Citat:
Ursprungligen postat av
skäggmannen
Gällande fråga 32 så måste du läsa alternativ D, och där står det klart och tydligt att det gäller Medium-sized companies, inte medium-sized companies with limited resources
Det där uttrycket är tvetydigt. Antingen menar man att medium sized companies för det mesta har begränsade resurser just därför är dom också medelstora. Eller så menar man specifikt de medelstora företagen med begränsade resurser.
Ungefär som att säga, "Jag är en kommunist och skulle därmed aldrig kunna gifta med mig en VD som kommer hem stora pengacheckar varje dag". Innebär detta att jag ogillar VDarna på grund av att de kommer hem med stora summor pengar eller att jagenbart ogillar de VDar SOM kommer hem stora summor pengar, och därmed kan gilla VDar som inte kommer hem med stora summor pengar.
Jag gjorde iaf tolkningen att små och medelstora företag gillade detta för att de har begränsade resurser. om de inte hade begränsade resurser hade de troligtvis expanderat och således inte varit små/medelstora företag längre, inte sant?