2014-10-25, 22:25
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Njae, vill minnas att det endast var sqrt(15) vilket givetvis endast avser den positiva lösningen till ekvationen x^2 = 15.

Hörru! Hur gick det förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av HejHopps
Varför? Stod ju att X>0...

Jaha, och där gjorde man ett slarvfel.
Citera
2014-10-25, 22:26
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drewrsimpson
Någon som vet om det är bekräftat att 31 och 32 var fel i facit?

Fick 68/80 och 42/80 btw, någon som vet vart man landar på dig?

Beror ju på vilken som är kvantitativ och verbal!
Citera
2014-10-25, 22:27
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demito
En passande liknelse! För lydelsen hos A är ju:

och därmed felaktig.
Jag uttryckte mig lite klumpigt och felaktigt ovan. Evaluated in the same way handlar såklart om ett gemensamt sätt att bedöma framgången hos en marknadsföringskampanj, även om de i det här fallet mäts på olika sätt. De bedöms genom "outreach", att antal klick = outreach hos ena parten och att tid varit ute = outreach är olika saker är irrelevant.
Senast redigerad av VonFanderblad 2014-10-25 kl. 22:29.
Citera
2014-10-25, 22:28
Medlem
demitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Lägg ner Umeå!! Vad är det för tramserier med kvantiteterna? Det är ju bara en ren omskrivning av gamla nog. Och normeringen. Vad är poängen med att dela upp det? Meningslösa idioter som hittar på låtsasjobb!
Syftet med att dela upp normeringen är att det ska finnas möjlighet för högskolor att värdera delarna olika. Om det faktiskt blivit implementerat i lag eller om någon högskola använder det vet jag inte. Och om du klagar på att uppgifterna bara är omskrivningar betyder det väl att det är mer jobb som behöver utföras?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drewrsimpson
Vad fick du?

KVA 69/80 VERB VERB 48/80
Behöver minst 1.4
Citera
Bannlyst
Citat:
Lägg ner Umeå!! Vad är det för tramserier med kvantiteterna? Det är ju bara en ren omskrivning av gamla nog. Och normeringen. Vad är poängen med att dela upp det? Meningslösa idioter som hittar på låtsasjobb!
Ta det lugnt! Nästa tillfälle för HP är bara om ett halvt år
Citera
2014-10-25, 22:29
Medlem
Citat:
Skit ner dig! Tro fan att om man i tex nog får en andragradare som går att lösa så är det rätt. Maken till hårklyveri får man leta efter.

Tänker ej skita ned mig. Frågan är VAD inte VILKA. Alltså rör det som enbart ett enda värde. Har x två värden har alltså frågan ingen lösning, eftersom ingen tvetydig lösnin kan erhållas. Detta betyder dock ej att x saknar lösningar. Skilj på frågans lösning och frågans fråga lösning Hajdöee! snälla gud låt 69 vara gränsen för 2.0 så har jag nåt att impa på brudsen med.
Citera
2014-10-25, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ta det lugnt! Nästa tillfälle för HP är bara om ett halvt år

Skulle du tro mig om jag sa att jag skrev mest på skoj och redan pluggar?

Nä, har tröttnat på detta skräpprov.
Citera
2014-10-25, 22:30
Medlem
canibuss avatar
A D är ett helt givet ett facitfel. Annars är det någon genusvetare som gör proven som inte behärskar engelsk affärspress. Nöjd med mina 1,2 idag, första gången + en helt sömnlös natt + att jag cyklade in i en tant på väg till provet.
Citera
2014-10-25, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Tänker ej skita ned mig. Frågan är VAD inte VILKA. Alltså rör det som enbart ett enda värde. Har x två värden har alltså frågan ingen lösning, eftersom ingen tvetydig lösnin kan erhållas. Detta betyder dock ej att x saknar lösningar. Skilj på frågans lösning och frågans fråga lösning Hajdöee! snälla gud låt 69 vara gränsen för 2.0 så har jag nåt att impa på brudsen med.

Hårklyveri. Såna frågor får givetvis inte förekomma!
Citera
2014-10-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-of-Jazz
Beror ju på vilken som är kvantitativ och verbal!

Oj! 68/80 KVA, 42/80 VERB, Vad tror du?
Citera
2014-10-25, 22:33
Medlem
En sak jag undrar är, vad skulle konsekvenserna bli ifall man annullerade alla resultat under 0.5? Skulle vi som har 1.5+ helt plötsligt få 1.2-1.4 kanske? Eller vad skulle hända egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in