2014-10-24, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Ironin i att du klagar på folk som tar olika tillskott utan enligt dig veta vad de innehåller, medans du trycker i dig oljor du köpt ifrån internet. Vet du va de innehåller menar du?

Men vem pratar om proteintillskott just nu?:/

Edit, att du säger att vi är för klena för att äta den mängden mat vi behöver. Verkligen? Jag kan inte prata om resten av folket men jag sköter min mat ganska bra.

Jag skiter i om att du preppar, ditt liv, dina mål och ditt val. Men du äter inte mer eller bättre mat än oss andra bara för det.
Du kanske är ett undantag , vad vet jag. Allt jag menar är att förmånga förlitar sig på shakes och äter inte ordentligt med mat som är grunden.
Citera
2014-10-24, 19:18
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackareee
Du kanske är ett undantag , vad vet jag. Allt jag menar är att förmånga förlitar sig på shakes och äter inte ordentligt med mat som är grunden.
Men väldigt många använder också tillskott som just tillskott och inte ersättning för mat.

Du drar alla över samma kam, varför? Antagningar och förutfattade meningar kommer inte att hjälpa dig.
Citera
2014-10-24, 21:10
Bannlyst
Citat:
Men väldigt många använder också tillskott som just tillskott och inte ersättning för mat.

Du drar alla över samma kam, varför? Antagningar och förutfattade meningar kommer inte att hjälpa dig.
Kom igen för fan, läs om mitt senaste inlägg. Jag sa ALLTFÖR MÅNGA, det betyder inte alla.
Citera
2014-10-24, 21:29
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackareee
Kom igen för fan, läs om mitt senaste inlägg. Jag sa ALLTFÖR MÅNGA, det betyder inte alla.
Men för fan, vad har du för koll på "ALLTFÖR MÅNGA"? För att du har träffat några på ditt gym eller läser lite på några forum? Världen är större än din bubbla.

Visst klaga du på onödigt skit, men du har fel och din åsikt är åt helvete.

Ps, lär du att använda citationstecken ordentligt.
Citera
2014-10-24, 23:07
Bannlyst
Citat:
Men för fan, vad har du för koll på "ALLTFÖR MÅNGA"? För att du har träffat några på ditt gym eller läser lite på några forum? Världen är större än din bubbla.

Visst klaga du på onödigt skit, men du har fel och din åsikt är åt helvete.

Ps, lär du att använda citationstecken ordentligt.
Finns många här på forumet, så jag antar att en stor del gör så. De är väl endå verkliga personer?
Citera
2014-10-26, 08:49
Medlem
Malreeks avatar
Hej alla! Jag är väl inte så insatt i kosttillskott träsket. Har dock en fråga angående en förbättrad kondition. De skulle vara fördelaktigt att inta koffein i kombination med aspirin för att få en "akut" effekt av prestation/koncentration som jag skumma igenom i introduktionen av tråden.

frågan är då om man skulle kunna köpa produkten aspirin mot smärta och feber från ditt lokala apotek och svälja tillsammans med koffeintablett för att uppnå önskad effekt om tillfällig förbättrad kondition. Ellee de var inte så tanken var ? I så fall vad för form av aspirin ?

(Är ny gällande kosttillskott om frågan verkar dum xD)
Citera
2014-10-26, 10:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malreek
Hej alla! Jag är väl inte så insatt i kosttillskott träsket. Har dock en fråga angående en förbättrad kondition. De skulle vara fördelaktigt att inta koffein i kombination med aspirin för att få en "akut" effekt av prestation/koncentration som jag skumma igenom i introduktionen av tråden.

frågan är då om man skulle kunna köpa produkten aspirin mot smärta och feber från ditt lokala apotek och svälja tillsammans med koffeintablett för att uppnå önskad effekt om tillfällig förbättrad kondition. Ellee de var inte så tanken var ? I så fall vad för form av aspirin ?

(Är ny gällande kosttillskott om frågan verkar dum xD)

Rätt säker att du kommer få önskad effekt med endast koffein, finns på både apotek och i kosttillskottsaffärer.
Citera
2014-10-27, 05:54
Medlem
Malreeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Rätt säker att du kommer få önskad effekt med endast koffein, finns på både apotek och i kosttillskottsaffärer.

Då är de att inte rekommendera kombination en av de 2 och endast koffein då. Får testa de ! Tack :-)
Citera
2014-10-27, 22:06
Medlem
MendelejevPSs avatar
Tjena!

Har en fråga ang hur mycket protein man ska få i sig under en dag, eller snarare hur mycket mat man ska äta för att täcka behovet. Är väl medveten om att man bör ta ca 1,5-2 g protein per kilo kroppsvikt, det jag behöver hjälp med är om det jag äter under en dag motsvarar den mängden. Ca 150 gram protein siktar jag att ligga på per dag.

Detta äter jag under en dag:

- Havregrynsgröt (1,5 dl), ostmacka, 80 g Keso.
- Lunch, potatis/ris/pasta med kött/kyckling/fisk. En rejäl portion.
- Ostmacka samt gainer (ca 2 skopor).
- Middag, samma samma som lunch.
- Två ägg, två knäckebröd.

Är det någon som har någon uppfattning om jag kommer upp i 150 gram protein med det jag äter i nuläget?

Citera
2014-10-27, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MendelejevPS
Tjena!

Har en fråga ang hur mycket protein man ska få i sig under en dag, eller snarare hur mycket mat man ska äta för att täcka behovet. Är väl medveten om att man bör ta ca 1,5-2 g protein per kilo kroppsvikt, det jag behöver hjälp med är om det jag äter under en dag motsvarar den mängden. Ca 150 gram protein siktar jag att ligga på per dag.

Detta äter jag under en dag:

- Havregrynsgröt (1,5 dl), ostmacka, 80 g Keso.
- Lunch, potatis/ris/pasta med kött/kyckling/fisk. En rejäl portion.
- Ostmacka samt gainer (ca 2 skopor).
- Middag, samma samma som lunch.
- Två ägg, två knäckebröd.

Är det någon som har någon uppfattning om jag kommer upp i 150 gram protein med det jag äter i nuläget?

Du får väl räkna själv. Vi har ju inga vikter på något av sakerna du listar, även om vi kan uppskatta. Men vi kan ju uppskatta det helt åt helskotta också.
Märkligt att folk är så lata.
Citera
2014-10-27, 23:13
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Kosttillskott = steroider?

Citera
2014-10-27, 23:39
Medlem
MendelejevPSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Du får väl räkna själv. Vi har ju inga vikter på något av sakerna du listar, även om vi kan uppskatta. Men vi kan ju uppskatta det helt åt helskotta också.
Märkligt att folk är så lata.

Klart får jag räkna själv, men vad skulle du uppskatta det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in