Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Så med andra ord kan det andra kallar bostadsbrist lösas genom att folk bor trängre då de i dag bor stort, men du har ingen åsikt om hur litet man kan bo innan det blir problematiskt. Så bekvämt för dig.
Om du ska dra slutsatser åt andra; lägga slutsatser i deras mun, så får du åtminstone lov att lämna en redogörelse. Nu sitter du bara och hittar på.
Vad är det som andra kallar bostadsbrist? Är andra ens överens om det?
Är det att det är kö till förstahandskontrakt. I så fall försvinner den om man införa marknadshyra. Finns ingen kö längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Du har alltså satt dig i en situation där du kan hävda att bostadsbrist ALDRIG kan existera.
Hur då? Finns det ens ett överenskommet sätt att mäta. Nu är du igång påstår saker om andra igen.
Det är knappt att du kan skriva en mening utan att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Vad är det för krav för att få den? Är en enstaka lägenhet nog för att bevisa att 80 000 personer INTE är i omedelbart behov av boende? Står den tom?
Står de 80000 ute i regnet?
Eller är det några som är på gång att skiljas. Och mycket väl kan bo där de bor i några månader till.
Om de 80000 bor någonstans handlar det bara om en omallokering.
Och driver den omallokeringen upp priset någonstans snabbare än byggfacket höjer lönekostnaderna så kommer företagsamma personer att bygga fler bostäder. (Givet att det inte är omöjligt av något annat skäl att bygga, måste jag nog förklara för dig).
Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Okej. Jag har hyrt ut en lägenhet i andrahand i en stad med marknadspriser. Det skulle ju inte existera enligt dig. Är det tillräckligt sakligt?
Skulle det inte ens existera? Var har jag skrivit det?
Eftersom du är helt oförmögen att svara på dravlet du häver ur dig så kan jag svara åt dig. Ingenstans.
Jag har tvärtom pekat på vid vilka omständigheter det kan förekomma och sagt att det är ringa omfattning.
Om du hade haft någon slags läsförståelse så hade du också kunnat läsa innantill och ta in det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Jag förmodar ju att du är åtminstone normalintelligent och att jag inte behöver förklara att den förslagna definitionen exkluderar studentboenden, äldreboenden, sjukhem, hotell, vandrarhem, vårdhem och andra slags särskilda boenden.
Om du vill exkludera studenter och säga att det är ett slags "korttidsboendet" som är ok, så är det bara att du ursäktar dig och lägger till det när saken kommer upp. Då accepteras det. Men varför du inte klarar ens den formen av normal konversation hoppas jag att du vet själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Som vanligt märker du ord i stället för att svara. Alternativet är att alla på Stanford frivilligt bosatte sig två i varje rum, någonting som inte är särskilt troligt. Därför förutsatte jag att Stanford infört nya regler. Men visst, vi försöker igen:
Kan du vara mer specifik och berätta när alla på Stanford började bo två i varje rum?
Jag märker inte ord. Jag säger ifrån när du inte gör annat än att ställer folk till svars för sådant de aldrig på stått. Jag tror inte jag träffat på någon så extrem halmgubbe-generator någon gång.
Var skriver jag alla?
Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Som vanligt försöker du själv slingra undan och undvika att svara genom att märka ord och attackera formuleringar samt häva ur dig otrevligheter
Nej, jag säger ifrån när du lägger dina fantasier i andras mun. Förstår inte varför du inte klarar att hålla dig till saken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
men du själv har inga problem med att kalla fria fantasier från din sida (förlåt, "konkretisering") för "stående lösningsförslag"
Det går utmärkt att traversera bakåt i tråden, så hittar man upprepade önskemål om att staten skall bygga. Ett nytt Miljonprogram efterfrågas bokstavligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Du är inget annat än en pajas, Gromph. Adjö.
Den nivån verkar du behärska och den kommer fram gång efter gång. Lägg nu mig på ignore permanent.