2014-10-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
Jag tror du lägger för stor vikt vid enstaka ord. Hela stycket förklarar att det är det mest populära annonssättet för vanligvis små och medelstora bolag = i min värld att man också föredrar det.

Det ger också svar på varför små och medelstora bolag gillar det.

Man både föredrar och gillar det

Endast en synonym eller i detta fall förändring av ett ord, kan avgöra ett helt stycke, som därmed vilseleder läsaren. Men jag förstår hur du tänker.
Citera
2014-10-25, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Inte omöjligt, personer kan ju lätt fuska på ett internet-test. 19/20 här, man kanske skulle gjort provet trots allt.
19/20 här med, hade fel på efterleva.

Fan att man är bortrest till vårens HP.
Citera
2014-10-25, 23:40
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Alltså, science fiction kritiserade samhälleliga fenomen under kalla kriget, som fortfarande är modern society, på ett liknande sätt som environmental fiction kritiserar samhälleliga fenomen relaterade till klimatförändringar under den senare tiden.
Tackar för förklaringen. Nu har jag inte skrivit provet, men jag tycker det är en mycket intressant fråga eftersom så många verkar ha svarat på ett visst sätt.

Men jag känner mig ändå inte helt tillfreds med D som svar. Det står ju "in it's criticism of modern society" men i själva texten ser jag inte att varken science fiction eller fiction kritiserar samhället, snarare skildrar det.
Citera
2014-10-25, 23:42
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Din lille jäkel. Mycket imponerande i vilket fall.
Tack

Jag talade i våras om balans och nu har jag lyckats, varken det ena eller det andra blocket har misslyckats. Provet kändes också lättare, alla texter klickade för mig denna gång. ELF var ovanligt lätt. Orden var bekanta och MEK var löjligt lätt.

Texterna handlade bara om sånt som politiken har behandlat under hela våren och sommar.
Sedan visste jag att verb skulle bli utprövning på hösten. Trots att provledaren sa vid provpass 2 att det nu blir ett kvantitativt block så kom verbal i provpass 3 och då kunde man räkna ut att det skulle vara utprövning, så jag chillade igenom och bara fyllde i rutorna utan att anstränga mig. De flesta satt och kämpa med det som inte visste om det.
Citera
2014-10-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
Fick bara 2 fel på första KVA. Sen på andra fick jag istället 0 fel.

78/80 KVA

VERB ska vi inte tala om dock. Det känns surt när det kommer ord man aldrig i hela sitt liv hört.
Respekt med två fel på KVA, (ditt as). Vilka bommade du?
Citera
2014-10-25, 23:44
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Tack

Jag talade i våras om balans och nu har jag lyckats, varken det ena eller det andra blocket har misslyckats. Provet kändes också lättare, alla texter klickade för mig denna gång. ELF var ovanligt lätt. Orden var bekanta och MEK var löjligt lätt.

Texterna handlade bara om sånt som politiken har behandlat under hela våren och sommar.
Sedan visste jag att verb skulle bli utprövning på hösten. Trots att provledaren sa vid provpass 2 att det nu blir ett kvantitativt block så kom verbal i provpass 3 och då kunde man räkna ut att det skulle vara utprövning, så jag chillade igenom och bara fyllde i rutorna utan att anstränga mig. De flesta satt och kämpa med det som inte visste om det.

Skulle vara intressant att höra vad du fick på uppgift 31 och 32 på provpass nr 1? Finns ju nämligen chans att du fått 77/80 på verbala delen också i såna fall, men det kan ju vara så att facit är rätt, vi vet ju inte.
Citera
2014-10-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Tack

Hur kunde du "veta" det, det var ju olika i olika delar av landet..?
Citera
2014-10-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokkorex
Enligt min rättning borde jag hamna på 1,75.

Ganska nöjd med det, med tanke på att jag i våras fick 1,4.

Vart förvånad över att kvantitativa gick bättre än verbala, tyckte verbala delen var mycket roligare, samt att jag inte övat någonting inför högskoleprovet, och bara läst matte c.

Grattis!

Fick också till synes 1.75 och hade endast 1.2 sist jag skrev. Blir dock lite orolig när jag ser hur bra resultat alla i tråden fått, kanske var ett superlätt prov

Edit: felstavning
Citera
2014-10-25, 23:46
Medlem
DagsNus avatar
Någon som har en bra sida där man kan få samtliga högskolelinjer och deras snitt i krävda betyg / HP-poäng uppradade?
Citera
2014-10-25, 23:47
Medlem
mcdrives avatar
Av 75 bilar på en parkeringsplats är 45 av kombimodell, 35 har dragkula och 25 är både av kombimodell och har dragkula. Hur många bilar saknar dragkula och är dessutom av kombimodell"? Alternativ: 10, 20, 25, 30.

Kan nån visa lösningsförslag?
Citera
2014-10-25, 23:47
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Hur kunde du "veta" det, det var ju olika i olika delar av landet..?

Om samtliga i Sverige skrev samma typ av provpass första och andra innebär det att det tredje är utprövningsblock (detta förutsatt att utprövningsblocket alltid kommer före lunchrasten vilket det historiskt också gjort de senaste sju gångerna). Pastmaster skulle dock behöva kontakt med flera olika platser i Sverige för att kunna lista ut detta?
Citera
2014-10-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klovermoses
Grattis!

Fick också till synes 1.75 och hade endast 1.2 sist jag skrev. Blir dock lite orolig när jag ser hur bra resultat alla i tråden fått, kanske var ett superlätt prov

Edit: felstavning

Grattis!

Har du tips på hur du höjde dig från 1.2 till 1.75? Mestadels verbala! Uppskattas väldigt mycket! .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in