2014-10-25, 16:13
Medlem
pajmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeSvanstedt
Ligger precis under 3000mmr och undrar hur det är däruppe på runt 5000.

Spelade precis ett game med Jakiro och blev den enda supporten. Köpte kurir och wards direkt och uppgraderade kuriren ungefär vid minut 5.

Sen fokuserade jag på arcaneboots och mekanism men ingen annan i mitt lag kunde köpa wards och det blev ett jävla gnäll från en snubbe som lirade sniper.

Som ensam support går det fan inte att bara spotta ur sig wards speciellt inte när dom har osynliga hjältar och man måste köpa en hel hög av båda wardsen.

Vid högre mmr fattar då spelare detta och köper wards fast dom inte är supports eller är det samma gnäll där?

Vid högre mmr lär folk fatta att om supporten ska ha andra items än bruna boots och magic stick vid 35 min så borde man ha (minst) två som delar på bördan. Alternativ att man krossar så mycket att det inte spelar någon roll. Men det tar såklart emot att köpa wards när man spelar mid, carry eller offlane.
Hade jag varit i din sits hade jag köpt arcanes och sen sett till att ha minst två obs wards ute hela tiden. Man får jobba med det man har helt enkelt. invis wards kan någon annan gott köpa om du verkligen inte har råd.
Citera
2014-10-25, 19:37
Medlem
Pixlars avatar
Citat:

Spelade precis ett game med Jakiro och blev den enda supporten. Köpte kurir och wards direkt och uppgraderade kuriren ungefär vid minut 5.

Sen fokuserade jag på arcaneboots och mekanism men ingen annan i mitt lag kunde köpa wards och det blev ett jävla gnäll från en snubbe som lirade sniper.

Som ensam support går det fan inte att bara spotta ur sig wards speciellt inte när dom har osynliga hjältar och man måste köpa en hel hög av båda wardsen.

Vid högre mmr fattar då spelare detta och köper wards fast dom inte är supports eller är det samma gnäll där?

Undvik att picka gubbe innan de andra i ditt lag. Ifall ingen annan har lust att picka support eller liknande bör du själv inte heller göra det. Att spela solosupport är ett förbannat trams och bör undvikas. Men som någon annan här skrev så kan det vara bättre att undvika items för att enbart fokusera på wards.
Dock föredrar jag att hellre picka "fel" än att bära hela supportbördan själv.
Citera
2014-10-26, 00:56
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponne
You have been placed into the low-priority pool, as you are among the most highly reported players in the DOTA community.

16 games i low-prio, Går de att undgå eller måste man köra alla 16 lowprio?

Synd att Valve inte har vett nog att permbanna och deleta items för gameruiners. Finns inget värre än att hamna med någon idiot som blir gankad en gång sen ska det feedas 100 couriers och spammas i allchat 30 minuter.
Citera
2014-10-26, 00:58
Medlem
TheBITs avatar
Citat:

Well, som enda/5 pos får du typ acceptera att det är ditt jobb
Citera
2014-10-26, 06:31
Medlem
Citat:

Förstår verkligen inte folk som tror att de ska sitta och spara till Arcane Boots och skit när de är solo support. Som solo support får du acceptera att du inte kommer få något item och köp wards. Visst, det suger att köra solo support men om du ska spela den rollen rätt så köp wards istället för att komma på en ursäkt till varför du inte har råd till wards.

På 5k MMR finns det vissa som spelar som du gör och köper inte wards och sparar till items men de gör pga att de är sura över att ingen pickade en till support och att de måste spela solo support.

Det är otroligt många "support"-spelare på låg MMR som tror att de gör allt rätt och att det inte är deras fel när de inte har råd till wards eller när kartan är svart. Det är det i 99% av fallen deras fel. De tror att de köper wards hela tiden men i verkligheten köper de knappt några wards.

Om du någsonsin ser att observer wards är In stock: 2 så har du gjort något fel. Observer wards bör för mesta delen av gamet vara out of stock.
Senast redigerad av Uraza 2014-10-26 kl. 06:36.
Citera
2014-10-26, 10:04
Medlem
tossefars avatar
Citat:

Arcane boots på supporten är inte viktigare än wards och flying courier. Du har tillräckligt med guld efter tre minuter för att uppgradera kuriren. Du skulle absolut inte ha väntat till fem minuter.
Citera
2014-10-26, 10:23
Medlem

Word, sjalv lirar jag 90% support,
kop wards pa cd, placera dom ocksa inte knata omkring med dom i 5 min(fast ibland blir det sa nar man ar radd att ga ur basen, etc)

imo sa har man rad med wards och items, handlar bara om att vara med pa lite kills.
och planera utgifterna lite, om du ar 400 ifran arcaboots, styr upp en gank och fixa.
det gar att planera, sa att en ward finns uppe helet tiden minst, Jag brukar placera med 2 min mellan , bara sa att det finns om man inte hinner placera ut ny i tid sa att mapen inte ar helt svart.
Citera
2014-10-26, 11:15
Medlem
AkeSvanstedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc551
Vid 5000 mmr fattar solo-support jakiro att wards är viktigare än att han får arcaneboots/meka och går om det behövs runt med sina bruna boots i 40 minutes och köper wards för alla pengar han får x)

Vid 3000 mmr blir det ett jävla gnäll om om jag efter 40 min inte har fått ihop flera items för att jag satsat på att köpa wards. Det gnälls otroligt mycket hur man än väljer att spela vid 3000mmr.

Att ha en hjälte som bara köper wards är att kasta bort en hjälte.
Citera
2014-10-26, 12:05
Medlem
tossefars avatar
Citat:
Vid 3000 mmr blir det ett jävla gnäll om om jag efter 40 min inte har fått ihop flera items för att jag satsat på att köpa wards. Det gnälls otroligt mycket hur man än väljer att spela vid 3000mmr.

Att ha en hjälte som bara köper wards är att kasta bort en hjälte.

Nej, att ha en hjälte som bara köper wards är att vinna games. Man får välja själv vad som är viktigast. Att köpa det man vill ha och stanna på 3000 mmr eller köpa det som laget behöver och gå upp i mmr.
Citera
2014-10-26, 13:11
Medlem
Imo är det grymt värt att wardbitcha i 30min för att kunna vinna "on the back of good warding"
Dock om man möter invishjältar är det gravt efterblivet av dina gankare (off/mid eller båda) att inte lösa truesight, det är absolut inte solo supportens fel att inte kunna döda invishjälten ifall de utför en gank utan detection...
Sen behöver man inte alltid bygga mek på supporten, många av detta metats off/middare kan bygga detta. (Tide, viper, Clock, dp ni fattar)

Bottomline är ändå att det är oacceptabelt med en svart karta och wards in stock.
Dock brukar jag köpa wards både som offlane och mid, speciellt ifall solosup kommunicerar att denne är nära meka eller arcane. (En enkel ping på det återstående guldet räcker, "need 187Gold for mekansm ")
Senast redigerad av LaWestraNostra 2014-10-26 kl. 13:16.
Citera
2014-10-26, 13:19
Medlem
"gg mid no gank report"

blir alldeles VARM i kroppen.
Citera
2014-10-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
"gg mid no gank report"

blir alldeles VARM i kroppen.

MEN GANKA DÅ DIN HORUNGE SÅ BLIRE INTE GG!!!!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in