2014-10-25, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skärp dig nu, du är nere på sandlådenivå med ditt patetiska argumenterande, försök att ta in nu att MB aldrig varit nära ett anhållande på något sätt, ditt andra favoritobjekt AN har inte varit i närheten av att bli anhållen, den ende som faktiskt varit i närheten att bli anhållen är KJ och ta mig tusan blev han inte det också, är man den sista som har träffat offret och svamlar och beter sig så konstigt som han gjorde så är det helt naturligt att man blir anhållen och häktad på sannolika skäl.
Har du lyssnat på svamlet i TR, och insett att det beror på hans funktionshinder? Han svamlar, helt riktigt. Häktad på sannolika skäl blev han när blodet hade hittats.
Citera
2014-10-25, 22:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nu har det gått ett tag sedan du presenterade högsamlandet. Har "högen" vuxit eller minskat i omfång? En resning brukar inte ske i en handvändning, inte ens med en beundrad bloggares ivra verk, så har du funnit några fler spår i att bistå styckdräparens välförtjänta upprättelse?
"Hårsmånen" får du gärna utveckla. Mitt erbjudande till läkare utan gränser står kvar, och jag är inte vidare "ängslig" i detta fall. Rätt man sitter - ingen resning i sikte.
Högen har stigit, och jag uppskattar att du står för ditt löfte. Och du har alldeles rätt, en resning brukar inte ske i en handvändning. Är du ängslig eller otålig?
Citera
2014-10-25, 22:04
Medlem
rayraviolis avatar
Apropå förhören med MB. Kan man dra några slutsatser av hur "Typ av förhör" anges? När han förhördes på restaurangen den 8 maj angavs "RB 23:3" (s. 986), när han förhördes i arresten på polisstationen i Boden samma dag angavs "RB 23:6" (s. 988).
Senast redigerad av rayravioli 2014-10-25 kl. 22:10.
Citera
2014-10-25, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Apropå förhören med MB. Kan man dra några slutsatser av hur "Typ av förhör" anges? När han förhördes på restaurangen den 8 maj angavs "RB 23:3" (s. 986), när han förhördes i arresten på polisstationen i Boden angavs "RB 23:6" (s. 988).
Ja, RB 23:3 betyder Rättegångsbalken, 23 kap 3 §, motsvarande för RB 23:6.
Citera
2014-10-25, 22:14
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Högen har stigit, och jag uppskattar att du står för ditt löfte. Och du har alldeles rätt, en resning brukar inte ske i en handvändning. Är du ängslig eller otålig?
Vare sig ängslig eller otålig. Vad menar du är resningsgrundande? Presentera gärna "högen". Den borde av dina utsagor jämföras med Eiffeltornet?
Citera
2014-10-25, 22:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Har du lyssnat på svamlet i TR, och insett att det beror på hans funktionshinder? Han svamlar, helt riktigt. Häktad på sannolika skäl blev han när blodet hade hittats.

Jag har lyssnat och insett att det är inte mycket som är rätt i hans huvud.

Att det blir en höjning av graden när mer bevis hittas är ju bara naturligt och helt i sin ordning.

Hade han kunnat prioritera städning så hade åklagarna haft en mycket mer besvärlig sits, nu var ju som tur för dem inte KJ en ordningsorienterad människa så blodet kom att fälla honom.
Citera
2014-10-25, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vare sig ängslig eller otålig. Vad menar du är resningsgrundande? Presentera gärna "högen". Den borde av dina utsagor jämföras med Eiffeltornet?
Allt tål inte offentlighetens ljus. Du får vänta tills resningsansökan kommer.
Citera
2014-10-25, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har lyssnat och insett att det är inte mycket som är rätt i hans huvud.

Att det blir en höjning av graden när mer bevis hittas är ju bara naturligt och helt i sin ordning.

Hade han kunnat prioritera städning så hade åklagarna haft en mycket mer besvärlig sits, nu var ju som tur för dem inte KJ en ordningsorienterad människa så blodet kom att fälla honom.
Inte mycket som är rätt i hans huvud, det är också så han framställs i rättegångarna. Men det är inte bevis på att han är mördare.

Visst, men blodet har inget med misstankegraden mot MB 24 maj att göra.

Med tanke på hans prioritering av städning borde mycket mer bevis ha hittats.
Citera
2014-10-25, 22:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Inte mycket som är rätt i hans huvud, det är också så han framställs i rättegångarna. Men det är inte bevis på att han är mördare.

Visst, men blodet har inget med misstankegraden mot MB 24 maj att göra.

Med tanke på hans prioritering av städning borde mycket mer bevis ha hittats.

Du är fortfarande inne på MB ser jag, vad är det som inte går fram i att han var helt avförd från VB,s död vid det tillfället?

Hur tänker du?
Citera
2014-10-25, 22:23
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Allt tål inte offentlighetens ljus. Du får vänta tills resningsansökan kommer.
Och det är något du söker, även fast du inte vill ta i skuldfrågan med tång? Märkligt må jag säga.
Citera
2014-10-25, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och det är något du söker, även fast du inte vill ta i skuldfrågan med tång? Märkligt må jag säga.
Det tycker jag inte. Bevisen mot KJ var otillräckliga och felaktiga. Han förtjänar en ny rättegång.
Citera
2014-10-25, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du är fortfarande inne på MB ser jag, vad är det som inte går fram i att han var helt avförd från VB,s död vid det tillfället?

Hur tänker du?
Vid vilket tillfälle? Jag har redovisat hur jag tänker hela dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in