter.

Jag är för att folk ska få bruka droger om de vill, jag har ingen rätt att bestämma över någons kropp/liv men då måste de som pundar inse att jag inte vill att deras pundande ska påverka mitt liv heller.

För att summera, jag är för att folk ska få bruka droger men jag hatar även droger. Vilket jävla onödigt skit det är.
Citera
2014-10-27, 20:56
Medlem
NextGenAthletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men snälla moralens väktare. Hur ska sverigedemokraterna få vara med i riksdagen om bara laglydiga och ostraffade personer ska få ingå?

Alla gör vi misstag..

Vad fan har jag för intresse av att diskutera sverigedemokrater? Och vad har riksdagen med Rosenbad att göra? Du gör tydligen många misstag idag. Ditt missbruk har väl satt sina spår.

Är du så dum att du tror att det var ett misstag att beställa narkotika? "Tryckte bara köp hö hö" "Trodde hon ville fast hon sparkades... he he" "Lackade ur liksom, misshandlade honom hö hö".

Hur var det? Misstag eller överlagt brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in