2014-10-25, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, om man avser att ta till hårda bandage så upplyser man inte den hörde om att det är upplysningsvis man hör honom, om man nu hade velat gå hårt fram så hade ju MB haft rätt till en advokat när han skulle höras.
Jaså, varför fick inte KJ någon?
Citera
2014-10-25, 21:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jaså, varför fick inte KJ någon?

Dom hade ju inget på honom enligt KJ,s utsago har du glömt det?
Citera
2014-10-25, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Dom hade ju inget på honom enligt KJ,s utsago har du glömt det?
Va? KJ var gripen, han hade väl större anledning till advokat än MB.
Citera
2014-10-25, 21:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
På sätt och vis håller jag med dig och på sätt och vis inte. Där har vi kanske också pudelns kärna i frågan om varför han tog sig igenom RPU:n. I ena stunden verkar han ganska vettig och kommunikativ och fullt medveten om en situation. I nästa blir det helt tokigt. Att Forsberg lät honom gå med sina långa historier om flaskonanier och annat var kanske hans största misstag som försvarare. Kan tänka mig att Kristoffer gärna velat hålla lite mer låda i hovrätten men vänligt men bestämt leddes bort från den idén av advokat Olsson.

Det där är ju å andra sidan ganska typiskt för AS-personer och kan ibland leda till både uppgivenhet och förtvivlan när det är någon man har nära sig. Hur kan samma person som förstår vissa saker så adekvat och skarpt missförstå andra kapitalt och knappt förmås att begripa dem trots långa förklaringar?

Det verkar väl inte helt osannolikt att Kristoffer i samtalen med den utvärderande psykologen helt enkelt lyckats framstå som mer sammanhållen och mindre irrationell än vad han verkligen är? Och neuropsykiatriska funktionshinder utgör ju inget "get out of jail and go to psychiatric care instead-card"

Nej, funktionshinder ska inte behöva betyda "get out of jail" men i KJ,s fall så hade det varit det bästa både för honom och för samhället, nu får vi tillbaka KJ i vår gemenskap lika illa skruvad som när vi satte in honom i fängelse, dessutom frustrerad och förmodligen väldigt förvirrad, fan vet vad som kan hända när han släpps, förhoppningsvis har familjen mer koll på honom men de räcker knappast till.
Citera
2014-10-25, 21:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Va? KJ var gripen, han hade väl större anledning till advokat än MB.

Sluta tjafsa om ingenting, du bara sänker dig själv hela tiden.

MB var aldrig måltavla, när han hördes igen var redan fågeln i buren.
Citera
2014-10-25, 21:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sluta tjafsa om ingenting, du bara sänker dig själv hela tiden.

MB var aldrig måltavla, när han hördes igen var redan fågeln i buren.
Jag tjafsar inte om ingenting. MB var en hårsmån från att anhållas. Det går att anhålla två olika personer, oberoende av varandra, för samma brott.
Citera
2014-10-25, 21:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag tjafsar inte om ingenting. MB var en hårsmån från att anhållas. Det går att anhålla två olika personer, oberoende av varandra, för samma brott.

Nej du tjafsar, MB har aldrig varit någon hårsmån från att bli anhållen, det scenariot finns bara i din fantasi och hur fan du fått ihop det fattar inte jag och som det verkar ingen annan heller.

Kan du förklara för mig hur nu den mytiske MB skulle ha sådan makt över åklagare och polis i det här fallet så att han med bara sina ord kunde få samtliga inblandade utredare att titta åt ett annat håll än hans?
Citera
2014-10-25, 21:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det kan han faktiskt inte veta säkert. Inte vi heller. Det står nämligen: "Tidigaste dag för villkorlig frigivning är den 24 januari 2020". Han kan komma att sitta på kåken eller rättspsyk, längre än så...

Varför det, villkorligt gäller oavsett man har skött sig eller inte, och om det enligt dig finns specialregler för KJ så finns det ett slutdatum i den dom han fått.
Citera
2014-10-25, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej du tjafsar, MB har aldrig varit någon hårsmån från att bli anhållen, det scenariot finns bara i din fantasi och hur fan du fått ihop det fattar inte jag och som det verkar ingen annan heller.
Om du svarar på de frågor du har missat kanske du fattar det.
Hur skulle han kunnat komma närmare ett anhållande, utan att anhållas?
Vilken annan får samma upplysning?
Varför fick inte KJ någon advokat?
Citat:
Kan du förklara för mig hur nu den mytiske MB skulle ha sådan makt över åklagare och polis i det här fallet så att han med bara sina ord kunde få samtliga inblandade utredare att titta åt ett annat håll än hans?
Nej, det kan jag inte. Jag kan bara gissa, kroppsfyndet såg ut som om en galning hade utfört brottet, och det styrks av åklagarnas framställning av KJ:s person i domstolen. När blodet hittades i bagageutrymmet tittade inte förundersökningen åt något annat håll än KJ.
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-25 kl. 21:58.
Citera
2014-10-25, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför det, villkorligt gäller oavsett man har skött sig eller inte, och om det enligt dig finns specialregler för KJ så finns det ett slutdatum i den dom han fått.
KJ kan avvika från permission, rymma eller begå brott i fängelset. Då lär han bli frigiven senare.
Citera
2014-10-25, 21:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Om du svarar på de frågor du har missat kanske du fattar det.
Hur skulle han kunnat komma närmare ett anhållande, utan att anhållas?
Vilken annan får samma upplysning?
Varför fick inte KJ någon advokat?
Nej, det kan jag inte. Jag kan bara gissa, kroppsfyndet såg ut som om en galning hade utfört det, och det styrks av åklagarnas framställning av KJ:s person i domstolen. När blodet hittades i bagageutrymmet tittade inte förundersökningen åt något annat håll.

Skärp dig nu, du är nere på sandlådenivå med ditt patetiska argumenterande, försök att ta in nu att MB aldrig varit nära ett anhållande på något sätt, ditt andra favoritobjekt AN har inte varit i närheten av att bli anhållen, den ende som faktiskt varit i närheten att bli anhållen är KJ och ta mig tusan blev han inte det också, är man den sista som har träffat offret och svamlar och beter sig så konstigt som han gjorde så är det helt naturligt att man blir anhållen och häktad på sannolika skäl.
Citera
2014-10-25, 22:01
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Nu har det gått ett tag sedan du presenterade högsamlandet. Har "högen" vuxit eller minskat i omfång? En resning brukar inte ske i en handvändning, inte ens med en beundrad bloggares ivra verk, så har du funnit några fler spår i att bistå styckdräparens välförtjänta upprättelse?
"Hårsmånen" får du gärna utveckla. Mitt erbjudande till läkare utan gränser står kvar, och jag är inte vidare "ängslig" i detta fall. Rätt man sitter - ingen resning i sikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in