Jekke, har du några bevis på du är Diamond 4 & faktiskt har game knowledge?
Inte för att vara dum men väldigt enkelt att hävda att man är super medans man inte är det egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskebowt
När jag lirar ADC hamnar jag alltid efter i CS, Hur kan jag förbättra detta?
Försök CS:A bättre bara, jag vet inte vad du snittar på för CS efter 10 minuter men man ska ligga runt 80-100 i varje fall, kan ju ligga lägre också beroende på om det är verkligen en all-in lane du spelar och får kills istället. Men du kan ju testa gå in i ett custom-game och försöka cs:a alla cs till 10 minuter och träna så sätt, försök räkna hur många minion attacks det är kvar tills dom dör osv, tänk ett steg före.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskebowt
Suger som Mid också. Tips på champs?
Om du suger som midlane så är det ju bättre du ger fan i att spela midlane om du ska klättra helt enkelt, annars så är väl just nu Zed, Ahri, Katarina, Syndra & Fizz väldigt bra midlane. Bara för att man säger spela X Champion så kommer du inte klättar, tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskebowt
Är ok som Top. men ibland blir jag utzonad. Tips som Top-Lane?
Vilka är det du spelar toplane som blir utzonade? I Soloq så tycker jag Irelia, AD nidalee (Split-push dvs), Riven & Ryze fungerar också alltid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskebowt
kanske kunde skrivit en champ på varje lane/jungle som är riktigt bra just nu?
Nu är det ju så att bara för du spelar en riktigt bra champion i soloq så vinner du inte utan du måste ju faktiskt kunna spela den med men;
Toplane: Ryze
Midlane; Zed (Syndra som AP)
Jungle: Rammus alternativ Rengar
AD: Lucian alternativ Corki.
Support; Thresh alternativ Nami
Citat:
Ursprungligen postat av
Kombination
Ligger i Gold V med typ 120 games där
Vad ska jag som adc göra efter att vi tagit outer turret och leder med typ 20-30 cs samt 2-3 kills mot deras 0? Brukar oftast pinga dragon, sen mid och försöka få deras outer turret. Sen farmar jag jungle och väntar på att bot waven ska pusha tillbaka till mitt torn (ifall inga andra möjligheter ges till att ta objectives)
Först och främst så är det ju kanske inte så bra att ta turret bara för att, beror ju självklart på hur långt in i matchen ni är men det är ju ibland bättre att spara på att ta turreten tills en viss tidsgräns så ni kan denya motståndlagets botlane XP och guld.
Men rent generellt så ta botlane turret antingen pushar ni in (och wardar i deras jungle också) eller så försöker ni frysa vid erat turret och försöker denya motståndar botlanen XP & guld eller så kan ni pusha 2 Waves springa mitten och pusha och sen springa botlane, och hålla på så där. Så ni rör er konstant på mappen och samtidigt sätter press, det går självklart ta dragon också under tiden man gör det.
Enklast för att lära sig det är nog att specca soloq matcher antingen ingame eller på twitch och titta hur botlanes spelar.