2014-10-27, 17:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Exakt min erfarenhet här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Verkligen - var då?

https://www.google.se/search?q=hund+annatomi&oq=hund+annatomi&aqs=chrome ..69i57.881j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
Citera
2014-10-27, 17:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har funderat mycket på var han bytte kläder, bör ha varit i sin egen lägenhet. Någonstans har han gjort av eventuellt besudlade kläder, duschdraperiet var som klippt och skuret för det ändamålet. Kanske rev ner det, lade det på golvet och stod på det när han klädde av sig. Knöt ihop, tog ett bad, nya kläder på sig, iväg och eldade upp byltet.

Jag tycker att den här teorin stämmer bättre överens med övriga omständigheter än att VB mördades och paketerades i lägenheten. Inga spår efter ett mord, än mindre en styckning.

Inga besudlingar i bilens kupé eller på bilen kan i någon mån tala för att mord, styckning och emballering skedde i t ex. en annan bostad. Likaså KJ uttalande om att polisen inte har något på honom, ute igen om en kvart.

Som ni alla vet har jag inte uteslutit att mordet begicks i en till KJ lägenhet närliggande bostad. Väntar spänt på vad bloggaren har att komma med, läste att hen har två personer ur FUP som skall synas, kanske framkommer det något i det som stämmer in på min teori.

Jag vill understryka att det är inte den enda teorin som jag tror kan vara sann, fattas för mycket för att man skall kunna sluta sig till den ena eller andra teorin tycker jag.

Mitt fetade: Synas? Av vem? Bloggaren? Det här börjar ju likna trakasserier. Herregud, Bloggaren kan ju inte vara vid sina sinnes fulla bruk?
Citera
2014-10-27, 17:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligen - var då?

https://www.google.se/search?q=hund+annatomi&oq=hund+annatomi&aqs=chrome ..69i57.881j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
Bildsök: https://www.google.se/search?q=hund+annatomi&safe=off&es_sm=93&source=ln ms&tbm=isch&sa=X&ei=qG9OVK2yFoHnywO7mYHwCQ&ved=0CA gQ_AUoAQ&biw=1366&bih=660 Sökresultat ändras från gång till gång.
Citera
2014-10-27, 17:18
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Som återfanns i badrummet. Semantik.

Alltså inget blod tillhörande badrummet.
Citera
2014-10-27, 17:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
KJ googlade inte människans anatomi, utan "hundens annatomi" (tror det var med den felstavningen).
Jag gjorde exakt likadant och samma bilder dök upp, alltså med en människohands uppbyggnad bland raddan av andra hundbilder.
Inget konstigt alls.

Jag har gjort det jag med. Såväl med den korrekta stavningen "anatomi" och den felaktiga "annatomi" och människohanden är inte bland de första som dyker upp. Då torde alltså datorn ha ett gäng hundanatomibilder man sett också. Såvida inte KJ valde att spara just människoanatomibilden förstås..
Citera
2014-10-27, 17:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har gjort det jag med. Såväl med den korrekta stavningen "anatomi" och den felaktiga "annatomi" och människohanden är inte bland de första som dyker upp. Då torde alltså datorn ha ett gäng hundanatomibilder man sett också. Såvida inte KJ valde att spara just människoanatomibilden förstås..
Det behöver inte vara bland de första träffarna. När filer raderas i datorn raderas inte filer, bara index till dem, och minnet skrivs över när det behövs. Alltså kan en gammal handbild finnas kvar.
Citera
2014-10-27, 17:42
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Nu var det så att polisen inte lade ut alla bilder som återfanns, utan hundens uppbyggnad för att åklagarna ville ha det till att KJ hade dödat och styckat hunden, samt människohandsbilden för att VB:s händer saknades. De sökte inte oledda s a s, iaf gjordes nog ingen koppling vid första anblicken. Inte heller tycktes övrig information i hans dator vara suspekta, filmer, varav några med porr nämndes i förbifarten. Vad jag minns inget iögonfallande. Vad jag däremot minns av min googling var att människohanden dök upp lite längre ner på sidan efter lite scrollning.
Citera
2014-10-27, 17:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Var KJ skäggig? I så fall kan det ha varit han, och VB gick helskinnad ensam från lägenheten.
Efter ett larmsamtal 17:09, och ett sista sms 18:40 - för att senare hittas i gulhuset plus under stenar och bråte 160 m fågelvägen från det gamla igenbommade ödehuset; ett hus KJ varit den förste i hela B-n att genomsöka - och flera gånger förneka att han i ensamt majestät funnit det angeläget att den 9 maj inrikta sina sökinsatser på just denna, för honom välbekanta, plats.
Citera
2014-10-27, 17:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Efter ett larmsamtal 17:09, och ett sista sms 18:40 - för att senare hittas i gulhuset plus under stenar och bråte 160 m fågelvägen från det gamla igenbommade ödehuset; ett hus KJ varit den förste i hela B-n att genomsöka - och flera gånger förneka att han i ensamt majestät funnit det angeläget att den 9 maj inrikta sina sökinsatser på just denna, för honom välbekanta, plats.
Hade KJ skägg vid försvinnandet? frågade jag. Det måste han ha haft, eftersom MP säger att det kan ha varit han som stängde fönstret, och fönstret stängdes av en man med skägg. Om KJ inte hade skägg kan det inte ha varit KJ.
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-27 kl. 18:01.
Citera
2014-10-27, 17:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Mitt fetade: Synas? Av vem? Bloggaren? Det här börjar ju likna trakasserier. Herregud, Bloggaren kan ju inte vara vid sina sinnes fulla bruk?

Jag bryr mig inte om bloggarens status vad gäller sinnen, endast nyfiken på vad som kommer att lyftas fram. Kanske tankegångar som ingen hitintills har tänkt, eller inte.

Klart att jag är nyfiken på svaret, vad var det som hände med VB, när, var och hur.
Citera
2014-10-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Min gissning är lika bra som någon annans men jag gissar på att alla kroppsdelar låg i en hög men att KJ inte orkade med stressen och såg till att benen skulle hittas så att sökandet fick ett slut. Jag menar, hur längre skulle han fortsätta att låtsas leta efter någon som han visste var hon fanns!?

Men varför då bemöda sig med att förflytta båda benen (trots allt ca 8,5 kg 'onödig' och kanske inte alltför lättburen vikt, speciellt som det även handlade om att ej avsätta några spår).

Ett ben hade väl varit gott nog för att uppnå det mål du nämner ( att få ett slut på sökandet)?
Citera
2014-10-27, 18:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hade KJ skägg vid försvinnandet? frågade jag. Det måste han ha haft, eftersom MP säger att det kan ha varit han som stängde fönstret, och fönstret stängdes av en man med skägg. Om KJ inte hade skägg kan det inte ha varit KJ.
http://speedy.sh/uPcuF/Skagg.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in