Citat:
Ursprungligen postat av
PrinceMeandor
Ryze är en fantastisk bra solo-q champion. Han är barnsligt enkel att spela i och med att alla hans abilities är point & click. Dessutom har han ett mycket bra lategame och vad jag vet väldigt få counters bland vanliga top lane champs.
Beror nog lite på hur bra top-laner man möter, både Riven & Irelia kontrar honom rätt så hårt om man bara kan bullyea han early-game och spelar man itne match-upen så mycket så är det inte speciellt att lätt att veta hur man ska göra men jag instämmer i allt du har skrivit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kombination
Tack för tipsen! Jo jag brukar ofta låta turreten stå kvar om jag känner att vi kan ta den i princip när som helst även om vi hade haft en chans att ta den väldigt tidigt
Okej, jo men det är mycket planerade i att ta turreten soloq, har man 5-0 i lane så är det ju kanske inte bäst att ta turreten direkt utan spara och få ännu flera kills, meen det är väldigt svårt att försöka skriva vad du kan göra bättre i och med du kanske gör andra saker dåligt och det är där problemet istället ligger.