2014-10-23, 10:34
  #19993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azera
Har inte spelat på länge. Kollade en lista över top 20 LoL players och 18 av spelarna var asiater. Vad fan har hänt med spelet? Är västerlänningar så fruktansvärt jävla värdelösa? För bara två år sedan var alla proffs västerlänningar, och nu verkar alla toppspelare vara asiater. By the way, spelar Faker inte fortfarande? Han var inte med på listan.


Säg något spel inte asiaterna är bäst på när det gäller "strategi liknande"spel...
Citera
2014-10-23, 10:55
  #19994
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azera
Har inte spelat på länge. Kollade en lista över top 20 LoL players och 18 av spelarna var asiater. Vad fan har hänt med spelet? Är västerlänningar så fruktansvärt jävla värdelösa? För bara två år sedan var alla proffs västerlänningar, och nu verkar alla toppspelare vara asiater. By the way, spelar Faker inte fortfarande? Han var inte med på listan.

Det var nog bara top20 på worlds va? Tror där var rätt många fler än 2 västerlänningar visserligen, även om det domineras av Kina och Korea atm.
Citera
2014-10-23, 13:42
  #19995
Medlem
Tja! Jag ser väldigt många som frågar om tips på vilka champions man ska köpa, vilka builds man ska ha, och så vidare. Jag ser också väldigt många som ger inkorrekta svar på dessa frågor. Jag själv är diamond 4, och ser min största styrka som "game knowledge". Hade mina mechanichs varit bättre, och om jag inte tiltade lite då och då, skulle jag antagligen vara diamond 1.

Fråga mig om allt mellan himmel och jord. Och skriv vilken rating ni är, det hjälper mer än vad man tror när det gäller att få tips om vad/hur man ska spela för att klättra

Till exempel ser jag inte mycket prat om hur teamcomps fungerar, hur man får map control med mera. AMA!
Citera
2014-10-23, 14:40
  #19996
Medlem
Fiskebowts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jekke777
Tja! Jag ser väldigt många som frågar om tips på vilka champions man ska köpa, vilka builds man ska ha, och så vidare. Jag ser också väldigt många som ger inkorrekta svar på dessa frågor. Jag själv är diamond 4, och ser min största styrka som "game knowledge". Hade mina mechanichs varit bättre, och om jag inte tiltade lite då och då, skulle jag antagligen vara diamond 1.

Fråga mig om allt mellan himmel och jord. Och skriv vilken rating ni är, det hjälper mer än vad man tror när det gäller att få tips om vad/hur man ska spela för att klättra

Till exempel ser jag inte mycket prat om hur teamcomps fungerar, hur man får map control med mera. AMA!

Hej, jag är Guld 5 och skulle behöva lite tips om hur jag ska ta mig till Platinum.

Spelar Nami/Leona som supp (Supp är min bästa "klass")

När jag lirar ADC hamnar jag alltid efter i CS, Hur kan jag förbättra detta?

Har börjat spela jungle, med varierande resultat. Mest positivt. Skulle vilja ha tips på bra junglers (Vill lira Kha'Zix men verkar sjukt svår att bemästra) Tips på Counter-Jungling osv?

Suger som Mid också. Tips på champs?

Är ok som Top. men ibland blir jag utzonad. Tips som Top-Lane?

Du kanske kunde skrivit en champ på varje lane/jungle som är riktigt bra just nu?

En sak som jag vet är negativt när jag spelar är att jag är för aggressiv.
Citera
2014-10-23, 15:46
  #19997
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt


När jag lirar ADC hamnar jag alltid efter i CS, Hur kan jag förbättra detta?


Känner igen mig i din situation. Spelar också mest support och tränar på adc just nu. En sak som spelade stor roll för mig var att hitta en champion som jag trivs med att spela. Alla adcs har lite varierande attack speed och attack animation och även om det är små skillnader så märks det när man farmar i låg level.

För mig blev det Quinn. Kanske inte en jättestark metachampion men det känns bekvämt att farma med henne och hennes kit passar min spelstil. Framför allt så har jag lyckats göra bra matcher överlag. När jag spelar Quinn känner jag mig alltid som en carry. När jag spelat andra adcs kände jag mig mer som en belastning för laget.

Mitt tips till dig är att prova alla olika adcs i en match mot bottar och bara prova på deras last hitting mechanics. Kolla hur mycket farm du har efter 10 minuter och jämför sedan.
Citera
2014-10-23, 16:01
  #19998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
Hej, jag är Guld 5 och skulle behöva lite tips om hur jag ska ta mig till Platinum.

Spelar Nami/Leona som supp (Supp är min bästa "klass")

När jag lirar ADC hamnar jag alltid efter i CS, Hur kan jag förbättra detta?

Har börjat spela jungle, med varierande resultat. Mest positivt. Skulle vilja ha tips på bra junglers (Vill lira Kha'Zix men verkar sjukt svår att bemästra) Tips på Counter-Jungling osv?

Suger som Mid också. Tips på champs?

Är ok som Top. men ibland blir jag utzonad. Tips som Top-Lane?

Du kanske kunde skrivit en champ på varje lane/jungle som är riktigt bra just nu?

En sak som jag vet är negativt när jag spelar är att jag är för aggressiv.

Jag svarar senare ikväll när jag har tid att ta alla frågor samtidigt! Så kan jag formulera mig så bra som möjligt också.
Citera
2014-10-23, 16:18
  #19999
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jekke777
Tja! Jag ser väldigt många som frågar om tips på vilka champions man ska köpa, vilka builds man ska ha, och så vidare. Jag ser också väldigt många som ger inkorrekta svar på dessa frågor. Jag själv är diamond 4, och ser min största styrka som "game knowledge". Hade mina mechanichs varit bättre, och om jag inte tiltade lite då och då, skulle jag antagligen vara diamond 1.

Fråga mig om allt mellan himmel och jord. Och skriv vilken rating ni är, det hjälper mer än vad man tror när det gäller att få tips om vad/hur man ska spela för att klättra

Till exempel ser jag inte mycket prat om hur teamcomps fungerar, hur man får map control med mera. AMA!
Ligger i Gold V med typ 120 games där

Vad ska jag som adc göra efter att vi tagit outer turret och leder med typ 20-30 cs samt 2-3 kills mot deras 0? Brukar oftast pinga dragon, sen mid och försöka få deras outer turret. Sen farmar jag jungle och väntar på att bot waven ska pusha tillbaka till mitt torn (ifall inga andra möjligheter ges till att ta objectives)
Citera
2014-10-23, 16:57
  #20000
Medlem
irkens avatar
Jekke, har du några bevis på du är Diamond 4 & faktiskt har game knowledge?
Inte för att vara dum men väldigt enkelt att hävda att man är super medans man inte är det egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
När jag lirar ADC hamnar jag alltid efter i CS, Hur kan jag förbättra detta?
Försök CS:A bättre bara, jag vet inte vad du snittar på för CS efter 10 minuter men man ska ligga runt 80-100 i varje fall, kan ju ligga lägre också beroende på om det är verkligen en all-in lane du spelar och får kills istället. Men du kan ju testa gå in i ett custom-game och försöka cs:a alla cs till 10 minuter och träna så sätt, försök räkna hur många minion attacks det är kvar tills dom dör osv, tänk ett steg före.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
Suger som Mid också. Tips på champs?
Om du suger som midlane så är det ju bättre du ger fan i att spela midlane om du ska klättra helt enkelt, annars så är väl just nu Zed, Ahri, Katarina, Syndra & Fizz väldigt bra midlane. Bara för att man säger spela X Champion så kommer du inte klättar, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
Är ok som Top. men ibland blir jag utzonad. Tips som Top-Lane?
Vilka är det du spelar toplane som blir utzonade? I Soloq så tycker jag Irelia, AD nidalee (Split-push dvs), Riven & Ryze fungerar också alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
kanske kunde skrivit en champ på varje lane/jungle som är riktigt bra just nu?
Nu är det ju så att bara för du spelar en riktigt bra champion i soloq så vinner du inte utan du måste ju faktiskt kunna spela den med men;

Toplane: Ryze
Midlane; Zed (Syndra som AP)
Jungle: Rammus alternativ Rengar
AD: Lucian alternativ Corki.
Support; Thresh alternativ Nami

Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Ligger i Gold V med typ 120 games där

Vad ska jag som adc göra efter att vi tagit outer turret och leder med typ 20-30 cs samt 2-3 kills mot deras 0? Brukar oftast pinga dragon, sen mid och försöka få deras outer turret. Sen farmar jag jungle och väntar på att bot waven ska pusha tillbaka till mitt torn (ifall inga andra möjligheter ges till att ta objectives)
Först och främst så är det ju kanske inte så bra att ta turret bara för att, beror ju självklart på hur långt in i matchen ni är men det är ju ibland bättre att spara på att ta turreten tills en viss tidsgräns så ni kan denya motståndlagets botlane XP och guld.
Men rent generellt så ta botlane turret antingen pushar ni in (och wardar i deras jungle också) eller så försöker ni frysa vid erat turret och försöker denya motståndar botlanen XP & guld eller så kan ni pusha 2 Waves springa mitten och pusha och sen springa botlane, och hålla på så där. Så ni rör er konstant på mappen och samtidigt sätter press, det går självklart ta dragon också under tiden man gör det.
Enklast för att lära sig det är nog att specca soloq matcher antingen ingame eller på twitch och titta hur botlanes spelar.
Citera
2014-10-23, 17:32
  #20001
Medlem
Fiskebowts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jekke, har du några bevis på du är Diamond 4 & faktiskt har game knowledge?
Inte för att vara dum men väldigt enkelt att hävda att man är super medans man inte är det egentligen.

Försök CS:A bättre bara, jag vet inte vad du snittar på för CS efter 10 minuter men man ska ligga runt 80-100 i varje fall, kan ju ligga lägre också beroende på om det är verkligen en all-in lane du spelar och får kills istället. Men du kan ju testa gå in i ett custom-game och försöka cs:a alla cs till 10 minuter och träna så sätt, försök räkna hur många minion attacks det är kvar tills dom dör osv, tänk ett steg före.


Om du suger som midlane så är det ju bättre du ger fan i att spela midlane om du ska klättra helt enkelt, annars så är väl just nu Zed, Ahri, Katarina, Syndra & Fizz väldigt bra midlane. Bara för att man säger spela X Champion så kommer du inte klättar, tyvärr.


Vilka är det du spelar toplane som blir utzonade? I Soloq så tycker jag Irelia, AD nidalee (Split-push dvs), Riven & Ryze fungerar också alltid.


Nu är det ju så att bara för du spelar en riktigt bra champion i soloq så vinner du inte utan du måste ju faktiskt kunna spela den med men;

Toplane: Ryze
Midlane; Zed (Syndra som AP)
Jungle: Rammus alternativ Rengar
AD: Lucian alternativ Corki.
Support; Thresh alternativ Nami


Först och främst så är det ju kanske inte så bra att ta turret bara för att, beror ju självklart på hur långt in i matchen ni är men det är ju ibland bättre att spara på att ta turreten tills en viss tidsgräns så ni kan denya motståndlagets botlane XP och guld.
Men rent generellt så ta botlane turret antingen pushar ni in (och wardar i deras jungle också) eller så försöker ni frysa vid erat turret och försöker denya motståndar botlanen XP & guld eller så kan ni pusha 2 Waves springa mitten och pusha och sen springa botlane, och hålla på så där. Så ni rör er konstant på mappen och samtidigt sätter press, det går självklart ta dragon också under tiden man gör det.
Enklast för att lära sig det är nog att specca soloq matcher antingen ingame eller på twitch och titta hur botlanes spelar.

Jag spelar oftast det som behövs/blir över och då kan det hända att jag ibland hamnar mid.

Självklart vinner man inte bara för man väljer en stark champ. Men det ökar ju mina chanser om jag övar och blir "bra" på en redan stark, i metat, champ

Jag har spelat Pantheon och Volibear Top. Mest för att jag "kan" dom bättre än andra top-champs.

Tack för tipsen btw.
Citera
2014-10-23, 18:38
  #20002
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
Jag spelar oftast det som behövs/blir över och då kan det hända att jag ibland hamnar mid.

Självklart vinner man inte bara för man väljer en stark champ. Men det ökar ju mina chanser om jag övar och blir "bra" på en redan stark, i metat, champ

Jag har spelat Pantheon och Volibear Top. Mest för att jag "kan" dom bättre än andra top-champs.

Tack för tipsen btw.
Okej, men du kan ju försöka få dina två bästa positioner oftast typ säga "Hi, i would love to go support & X becouse i suck at other positions" så kanske du får gå lite oftare dom, men klart man inte alltid får göra det antar jag.

Problemet med det är ju att om du låt oss säga snittar 10 midlane-matcher per månad(Jag har ingen aning om hur många matcher du spelar rankat per månad - men snitt) så är det mycket bättre om du spelar samma champ hela tiden istället för att byta varje månad (I och med att metan ändras) så att du känner dig mera säker och blir bättre på den enskilda gubben. Självklart är det bättre att spela starka champions i metan, men spelar man inte i den positionen så ofta så blir det oftast bara sämre istället för att picka den gubben du är mera säker på och därmed bättre.

Det är exakt vad jag menar när du spelar Pantheon & Volibear, visserligen är kanske ingen utav dem superbra toplane, men du blir nog bättre om vi ser på det stora hela för att du faktiskt kan dom.
Citera
2014-10-23, 21:03
  #20003
Medlem
Axel-Foleys avatar
Tjena!

Någon annan som har problem med Shacos´Clone? Kan inte styra honom ordentligt varken när jag lever eller är död. Den liksom springer mot target, men ibland springer den bara förbi. Ibland går den på creeps som är nära och ibland står den bara still.. Any idéas?
Citera
2014-10-23, 22:06
  #20004
Medlem
Jag och 4 polare gjorde ett rankat och spelade våra 5 matcher. Vi fick 4 vinster, 1 förlust och hamnade i Brons 1? Vad beror detta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in