2018-11-11, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Att kunna placera in KJ som gärningsmannen för Bangsuan ser jag som en omöjlighet, när man ser till ödet som mötte Bangsuan.
Han kan aldrig ha transporterat några kroppsdelar av Bangsuan och inte heller använt någon tejp på henne som det ältas om.
När Bangsuan blev mördad satt KJ och drack sina fem öl innan han åkte till sin bror i föräldragården där brodern och en kompis till honom bekräftar att han kom dit vid 22.00 tiden som KJ framförde, och att han åkte därifrån vid 23.00 tiden.

Bangsuan lämnade honom, han körde efter och plockade upp hennes på vägen till sin bror. På vägen dit dödar han henne och stoppar henne i bakluckan. Där ligger hon medan han hälsar på brorsan.
Eller så kanske brorsan ljuger?
Citera
2018-11-11, 05:26
Medlem
Citat:
Det som däremot är mycket viktigt att få klarhet i är att Bangsuan säger till KJ att hon skall gå hem, men det gör hon inte utan går mot Lejonbacksvägen som blir nästan motsatt riktning mot sitt hem.
Det märkliga är att hennes telefon är avstängd , som måste ses som mycket underligt.
Om mobilen är påslagen går det att fastställa mobilens rörelse och var hon tog vägen från KJ:s bostad efter ca 21.00 när hon skall ha lämnat bostaden.
Nu fanns det ett vittne som möter en ung tjej 21.00, där signalementet helt överensstämmer att det var Bangsuan som var gående efter Lejonbacksvägen mot Torpgärdesleden.
Det kan misstänkas att någon person hade kontakt med Bangsuan när hon fanns hos KJ att hon skulle stänga av mobilen och bege sig gående till Lejonbacksvägen mot Torpgärdesleden, det här var inget annat utan att lura henne i en fälla.
Enligt obduktionsprotokollet hade Bangsuan skador i ansiktet efter misshandel och slag i skallen med tillhygge.
Det logiska är att gärningsmän har lurpassat på att Bangsuan skulle komma fram efter Lejonbacksvägen och hon blev där attackerat och kidnappad.
Sannolikt kunde personen som attackerade Bangsuan karate, men hon blev slagen i skallen med tillhygge som gjorde hon kunde dras in i en skåpbil som de här männen borde haft.
Den här personen som hade kontakt med Bangsuan innan hon lämnade KJ, bör också haft kontakt med gärningsmännen för Bangsuan.
Det finns två mindre avtagsvägar från Lejonbacksvägen, sannolikt lurpassade gärningsmännen på någon av dem, men de bör ha fått information när hon räknade med att anlända där efter Lejonbacksvägen.

Det var tänkt att bli det perfekta brottet, men krossades genom vittnet, som såg det som sannolikt var Bangsuan gående efter Lejonbacksvägen ca 21.30.

Han började använda tejpen precis när han skadat eller tagit död på henne - därför går det inte att se att hon just utsatts för dödligt våld.

Varför skulle hon gå med på att stänga av sin mobil av den hon skulle träffa? Återigen vill du få det till att den här tjejen är helt sanslöst korkad. Det hade ringt varningsklockar för vem som helst annars.
Citera
2018-11-11, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Är det ens lagligt att undanhålla förundersökningsmaterial?
Jag minns inte vem som skrivit om det, men jag gissar på Fargo. Orkar inte gå tillbaka och hoppa fram och tillbaka mellan olika sidor för att quota någon - speciellt när de inte har bild så man snabbt kan skilja deras inlägg från mängden.
Det har med saken att göra då det var någon som verkligen tjatade om den biten :P
Jag har aldrig påstått att material har undanhållits.
Citera
2018-11-11, 05:37
Medlem
Citat:
Bangsuan lämnade honom, han körde efter och plockade upp hennes på vägen till sin bror. På vägen dit dödar han henne och stoppar henne i bakluckan. Där ligger hon medan han hälsar på brorsan.
Eller så kanske brorsan ljuger?
Helt osannolika fantasier.
Citera
2018-11-11, 05:49
Medlem
Citat:
Han började använda tejpen precis när han skadat eller tagit död på henne - därför går det inte att se att hon just utsatts för dödligt våld.

Varför skulle hon gå med på att stänga av sin mobil av den hon skulle träffa? Återigen vill du få det till att den här tjejen är helt sanslöst korkad. Det hade ringt varningsklockar för vem som helst annars.
Det fanns endast DNA från Bangsuang på tejpen och något blodspår från henne, därför är det hon som använt tejpen på toalettskåpet och ingen annan.
Det är Bangsuan som stängde av mobilen, som gjorde att mobilens färdväg kunde inte spåras.
Varför hon stängde mobilen blir en spekulation, men kan ses som ovanlig.
Citera
2018-11-11, 05:52
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att material har undanhållits.

Och jag har aldrig påstått att du påstått det.
Jag quote:ade Quarrel som skrev att polisen undanhållit 2000+ sidor förundersökningsmaterial.
Citera
2018-11-11, 05:56
Medlem
Citat:
Det fanns endast DNA från Bangsuang på tejpen och något blodspår från henne, därför är det hon som använt tejpen på toalettskåpet och ingen annan.
Det är Bangsuan som stängde av mobilen, som gjorde att mobilens färdväg kunde inte spåras.
Varför hon stängde mobilen blir en spekulation, men kan ses som ovanlig.

Ja, hon stängde av den - och du lägger fram en teori att den hon skulle träffa sa åt henne att göra det, varpå jag undrar varför någon skulle gå med på en sådan sak.
Mördarligan: "Hej, jag vill träffa dig på en öde väg 21:30 sent på kvällen. Stäng av mobilen because reasons."
Bangsuan: "Ja, självklart stänger jag av mobilen och möter dig på en öde väg sent på kvällen för det låter väldigt tryggt och säkert."

Ja, för han använde handskar när han började använda tejpen på henne. Handskar som det också var hennes blod på, om jag inte minns fel.
Senast redigerad av Ion-Cannon 2018-11-11 kl. 05:58.
Citera
2018-11-11, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Då Familyguy var slut, ungefär vid 21:00, så skulle Vatchareeya åka hem. Kristoffer hade
dock druckit en "kvällsöl" så han kunde ej skjutsa Vatchareeya. FU 1524.

Jag tror inte att styckningen skedde i någon bil, inte ens i en skåpbil. Du påstår att det är omöjligt och uteslutet att Kristoffer är gärningsmannen. Det är helt obegripligt att du förkastar ett tillvägagångssätt som måste vara ett av det vanligaste sättet någonsin när det gäller mord.

Vatchareeya kände sig utsatt och hotad. Hon försökte ringa 112 och skrev i sms till karatetränaren något om att "han är galen". Jag tror att Kristoffer blev förbannad över hennes smsande och antingen slog sönder telefonen eller tog den ifrån henne. Vad ska hon göra då? Utan telefon lämnar hon lägenheten och tänker be en bekant om hjälp. Karatetränaren är utesluten. Däremot har hon ett ex i Sävast vars mamma hon tydligen har en god relation till. Hon ville kanske prata och lugna ner sig efter den turbulenta vistelsen hos Kristoffer. Resten av min hypotes vet du.
Att KJ skulle ha utfört mordet på Bangsuan är helt omöjligt med de omständigheter som fanns för att utföra styckmordet och gömma kroppen.
Gärningsmännen hade specialverktyg som långa smala knivar med sig som bevisar att mordet var planerat.
Orsaken att sådana verktyg användes var för att blodflödet skulle stanna i kroppen som också hände när torson påträffades fanns stora mängder blod inne i den.
Om blod kommer på marken det hittar spårhundar mycket lätt som skulle kunnat bli förödande för gärningsmännen.
Bangsuan bör ha varit i kontakt via mobilen med den personen hon skulle träffa innan hon lämnade KJ:s lägenhet, det måste tas för givet att hon hade en uppgörelse att träffa någon, när hon gick efter Lejonbacksvägen 21.30.
Citera
2018-11-11, 06:28
Medlem
Citat:
Ja, hon stängde av den - och du lägger fram en teori att den hon skulle träffa sa åt henne att göra det, varpå jag undrar varför någon skulle gå med på en sådan sak.
Mördarligan: "Hej, jag vill träffa dig på en öde väg 21:30 sent på kvällen. Stäng av mobilen because reasons."
Bangsuan: "Ja, självklart stänger jag av mobilen och möter dig på en öde väg sent på kvällen för det låter väldigt tryggt och säkert."
Ja, för han använde handskar när han började använda tejpen på henne. Handskar som det också var hennes blod på, om jag inte minns fel.
Logiskt sett skulle hon träffa någon som hon kände sedan tidigare, när hon begav sig från KJ;s bostad. .
Citera
2018-11-11, 06:36
Medlem
Citat:
Logiskt sett skulle hon träffa någon som hon kände sedan tidigare, när hon begav sig från KJ;s bostad. .

Det förklarar ändå inte varför hon skulle gå med på att stänga av mobilen(eller varför hon skulle stänga av den på eget bevåg).
Jag hade inte ens gjort det för en familjemedlem utan en jävligt bra anledning.
Citera
2018-11-11, 06:44
Medlem
Det finns mycket starka markeringar från två likspårhundar Uno och Kompis i värnet som finns på Mjösjöberget.
En hunds markering är inget bevis men med två välkända likspårhundar som markerar på samma ställen blir indicierna mycket starka.
Kroppsdelarna skall ha placerats genom en skottglugg som finns på baksidan av värnet och ligger relativt högt upp, måste ställa sig upp på en avsats nedanför gluggen för att nå upp.
Terrängen är mycket besvärlig från vägen till värnet och att gå med torson som vägde 33 kg och sätta upp den genom gluggen för att lägga den och andra delar på isen, påstår jag skulle varit en omöjlighet för KJ.
Det var två personer som placerade kropps delarna där, genom gluggen, och tog dem sedan därifrån.
Citera
2018-11-11, 06:50
Medlem
Citat:
Det förklarar ändå inte varför hon skulle gå med på att stänga av mobilen(eller varför hon skulle stänga av den på eget bevåg).
Jag hade inte ens gjort det för en familjemedlem utan en jävligt bra anledning.

Det fanns en orsak att hon stängde mobilen, men den orsaken blir endast spekulationer, men följden med att stänga mobilen blev att färdvägen för den kunde inte lokaliseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in