Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Då Familyguy var slut, ungefär vid 21:00, så skulle Vatchareeya åka hem. Kristoffer hade
dock druckit en "kvällsöl" så han kunde ej skjutsa Vatchareeya. FU 1524.
Jag tror inte att styckningen skedde i någon bil, inte ens i en skåpbil. Du påstår att det är omöjligt och uteslutet att Kristoffer är gärningsmannen. Det är helt obegripligt att du förkastar ett tillvägagångssätt som måste vara ett av det vanligaste sättet någonsin när det gäller mord.
Vatchareeya kände sig utsatt och hotad. Hon försökte ringa 112 och skrev i sms till karatetränaren något om att "han är galen". Jag tror att Kristoffer blev förbannad över hennes smsande och antingen slog sönder telefonen eller tog den ifrån henne. Vad ska hon göra då? Utan telefon lämnar hon lägenheten och tänker be en bekant om hjälp. Karatetränaren är utesluten. Däremot har hon ett ex i Sävast vars mamma hon tydligen har en god relation till. Hon ville kanske prata och lugna ner sig efter den turbulenta vistelsen hos Kristoffer. Resten av min hypotes vet du.
Att KJ skulle ha utfört mordet på Bangsuan är helt omöjligt med de omständigheter som fanns för att utföra styckmordet och gömma kroppen.
Gärningsmännen hade specialverktyg som långa smala knivar med sig som bevisar att mordet var planerat.
Orsaken att sådana verktyg användes var för att blodflödet skulle stanna i kroppen som också hände när torson påträffades fanns stora mängder blod inne i den.
Om blod kommer på marken det hittar spårhundar mycket lätt som skulle kunnat bli förödande för gärningsmännen.
Bangsuan bör ha varit i kontakt via mobilen med den personen hon skulle träffa innan hon lämnade KJ:s lägenhet, det måste tas för givet att hon hade en uppgörelse att träffa någon, när hon gick efter Lejonbacksvägen 21.30.