2014-10-25, 22:33
Medlem
demitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Jag uttryckte mig lite klumpigt och felaktigt ovan. Evaluated in the same way handlar såklart om att ett gemensamt sätt att bedöma en marknadsföringskampanj, även om de i det här fallet mäts på olika sätt.

Det enda som ens antyder att man söker samma bedömningsresultat i Kina är den allra sista meningen:

Citat:
Cost-per-day not only has the benefit of familiarity, but with credible data thin on the ground it also provides a relatively reliable way of gauging the reach of digital campaigns.

"Reach" är dessutom i sammanhanget en ganska luddig term. Dessutom nämns det i texten att man i väst är intresserad även av andra bedömningsresultat än hur många som sett annonsen, t.ex. hur många som faktiskt klickar på den. Detta är inte en del av mätningen utan del av själva resultatet, och aldrig antyds det att man är intresserad av det måttet i Kina.

EDIT: efter din edit av det citerade inlägget är jag övertygad om att du driver.
Senast redigerad av demito 2014-10-25 kl. 22:38.
Citera
2014-10-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorjävel
KVA 69/80 VERB VERB 48/80
Behöver minst 1.4

Tror du att du får det? Vi fick relativt lika resultat, var ett par poäng under dig totalt. Första högskoleprovet, går i 3an och vill kunna komma in på en högskola för 1,4 efter gymnasiet..
Citera
2014-10-25, 22:34
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorjävel
KVA 69/80 VERB VERB 48/80
Behöver minst 1.4

Du kan få 2.0 på KVA och bör få 1-1.1 på Verb. 1.45-1.55 kommer du med stor sannolikhet hamna på.
Citera
2014-10-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drewrsimpson
Oj! 68/80 KVA, 42/80 VERB, Vad tror du?

Jäkligt bra KVA, men dåligt verb. Varför är det alltid så att folk får antingen bra på ena eller bra på andra? Varför förekommer det i så hög utsträckning? Skillnaden mellan mina är ju 0.2.
Citera
2014-10-25, 22:35
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Hårklyveri. Såna frågor får givetvis inte förekomma!
Självklart får de. Hela A & D-debatten handlar om olika sätt att läsa en, eller i det här fallet, två texter på. Hårklyveri handlar snarare om precision.
Citera
2014-10-25, 22:36
Medlem
UlfGullivers avatar
Varför finns E ens som alternativ när alternativet inte finns, ett poäng bortkastat i rent slarv.

Att en turk i min provsal hette Ufo gjorde dock min dag trots det mediokra resultatet 0,9.
Citera
2014-10-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POCKETESS1
Jäkligt bra KVA, men dåligt verb. Varför är det alltid så att folk får antingen bra på ena eller bra på andra? Varför förekommer det i så hög utsträckning? Skillnaden mellan mina är ju 0.2.
För mig skiljde det bara en enda poäng mellan verb/kvant.
Citera
2014-10-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POCKETESS1

Studerar på gymnasium, har ganska intensiv matematik och är rätt så ointresserad inom litteratur. Pluggade ingenting inför provet utan tog vad jag kunde från skolan, går sista året på gymnasiet. Antar att det är ganska vanligt för oss mellan 18-20
Citera
Medlem
Citat:
Tror du att du får det? Vi fick relativt lika resultat, var ett par poäng under dig totalt. Första högskoleprovet, går i 3an och vill kunna komma in på en högskola för 1,4 efter gymnasiet..

Jodå, kolla bara de gamla normeringstabellerna. Ni borde ligga runt 1.6 tror jag. Kan inte vara så svårt att kolla upp ifall man har hjärnkapaciteten nog att prestera 1.0+.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
A D är ett helt givet ett facitfel. Annars är det någon genusvetare som gör proven som inte behärskar engelsk affärspress. Nöjd med mina 1,2 idag, första gången + en helt sömnlös natt + att jag cyklade in i en tant på väg till provet.

Tycker fortfarande att 31 ska vara D.

"Environmental fiction is moving away from its roots in science fiction and becoming part of mainstream literature"

31. What is the main point here?

A Environmental fiction is now a regular part of contemporary literature.
B Science fiction and eco-thrillers are pure storytelling.
C Environmental fiction is best described as books on catastrophes and wars.
D Science fiction is sometimes close to ordinary fiction in its criticism of modern society.

Ni missuppfattar uppgiften. Läs A noggrant. "Environmental fiction is now a regular part of contemporary literature."

Att BLI och VARA skiljer på sig.

Detta är bara hur jag resonerade kring frågan.
Citera
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Citat:
Oj! 68/80 KVA, 42/80 VERB, Vad tror du?

1,9 på kvantitativ, du nosar nog precis på 2,0. Grattis!
Runt 0,9 på verbal, så 1,4 allt som allt!
Citera
2014-10-25, 22:38
Medlem
Citat:

Om inte normeringen skiljer sig enormt mot samtliga högskoleprov dem senaste 2 åren så är 1.4 säkert(1.45) men upp till 1.6 är möjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in